2013-09-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Snabb genomgång av 23/3 gav inget resultat. Tid och nummer på inlägget ?

Jag har ett utomordentligt minne som aldrig sviker. Det som är lagt på minnet sitter där. Däremot inte det jag läst, men anser vara av mindre betydelse. Vart vill du komma egentligen ?

Du påstod att Hiv-spåret var nytt och att du inte diskuterat det förrän igår. Fascinerande tycker jag eftersom den du diskuterade med igår råkar vara samma som du diskuterade med i april. Trovärdigheten hos er båda är verkligen enorm:

https://www.flashback.org/sp43189695

Sedan hann du med att bemöta och diskutera hiv-spåret i mars också.

Från inlägget i mars:

https://www.flashback.org/sp42615655
Senast redigerad av FacePalme 2013-09-06 kl. 16:33.
Citera
2013-09-06, 16:35
Medlem
Jag tror bestämt att jag kommer att spara de här inläggen och varje gång MBoudine uttalar sig tvärsäkert om att han tror på vad han säger, att han har ett strålande minne osv. osv. så är det bara att hänvisa till detta.

Snacka om desinformatör och trådsabotör.
Citera
2013-09-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror för min del att mister Mboudine bara driver med tråden och dess läsare och aktörer.
Jag tror att han riktigt myser framför skärmen när han kan notera att folk irriterar sig
på hans sensationella teorier om en HIV-smittad OP, en på något sätt inblandad LP och lömska
högersossar och gåsleverstinkande kapitalister i en oskön allians med mera smaskiga grejer.
Den grekiska avkomman behöver man inte ens nämna...Stavros och Mehmet kan vi nu
utan och innan... Spännande figurer men lär aldrig förbli annat än fantasifoster hos
vederbörande liksom det andra han berikar tråden med.

Jag tror inte för ett ögonblick att han verkligen själv tror på vad han skriver, nä, han skojar
med oss allihop och har som sagt väldigt kul när han kan registrera att man reagerar lite
surt och irriterat på de producerade godbitarna om en HIV-sjuk statsminister och en
svekfull maka vid sin sida som sluter upp vid en mörkläggning efteråt.

MBoudines lysande språkbehandling gillar jag skarpt och han är inte alls knäpp det minsta.
Bildad och skärpt och en sån person med det intellektet kan bara inte på allvar ha såna
kontroversiella uppfattningar som han ger uttryck för i tråden.
Vill jag bara inte tro.

Nej, det är en slug skämtare vi har att göra med, ett troll förvisso men faktiskt riktigt
underhållande även om han onekligen kan fresta på ibland med sina ideliga upprepningar.

http://metrobloggen.se/hemimamma/files/2010/04/troll.jpg

Jag har dragit ungefär samma slutsats som du har.

Mboudine använder tråden som ett tidsfördriv, slänger ur sig lite spektakulära påståenden och ser vilka som reagerar och vilka saker som trådläsare irriterar sig på!
Han är inte intresserad av någon lösning utan vill bara driva med oss som läser tråden.
Citera
2013-09-06, 16:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
hans sensationella teorier om en HIV-smittad OP,

[...]

att man reagerar lite
surt och irriterat på de producerade godbitarna om en HIV-sjuk statsminister

Varför förnekade inte Olof Palmes livmedikus, Elias Bengtsson, att Olof Palme varit HIV-smittad när frågan ställdes ? Det avgivna svaret från Bengtsson var undvikande och leddes in på en annan sjukdom som OP behandlades för, och därmed snarare bekräftades än dementerades att OP faktiskt varit HIV-smittad. Läs och begrunda så kommer du säkert till samma slutsats, Grandioso.
Citera
2013-09-06, 16:39
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Olle Alséns märkliga kåseri Friskytten på DN:s ledarsida den 30 augusti 1986.
Nog hade han mer informationer än skrev om.

”SPÄNNINGEN stiger dag för dag. Snart ska upplösningen komma. Men den kan också dröja. Stor försiktighet är av nöden. Det vore fel att avslöja något i förtid. Men allt talar för att de huvudinblandade är en iskall grupp svenskar med vissa utländska anknytningar. En ensam vettvilling finns också fortfarande med i bilden.

Pressen har därför ett stort ansvar. Helst borde ingenting skrivas.

Inom polisen själv kanske det finns någon Thomas Tvivelaktig. Någon som kan råka försäga sig över en piltz…en starköl. You Never Can Tell.”

Ja, det känns onekligen som att det finns mer bakom detta. Vet du om det är hela texten eller bara ett utdrag? Ingen som sitter på en kopia/pdf?
Citera
2013-09-06, 16:42
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jag tror för min del att mister Mboudine bara driver med tråden och dess läsare och aktörer.
Jag tror att han riktigt myser framför skärmen när han kan notera att folk irriterar sig
på hans sensationella teorier om en HIV-smittad OP, en på något sätt inblandad LP och lömska
högersossar och gåsleverstinkande kapitalister i en oskön allians med mera smaskiga grejer.
Den grekiska avkomman behöver man inte ens nämna...Stavros och Mehmet kan vi nu
utan och innan... Spännande figurer men lär aldrig förbli annat än fantasifoster hos
vederbörande liksom det andra han berikar tråden med.

