2013-09-06, 17:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Sedan torde ju Obducenten vara hårt knuten till prostitutionsvärlden, med tanke på att minst 20 kvinnor på Malmis sagt att de haft honom som kund.

Av 130 prostituerade kvinnor så kände hela 50 igen honom, 23 kvinnor sa att de hade haft kontakt med honom, antingen så hade han köpt sex eller så hade köp diskuterats men inte fullföljts av någon anledning.

http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/12/styckmordet-pa-catrine-da-costa.html

Dessa kvinnor arbetade på Malmskillnadsgatan som också var Catrines "arbetsplats, det fanns också ett prostitutionsstråk på Östermalm under 80-talet, i närheten av Patent och registringsverket/Östra real men prostitutionen var av betydligt mindre omfattning där än på Malmskillnadsgatan.
Jag tänker nu på "trapphusdramat" hösten 1983, Trygger var ju som bekant gatuprostituerad och kan tillfälligt ha befunnit sig i detta område när hon fick kontakt med mannen som senare tydligen ska ha blivit våldsam.
Trygger pekade ut en "viss herre" hösten 1984, hon pekade även ut samma person 1988 och hon vittnade även i rättegång nummer två och då under ed.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-09-06 kl. 17:56.
Citera
2013-09-06, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Av 130 prostituerade kvinnor så kände hela 50 igen honom, 23 kvinnor sa att de hade haft kontakt med honom, antingen så hade han köpt sex eller så hade köp diskuterats men inte fullföljts av någon anledning.

http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/12/styckmordet-pa-catrine-da-costa.html

Dessa kvinnor arbetade på Malmskillnadsgatan som också var Catrines "arbetsplats, det fanns också ett prostitutionsstråk på Östermalm under 80-talet, i närheten av Patent och registringsverket/Östra real men prostitutionen var av betydligt mindre omfattning där än på Malmskillnadsgatan.
Jag tänker nu på "trapphusdramat" hösten 1983, Trygger var ju som bekant gatuprostituerad och kan tillfälligt ha befunnit sig i detta område när hon fick kontakt med mannen som blev våldsam.

Obducenten hade god inblick i denna värld. Han kände också till att bi- och transsexuella sålde sina tjänster på Norra Klara Kyrkogata (om jag nu minns gatan korrekt?). Han var definitivt intresserad av allt detta av personliga och inte av rent yrkesmässiga skäl (det talar ju inte minst hans sexköp för).
Citera
2013-09-06, 17:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men, här tar du ju till rena extremiteter. Varför överdriva så här?

För fotohandlarparet var det ju inte vem som helst, utan de pekade ut just Allmänläkaren.

Det var ju just det som de inte gjorde utan vägledning, jag har redan postat länken till hela konfrontationen och som det beskrevs, den var värre än den som pekade ut Christer Pettersson och det vill inte säga lite.

Det finns ingen som helst trovärdighet i deras utpekande.
Citera
2013-09-06, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var ju just det som de inte gjorde utan vägledning, jag har redan postat länken till hela konfrontationen och som det beskrevs, den var värre än den som pekade ut Christer Pettersson och det vill inte säga lite.

Det finns ingen som helst trovärdighet i deras utpekande.

Jag har själv tagit del av ljudbandet/ljudbanden och kunde inte höra det PL hörde.
Jag fick inte alls intrycket av att de "vägleddes". PL och ni andra hör det ni vill höra.
Citera
2013-09-06, 17:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag har själv tagit del av ljudbandet/ljudbanden och kunde inte höra det PL hörde.
Jag fick inte alls intrycket av att de "vägleddes". PL och ni andra hör det ni vill höra.

Det var väl ett djävla tjat om PL, det är från Tingsrätten i Attunda mina länkar kommer där spelades hela konfrontationen upp för domarna just bara för att de skulle förstå hur illa skött den var.

De hörde och insåg hur illa det var.
Citera
2013-09-06, 18:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag kan då inte heller höra det som PL och hans vänner inbillade sig att dom hörde, helt obegripligt hur man kan höra något som inte ens finns förutom i fantasin

Tron är tydligen stark hos somliga

Kan vi inte för en gångs skull enas om att fotohandlarparet hade noll anledning att fara med osanning ?
Det är helt orimligt att dom skulle ta kontakt med polisen om inte något extraordinärt hade hänt i fotobutiken i slutet av juni 1984
Citera
2013-09-06, 18:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Domstolarna ansåg många av dessa vittnen vara trovärdiga. Varför ska man ifrågasätta domstolarnas uppfattning?

Om de hade ansetts trovärdiga så skulle läkarna fällts i Tingsrätten, de blev frikända eller om du så vill åtalet ogillades alltså kan inte vittnenas trovärdighet varit hög.
Citera
2013-09-06, 18:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om de hade ansetts trovärdiga så skulle läkarna fällts i Tingsrätten, de blev frikända eller om du så vill åtalet ogillades alltså kan inte vittnenas trovärdighet varit hög.

Du förvränger hela historien något.

