2013-09-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, inte direkt.

Där du är oerhört saklig och kan belägga dina påståenden med ordentliga och tillförlitliga
källhänvisningar, där gäller såklart motsatsen för den du syftar på, stortrollet själv.
Sånt som bevis och faktaunderlag, hör liksom inte hemma hos den här skämtaren.

Ta det inte så allvarligt, bäste mvagrippa, han torde som sagt bara driva med oss allesammans.

Borde han inte spärras? Jag tycker att han förstör den här tråden mer än han bidrar.
Citera
2013-09-06, 17:57
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Varför förnekade inte Olof Palmes livmedikus, Elias Bengtsson, att Olof Palme varit HIV-smittad när frågan ställdes ? Det avgivna svaret från Bengtsson var undvikande och leddes in på en annan sjukdom som OP behandlades för, och därmed snarare bekräftades än dementerades att OP faktiskt varit HIV-smittad. Läs och begrunda så kommer du säkert till samma slutsats, Grandioso.

Olle Alsens
inlaga till polisen.

"Förra sommarem frågade jag förra chefen på Epidemisjukhuset dr Elias Bengtsson. Som länge hade varit läkare åt Palme, om Palme möjligen hade haft aids (jag borde kanske ha frågat om hiv istället). Svaret blev nekande, det var beskedligare åkommor Palme haft under många år.
Då jag undrade om Palme möjligen var bisexuell gav han det märkliga svaret ”Jag har inget bevis för det”. Bengtsson tyckte att Lisbet uppträtt konstigt. Trots att han träffat henne flera gånger frågade hon aldrig något om Olofs krämpor m.m. vilket fruar tydligen alltid annars gör"

På frågan om AIDS svarar Elias Bengtsson nekande! Du skriver om andras förstånd,Läs innantill om du klarar av detta.
Citera
2013-09-06, 18:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Borde han inte spärras? Jag tycker att han förstör den här tråden mer än han bidrar.
Det är ju bara att utnyttja den förträffliga ignorefunktionen om man nu inte längre står
ut med att läsa vederbörandes fantasifulla alster.
Så kan man lösa det problemet om det stör så väldigt.

Men han har ju lika stor rätt att skriva i tråden som vem annars som helst.
Även om det är bra magstarka grejer som han emellanåt strör omkring sig.

Det har funnits andra som är än värre än honom i tråden.
Citera
2013-09-06, 18:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur mycket jag än läser och begrundar om den här specifika saken ifråga, så kommer jag,
till din besvikelse måhända, inte till annan slutsats än att OP inte alls var smittad av det
här otäcka.
Jag antar att du får näring till tankar om den här möjligheten genom det du har nämnt
om unga grekiska män som OP skulle ha förlustat sig med i smyg.

Fakta är att OP alltså drog på sig den här kroniska åkomman malaria - som kan vara nog
så svår att lida av - och som en följdeffekt utvecklade sig en njursjukdom som dock
kunde hållas i schack genom åren så att det inte direkt vållade OP några värre bekymmer
såvitt jag förstår.

Allt annat förblir bara grundlösa rykten.

Du får det nästan att låta som om alla i den här historien ljuger mest hela tiden om allting.
Inget är vad det synes vara någonstans. Överallt gömmer sig andra sanningar som
måste förbli hemlighållna för den stora allmänheten.

Då läser du vad som stod i Alséns intervju med Elias Bengtsson, och frågan Alsén ställde huruvida Palme var HIV-smittad, som fan läser bibeln. Bengtsson UNDVIKER att svara på frågan genom att undanglidande beskriva vilken annan sjukdom OP behandlats för på Roslagstulls sjukhus. Det är enligt all logik en bekräftelse på ATT OP VAR HIV-smittad snarare än ATT HAN INTE var det, då hade Bengtsson med emfas slagit ifrån sig och uttryckligen sagt att OP INTE var HIV-smittad, det är en självklarhet. Men det gjorde Bengtsson inte. Han ville inte ljuga - men han kunde heller inte tala klarspråk. Tolkningen är i det här fallet glasklar. Läsförståelsen har sina luckor .. ?

"Inget är vad det synes vara någonstans". Svarar genom att citera Ebbe Carlsson: "Alla ljuger om Palmemordet". Jag tror att Palmemordet - by far - är det smutsigaste Polis och övriga rättsvårdande myndigheter någonsin haft befatta att sig med. Det tror jag är huvudförklaringen till att det fortfarande är olöst.
Citera
2013-09-06, 18:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Olle Alsens
inlaga till polisen.

"Förra sommarem frågade jag förra chefen på Epidemisjukhuset dr Elias Bengtsson. Som länge hade varit läkare åt Palme, om Palme möjligen hade haft aids (jag borde kanske ha frågat om hiv istället). Svaret blev nekande, det var beskedligare åkommor Palme haft under många år.
Då jag undrade om Palme möjligen var bisexuell gav han det märkliga svaret ”Jag har inget bevis för det”. Bengtsson tyckte att Lisbet uppträtt konstigt. Trots att han träffat henne flera gånger frågade hon aldrig något om Olofs krämpor m.m. vilket fruar tydligen alltid annars gör"

På frågan om AIDS svarar Elias Bengtsson nekande! Du skriver om andras förstånd,Läs innantill om du klarar av detta.