Jag tror inte för ett ögonblick att han verkligen själv tror på vad han skriver, nä, han skojar
med oss allihop och har som sagt väldigt kul när han kan registrera att man reagerar lite
surt och irriterat på de producerade godbitarna om en HIV-sjuk statsminister och en
svekfull maka vid sin sida som sluter upp vid en mörkläggning efteråt.

MBoudines lysande språkbehandling gillar jag skarpt och han är inte alls knäpp det minsta.
Bildad och skärpt och en sån person med det intellektet kan bara inte på allvar ha såna
kontroversiella uppfattningar som han ger uttryck för i tråden.
Vill jag bara inte tro.

Nej, det är en slug skämtare vi har att göra med, ett troll förvisso men faktiskt riktigt
underhållande även om han onekligen kan fresta på ibland med sina ideliga upprepningar.

http://metrobloggen.se/hemimamma/files/2010/04/troll.jpg

Är du lika lyrisk över hans uttryck bevisivrare?
Citera
2013-09-06, 16:45
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Ja, det känns onekligen som att det finns mer bakom detta. Vet du om det är hela texten eller bara ett utdrag? Ingen som sitter på en kopia/pdf?

Olle Alsen skrev ett antal friskyttar på samma tema. Med underfundiga men harmlösa påståenden. Hade varit bättre om han skrivit rakt ut vad han visste. Onekligen är han mycket tidigt välinformerad om Tell&Piltz.
Citera
2013-09-06, 16:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Du påstod att Hiv-spåret var nytt och att du inte diskuterat det förrän igår. Fascinerande tycker jag eftersom den du diskuterade med igår råkar vara samma som du diskuterade med i april. Trovärdigheten hos er båda är verkligen enorm:

https://www.flashback.org/sp43189695

Sedan hann du med att bemöta och diskutera hiv-spåret i mars också.

Från inlägget i mars:

https://www.flashback.org/sp42615655

Försök få tågordningen klar för dig, ditt korkade troll.

Dessutom: Menar du att min rad till 'tuvan' är att betrakta som en diskusson om OP var HIV-smittad ??
Citera
2013-09-06, 17:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Är du lika lyrisk över hans uttryck bevisivrare?
Nej, inte direkt.

Där du är oerhört saklig och kan belägga dina påståenden med ordentliga och tillförlitliga
källhänvisningar, där gäller såklart motsatsen för den du syftar på, stortrollet själv.
Sånt som bevis och faktaunderlag, hör liksom inte hemma hos den här skämtaren.

Ta det inte så allvarligt, bäste mvagrippa, han torde som sagt bara driva med oss allesammans.
Citera
2013-09-06, 17:06
Medlem
Citat:
Försök få tågordningen klar för dig, ditt korkade troll.

Dessutom: Menar du att min rad till 'tuvan' är att betrakta som en diskusson om OP var HIV-smittad ??

Lögnhalsen tar sig ton.

Att kalla folk vad du själv råkar vara verkar vara din melodi, va? Andra är desinformatörer och troll.

Trots det är det du som gång efter annan motbevisas. Märkligt, eller hur?
Citera
2013-09-06, 17:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Lögnhalsen tar sig ton.

Att kalla folk vad du själv råkar vara verkar vara din melodi, va? Andra är desinformatörer och troll.

Trots det är det du som gång efter annan motbevisas. Märkligt, eller hur?

Gång efter annan .. Ge några exempel på där jag blivit motbevisad ..
Citera
2013-09-06, 17:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Varför förnekade inte Olof Palmes livmedikus, Elias Bengtsson, att Olof Palme varit HIV-smittad när frågan ställdes ? Det avgivna svaret från Bengtsson var undvikande och leddes in på en annan sjukdom som OP behandlades för, och därmed snarare bekräftades än dementerades att OP faktiskt varit HIV-smittad. Läs och begrunda så kommer du säkert till samma slutsats, Grandioso.
Hur mycket jag än läser och begrundar om den här specifika saken ifråga, så kommer jag,
till din besvikelse måhända, inte till annan slutsats än att OP inte alls var smittad av det
här otäcka.
Jag antar att du får näring till tankar om den här möjligheten genom det du har nämnt
om unga grekiska män som OP skulle ha förlustat sig med i smyg.

Fakta är att OP alltså drog på sig den här kroniska åkomman malaria - som kan vara nog
så svår att lida av - och som en följdeffekt utvecklade sig en njursjukdom som dock
kunde hållas i schack genom åren så att det inte direkt vållade OP några värre bekymmer
såvitt jag förstår.

Allt annat förblir bara grundlösa rykten.

Du får det nästan att låta som om alla i den här historien ljuger mest hela tiden om allting.
Inget är vad det synes vara någonstans. Överallt gömmer sig andra sanningar som
måste förbli hemlighållna för den stora allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in