2013-09-06, 18:27
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilket vänsterblock? Det finns ju inget.
Jo. Vänsterblocket består av att sossarna ensamt bildar minoritetsregering och att MP och VPK och C och FP ömsom stödjer dem för att få riksdagsmajoritet.

Precis såsom sossarna ALLTID har regerat när de har regerat!
2013-09-06, 18:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jo. Vänsterblocket består av att sossarna ensamt bildar minoritetsregering och att MP och VPK och C och FP ömsom stödjer dem för att få riksdagsmajoritet.

Man kan kalla sossarna för mycket, men ensamma är de inget block.
2013-09-06, 18:49
Medlem
Citat:

Dock har jag svårt att tro att Miljötomtarna ger ifrån sig makten så lätt. Visst att vänstern gjorde det förr i tiden, men det känns som att det politiska klimatet har förändrats en del sen dess. Efter det rödgröna fiaskot, känns det som att både MP och V är sugna efter att få makt, och inte vara några knähundar.
2013-09-06, 18:55
Bannlyst
Citat:

Allt förändras. Det troligaste idag är en minoritetsregering med sap+mp.
2013-09-06, 19:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilket vänsterblock? Det finns ju inget.

Skrämmande att kommunisterna går upp och har +7%, vad tänker väljarna med?

Glädjer mig annars åt miljömupparnas nedgång, kanske börjar en del inse att det i verkligheten blir omöjligt för en stor del av befolkningen utanför Södermalm att leva i deras sagovärld.
Vilket vänsterblocket?? S + v+ mp naturligtvis! Konstig fråga. Att denna regering inte är Löfvens drömdito är en annan sak, men bildas kan den säker göra. Troligare är väl en s+mp regering med passivt stöd av v. Själv skulle jag föredra en blocköverskridande regering ledd av Löfven, fokuserad på tillväxt och välfärdsfrågor.
2013-09-06, 19:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vilket vänsterblocket?? S + v+ mp naturligtvis! Konstig fråga. Att denna regering inte är Löfvens drömdito är en annan sak, men bildas kan den säker göra. Troligare är väl en s+mp regering med passivt stöd av v. Själv skulle jag föredra en blocköverskridande regering ledd av Löfven, fokuserad på tillväxt och välfärdsfrågor.
Inte speciellt konstig fråga, blocket är upplöst sedan 2010 om du inte sett det och S kan ju till skillnad från alliansen tänka sig att liera sig med i princip vem som helst, bara de får regera. Undrar när väljarna får upp ögonen för detta och inser att de kan få med ett parti lite vilket som helst som påverkar politiken de nästa fyra åren. Med alliansen vet man vad man får.
2013-09-06, 21:13
Medlem
Golonkas avatar
Rösträtten borde fan villkoras! Man ska inte kunna vara hur jävla dum i huvudet som helst och få påverka landets framtid genom val! Man ska ha en årsinkomst på minst 250 papp och ha klarat något typ högskoleprovet. Inte allt för avancerade krav tycker jag. Folk är tammefan dumma i huvudet! Vi har snart inget land kvar som vi kan kalla vårt Sverige. Gränserna står vidöppna, bidragssnyltare väller in som en kött-tsunami och vi har inte ens ett tillräckligt starkt försvar för att klara av att göra en avvärjande gest om någon skulle morra hotfullt om Gotland! Sverige är kört och folk röstar på Ollonskallen eller den där jävla svetsaren från Norrland. Eller, värre, på kommunister och mupparna i Mp!

Och vad faen har Fp, KD och C gjort eller sagt nyligen som motiverar ett stärkt opinionsläge och klarad riksdagsspärr?

Hur kan SD backa NU, när både bärplockare, tiggare, gängskjutningar och gruppvåldtäkter står som spön i backen? Är svenskarna mongoloida? Jag skäms!
2013-09-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hur kan SD backa NU, när både bärplockare, tiggare, gängskjutningar och gruppvåldtäkter står som spön i backen? Är svenskarna mongoloida? Jag skäms!
Nja, många partier och särskilt MP överskattas samtidigt som SD underskattas. Spelar ingen roll vad dessa undersökningar visar, SD kommer få minst 11 % i valet. Annars blir jag orolig.

Tyvärr lever svensson i sin rosa bubbla och vägrar se den mörka verkligheten. Tyvärr måste denna rosa bubbla spricka innan svensson ser mörkret utanför. Så ja, vissa talar ju om en kris 2015, men jag tvivlar. En sak kan man vara säker på iaf, att när svensson måste kämpa för sin överlevnad i mångkulturens Sverige, kommer motståndspartierna till mångkulturen att öka betydligt, och det finns bara två sådana i Sverige. SD och SvP.