Jag har läst ! Det står tidigare i tråden. Bengtsson undvek att besvara frågan om HIV. Länka till tidningen i vilken intervjun publicerades, där framgår den exakta ordalydelsen.
Citera
2013-09-06, 18:23
Medlem
zorzes avatar
Mboudine, har du använt sökfunktionen??

Redan 2006 i denna tråd tar Drasut upp det här med Hiv, se inlägg 193.

Vad fick dig att tro att du var först?

Det har sedan dess tagits upp lite då och då .

Det vi vet är att OP led av Malaria som han behandlades för. Malarian ådrog han sig under ungdomsåren då han åkte runt i Indien.
Citera
2013-09-06, 19:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Mboudine, har du använt sökfunktionen??

Redan 2006 i denna tråd tar Drasut upp det här med Hiv, se inlägg 193.

Vad fick dig att tro att du var först?

Det har sedan dess tagits upp lite då och då .

Det vi vet är att OP led av Malaria som han behandlades för. Malarian ådrog han sig under ungdomsåren då han åkte runt i Indien.

Jag har aldrig påstått att jag var först. Det är för övrigt ointressant vem som var först med HIV-teorin. Jag läste för några dagar sedan en passage om Alséns intervju med OP:s livmedikus Bengtsson och förstod av det undanglidande svaret på HIV-frågan att OP med stor sannolikhet kan ha varit HIV-smittad, och då öppnar sig ett nytt fönster med möjliga mordmotiv, tidigare obekanta för mig. Självfallet berättar man om alla andra sjukdomar som Olof Palme behandlats för men inte om hans HIV-infektion, den undviker man naturligtvis av lätt insedda skäl. Det var alltså efter Bengtssons undanglidande svar på Alséns fråga som jag fick upp ögonen för HIV-teorin. Nej, jag är inte först med HIV-teorin, snarare sist.
Citera
2013-09-06, 19:18
Medlem
OilersFans avatar
Sticker emellan alla hjärndöda tramsinlägg från TBoudine här med den promemoria som Juristkommissionen upprättade efter samtal med med Åke Rimborn. Promemorian i sin helhet:

Citat:
1987-03-06

Inspektören Åke Rimborn har vid samtal på JO-exp. denna dag lämnat följande kompletterande uppgifter.

Vid hans samtal med Lisbeth Palme på Sabbatsbergs sjukhus var det inte helt lätt för honom att få fram några konkreta uppgifter om vad som verkligen hade utspelats. Hon var nämligen mycket chockad vid samtalstillfället. Klart är dock att hon då nämnde att det hade varit två gärningsmän och att det troligen var de två män som hon vid ett tidigare tillfälle hade iakttagit utanför bostaden på Västerlånggatan. Rimborn fick dock inte klart för sig var den andre gärningsmannen skulle ha uppehållit sig mordtillfället. Han antecknade de av Lisbeth Palme lämnade uppgifterna. Efter samtalets slut åkte han till sambandscentralen, där han först talade med Hjälmroth och ytterligare en man. Under det samtalet uppehöll sig de tre i ett separat rum. Rimborn gick därefter ut i ledningsrummet, där bl.a. Welander, Sandström, Berggren, Fredriksson och Hyllander då var. Han lämnade därvid en redogörelse över vad Lisbeth Palme hade uppgivit. Spaningsledningen var i första hand intresserad av att få fram fylliga signalementsuppgifter. Det var dock inte något tal om huruvida rikslarm om mordet hade sänts. Efter det att han hade lämnat sin information gick han in på fjärrskriftavdelningen med sina anteckningar rörande samtalet med Lisbeth Palme. Han kunde emellertid inte erinra sig att han dessförinnan skulle ha fått i uppdrag av Berggren eller någon annan att upprätta ett rikslarm. Det är dock riktigt att Christina Johansson, som tjänstgjorde på fjärrskriftavdelningen vid tillfället ifråga, skrev ut ett rikslarm med ledning av Rimborns anteckningar.

Den av Rimborn upprättade redovisningen - sidan 6 i anmälan - gjordes tidigt på morgonen den 1 mars och efter det att han hade återkommit till Skärholmens polisstation.

Stockholm som ovan

Tore Samuelsson

Den 24 april 1987 har ovanstående promemoria upplästs i telefon för Rimborn, som därvid godkände den.
Citera
2013-09-06, 19:19
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Olle Alsen skrev ett antal friskyttar på samma tema. Med underfundiga men harmlösa påståenden. Hade varit bättre om han skrivit rakt ut vad han visste. Onekligen är han mycket tidigt välinformerad om Tell&Piltz.