"Den 30 maj 1988 inleddes en ny rättegång i Stockholms tingsrätt. Tingsrätten bad Socialstyrelsens vetenskapliga råd i rättsmedicin att studera fallet, och rådet kom fram till att då vitala organ saknades kunde inte dödsorsak fastställas. Därmed kunde man inte utesluta att hon dött en naturlig död och därefter styckats.[3] Domen meddelades den 8 juli och innebar att rätten ogillade samtliga åtal mot de bägge männen (som även var åtalade för grov otukt med barn respektive misshandel) ogillades. Tingsrätten uttalade dock i sina domskäl att det var "ställt utom allt rimligt tvivel" att läkarna hade styckat den mördades kropp, men att brottet mot griftefriden var preskriberat, då preskriptionstiden för nämnda brott var två år"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet

Trovärdigheten hos vittnena var det nog inget fel på men eftersom dödsorsaken inte gick att fastställa så blev det tyvärr som det blev nu

Läkarna blev ju fällda i den första rättegången och JK:s granskning i mars 1989 var faktiskt en upprättelse för tingsrätten i den första rättegången:

"Justitiekanslerns granskning av rättsprocessen ledde i mars 1989 till delvis upprättelse för tingsrätten i den första rättegången. Såväl den lagman som ersatte Birgitta Karlholm (Carl-Anton Spak) som hovrättens intervention i ärendet kritiserades och nämndemännens uttalanden i medierna kunde enligt JK inte anses vara ett grovt rättegångsfel som skulle leda till ny rättegång."
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-09-06 kl. 19:06.
Citera
2013-09-06, 19:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Du förvränger hela historien något.

"Den 30 maj 1988 inleddes en ny rättegång i Stockholms tingsrätt. Tingsrätten bad Socialstyrelsens vetenskapliga råd i rättsmedicin att studera fallet, och rådet kom fram till att då vitala organ saknades kunde inte dödsorsak fastställas. Därmed kunde man inte utesluta att hon dött en naturlig död och därefter styckats.[3] Domen meddelades den 8 juli och innebar att rätten ogillade samtliga åtal mot de bägge männen (som även var åtalade för grov otukt med barn respektive misshandel) ogillades. Tingsrätten uttalade dock i sina domskäl att det var "ställt utom allt rimligt tvivel" att läkarna hade styckat den mördades kropp, men att brottet mot griftefriden var preskriberat, då preskriptionstiden för nämnda brott var två år"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet

Trovärdigheten hos vittnena var det nog inget fel på men eftersom dödsorsaken inte gick att fastställa så blev det tyvärr som det blev nu

Läkarna blev ju fällda i den första rättegången och JK:s granskning i mars 1989 var faktiskt en upprättelse för tingsrätten i den första rättegången:

"Justitiekanslerns granskning av rättsprocessen ledde i mars 1989 till delvis upprättelse för tingsrätten i den första rättegången. Såväl den lagman som ersatte Birgitta Karlholm (Carl-Anton Spak) som hovrättens intervention i ärendet kritiserades och nämndemännens uttalanden i medierna kunde enligt JK inte anses vara ett grovt rättegångsfel som skulle leda till ny rättegång."

Wikipedia är definitivt ingen trovärdig källa det borde du inse på en gång, bättre kan du.

Du kan ju läsa på Anders Agell,s hemsida så får du lite mer verklig fakta.
Citera
2013-09-06, 19:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Wikipedia är definitivt ingen trovärdig källa det borde du inse på en gång, bättre kan du.

Du kan ju läsa på Anders Agell,s hemsida så får du lite mer verklig fakta.

Agells hemsida är lika vinklad och partisk som mediemordet.com, ingen skillnad alls alltså

Wikipedia har betydligt större trovärdighet.

Fakta är bara fakta för dig så länge den talar till läkarnas fördel, inte annars
Citera
2013-09-06, 19:32
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Agells hemsida är lika vinklad och partisk som mediemordet.com, ingen skillnad alls alltså

Wikipedia har betydligt större trovärdighet.

Fakta är bara fakta för dig så länge den talar till läkarnas fördel, inte annars
Anders Agells hemsida består till 99% av juridiska handlingar, domar, inlagor mm. Samt genomgång av den juridiska processen. Och det är ju inte någon duvunge som skrivit det heller, utan en av sin generations främsta rättsvetenskapsmän med mer än 50 års erfarenhet.

Wikipedia, som vem som helst kan gå in och redigera i, har alltså större trovärdighet?
Citera
2013-09-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Trams om den rätta platsen!
Du är ju helt VIP (vilse i pannkakan), om du förflyttar dig till nånstans 100-200 meter nordväst om tullhusena vid Norrtull så blir det kanske lite bättre :-))

200 m nordväst om de gamla tullhusen är någonstans här, vid pilspetsen:

http://i44.tinypic.com/ang4ec.png

Det är i så fall den fjärde plats som omtalats här.

Sen tycker jag att du kan använda en bättre ton när du diskuterar med folk.
Det här är ingens privata egotripp.

Jag vill bara veta exakt var fp 2 var någonstans.
Något annat är jag inte ett skvatt intresserad av i det här fallet.

Jag är förresten uppvuxen i området och har arbetat på KS, så jag hittar som i min egen byxficka här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in