Sedan finns det många stolpskott som både har bra betyg och göra hyfsat ifrån sig på högskoleproven, så jag skulle inte gå allt för mycket på sådant. Det som krävs för att kunna göra ett bra val, är sunt förnuft, bildning och leva i verkligheten. Dock har jag väldigt lågt förtroende för demokratin.
2013-09-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
En sak kan man vara säker på iaf, att när svensson måste kämpa för sin överlevnad i mångkulturens Sverige, kommer motståndspartierna till mångkulturen att öka betydligt, och det finns bara två sådana i Sverige. SD och SvP.
ND fick väl ett bättre valresultat 2010 än SvP?
2013-09-06, 22:06
Medlem
Erk Swedes avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Rösträtten borde fan villkoras! Man ska inte kunna vara hur jävla dum i huvudet som helst och få påverka landets framtid genom val! Man ska ha en årsinkomst på minst 250 papp och ha klarat något typ högskoleprovet. Inte allt för avancerade krav tycker jag. Folk är tammefan dumma i huvudet! Vi har snart inget land kvar som vi kan kalla vårt Sverige. Gränserna står vidöppna, bidragssnyltare väller in som en kött-tsunami och vi har inte ens ett tillräckligt starkt försvar för att klara av att göra en avvärjande gest om någon skulle morra hotfullt om Gotland! Sverige är kört och folk röstar på Ollonskallen eller den där jävla svetsaren från Norrland. Eller, värre, på kommunister och mupparna i Mp!
Allvarligt? har du börjat gå på ljugmedias och sjusystrarnas propaganda?
Citat:
Och vad faen har Fp, KD och C gjort eller sagt nyligen som motiverar ett stärkt opinionsläge och klarad riksdagsspärr?
Dom har väl i och för sig inte visat sig vara lika obalanserade som 32,an,men det är ju givetvis ett beställningsjobb för att skydda mångkultur och annan politisk ideologi

Citat:
SD backar inte,man skriver ner en halv procent för att manipulera verkligheten ,alltså sådana svängniigar skulle man se varje gång man mäter utan förändring i opinonen.
2013-09-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
ND fick väl ett bättre valresultat 2010 än SvP?
Det du glömmer bort i sammanhanget är att ND har haft en kraftigt negativ trend, och att SvP i princip var helt nytt vid valet 2010, trots detta lyckades de få ett kommunalt mandat. Allt pekar på att SvP växer kraftigt, och ND sjunker, eller ja, ND är rättare sagt dött. ND kommer inte ens få 1000 röster i valet 2014, samtidigt som SvP kommer få över 10 000 röster.

Överallt ser man hur SvP växer. Man ser på den höga nätaktiviteten (särskilt här och på facebook), man märker det av aktiviteterna i verkligheten, SvPs höga medlemstillväxt. SvPs nättidning Realisten ska ha runt 100 000 unika besökare i månaden, ibland mycket högre än det. Även SvPs officiella hemsida har väldigt höga besökarsiffror.

Kolla in Flashbacks poll förresten, där 3 röstade på ND, samtidigt som 333 röstade på SvP. Inte ens motståndare förnekar att SvP är på stark frammarsch längre, då syftar jag på bland annat Expo.
Senast redigerad av Feru 2013-09-06 kl. 22:15.
2013-09-07, 06:21
Moderator
v50s avatar
Expressen/Demoskop senaste mätning gjord mellan 27/8 - 3/9, 1250 personer intervjuades via telefon och frågan man ställde var "Vilket parti skulle du rösta på om det var riksdagsval i dag? (Om ej svar ställs även de uppföljande frågorna: Vilket parti lutar det mest mot för dig?/ Vilket parti tycker du är minst dåligt?)"

S 31,7% (-2,0)
V 7,1% (-0,7)
MP 10,1% (+1,2)

SD 10,1% (-1,5)

M 25,1% (-0,2)
FP 6,6% (+1,0)
C 4,5% (+1,3)
KD 3,7% (+0,7)

S+V+MP 48,9% (-1,5)

M+FP+C+KD 39,9% (+2,8), 36,2% om KD exkluderas då de är ligger under 4%

http://www.expressen.se/nyheter/minskat-stod-for-lofven-i-ny-matning/

Ingen av blocken får således egen majoritet här utan SD blir vågmästare