Håller med. På tal om inlägg på DN så hittade jag nedanstående intressanta inlägg:

"Några år efter mordet skrev Bjarne Moelv en serie artiklar på DN debatt där han drev tesen att det hade funnits flera grupper ur säkerhets- och underrättelsetjänsterna på sveavägen på mordnatten. Åtminstone en grupp spanade på Palme, någon annan spanade på det som blev mordgruppen. I en artikel (DN debatt 5e oktober 1987) ställer hursomhelst Moelv ett antal frågor till mordutredarna. Frågorna, säger han "skall givetvis i första hand läsas som just frågor. Dock, genom det sätt på vilket jag medvetet ställer dem blir de samtidig en redovisning av ny information och en fortsättning på mina artiklar från i vintras." Den andra frågan är som följer: "Har spaningsledningen och Palmeutredarna studerat ”fribrytarnas” och de parallella säkerhets- och underättelseorganens utnyttjande av minst sagt tvivelaktiga hjälpredor på fältet? (Åke Ortmark beskrev redan flera år före IB-affären den sk ’Grupp Barbro) med dess anknytning till FRA och Säpo samt dess olagliga aktiviteter som vapeninnehav, personregistrering och inbrottstölder)"

Jag har inte hört talas om DN-artikeln tidigare - någon som vet mer om detta? låter som att skribenten är tidigt ute med en intressant tes. Skulle vara intressant att se artikeln/artiklarna i sin helhet.
Citera
2013-09-06, 19:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, jag är inte först med HIV-teorin, snarare sist.
Nej, du är förvisso inte först med den saken.
Här kan du gotta dig lite för här har du en annan ytterst fantasifull gök som är inne på det här
hiskeliga med aids och annan skit:

http://lege.net/blog.lege.net/redirect/Offr_uppdr_del_2.html
Citera
2013-09-06, 20:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
"Inget är vad det synes vara någonstans". Svarar genom att citera Ebbe Carlsson: "Alla ljuger om Palmemordet". Jag tror att Palmemordet - by far - är det smutsigaste Polis och övriga rättsvårdande myndigheter någonsin haft befatta att sig med. Det tror jag är huvudförklaringen till att det fortfarande är olöst.

Landsförrädarspåret har den fördelen att det begränsar skadan till en person - Olof Palme, ensam ansvarig för denna olycksaliga härva, medan den teori jag företräder drar med sig/skadar/komprometterar så många fler. Påståendet om värn om det man från officiellt håll kallar rikets säkerhet är i själva verket värn om de ansvariga inblandades säkerhet, och därmed har det officiella Sverige dragit ett likhetstecken mellan rikets och de i Palmemordet inblandades säkerhet, vilket intill förväxling antas vara samma sak. Undra på att Palmemordet efter tjugosju år fortfarande är olöst ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-06 kl. 21:31.
Citera
2013-09-06, 20:45
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Håller med. På tal om inlägg på DN så hittade jag nedanstående intressanta inlägg:

"Några år efter mordet skrev Bjarne Moelv en serie artiklar på DN debatt där han drev tesen att det hade funnits flera grupper ur säkerhets- och underrättelsetjänsterna på sveavägen på mordnatten. Åtminstone en grupp spanade på Palme, någon annan spanade på det som blev mordgruppen. I en artikel (DN debatt 5e oktober 1987) ställer hursomhelst Moelv ett antal frågor till mordutredarna. Frågorna, säger han "skall givetvis i första hand läsas som just frågor. Dock, genom det sätt på vilket jag medvetet ställer dem blir de samtidig en redovisning av ny information och en fortsättning på mina artiklar från i vintras." Den andra frågan är som följer: "Har spaningsledningen och Palmeutredarna studerat ”fribrytarnas” och de parallella säkerhets- och underättelseorganens utnyttjande av minst sagt tvivelaktiga hjälpredor på fältet? (Åke Ortmark beskrev redan flera år före IB-affären den sk ’Grupp Barbro) med dess anknytning till FRA och Säpo samt dess olagliga aktiviteter som vapeninnehav, personregistrering och inbrottstölder)"

Jag har inte hört talas om DN-artikeln tidigare - någon som vet mer om detta? låter som att skribenten är tidigt ute med en intressant tes. Skulle vara intressant att se artikeln/artiklarna i sin helhet.

Ska man ta sig till KB?

Jag läste idag i Brödernas P. bok att de personer som hade stått i gränden ,som LP,hade iaktagit även setts av ett vitte,Nyberg,de var tre till antalet varav den tredje stått en bit bort.

Ölvebro hade under en lång tid förnekat de här uppgifterna som nys,vittnet Nyberg inte tillförlitlig.Nyberg hörde dem kommunicera med varandra över WT.

Några år senare pressas Ölvebro igen och då säger denne att de här tre var identifierade.punkt och nema från Ölvebro om vilka de var.Bröderna P.spekulerade ifall Ölvebro ljög ännu en gång för att rädda situationen i intervjun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in