Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-06, 00:02
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Då har du nog haft tur. Jag har då inte träffat några guldklimpar direkt. Jag har mest fått känna på kvinnohat och korkade åsikter angående SvPs "små icke-frågor".

Med tanke på ditt eget hat mot kvinnor så borde du ju trivas som fisken i vattnet då och att kalla andras ställningstagande mot droger för "korkade åsikter" bara för att du själv har tagit nästan allt som finns tillgängligt är bara barnsligt.
Citera
2013-09-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HashCat
Okej, ifall vi förhåller oss till partiets toppolitiker då. Vad är deras meriter? Börja med partiledaren, vem det nu är...

Partiledare: Stefan Jacobsson Betonghåltagare i byggbranschen
Vice Partledare Anders Ärleskog ?
Partistrateg Daniel Höglund Molekylärbiolog
Internationell sekreterare Dan Eriksson Kontorsarbetare av något slag
Partisekreterare Jonas Andersson ?
Suppleant Rikard Pekkarinen Sjökapten
Suppleant Daniel Spansk Lastbilschaufför

De flesta medlemmar jag personligen träffat är vanliga Svenssons med rätt ordinära arbetarkneg och ordnad livssituation. Dock finns det en del högskoleutbildat folk samt egenföretagare inom partiet som någon skrev ovan. Vad gäller medlemskadern utifrån min egen erfarenhet så ser den alltså ut på ett liknande sätt som den torde göra i tex SD eller varför inte sossarna dvs övervägande arbetarklass men med inslag av en del akademiker
Citera
2013-09-06, 00:16
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Mja, SvP är väl det parti som står mig närmst men jag är fortfarande osäker på om partiet är värd min röst eller ej.
Jag är väl medveten om att SD inte tar Sverige tillbaka till vad det en gång var.

Vi kommer aldrig att återgå till de gamla tiderna, ej heller är det inte troligt att ett val kommer se till så att svenskarna återtar sin suveränitet och frihet. Däremot anser jag att man skall visa stöd för de som arbetar för ens sak och därför skall jag rösta på Svp.

Att det ens finns flertalet personer därute i Sverige (och i övriga Europa också) som riskerar både karriär och privatliv samt ägnar mängder utav tid och pengar på att arbeta för de europeiska folkens självständighet är beundransvärt och borde vara värdigt nog för att stödja dem om man nu så gott som sympatiserar med deras åsikter.
Citera
2013-09-06, 00:49
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HashCat
Okej, ifall vi förhåller oss till partiets toppolitiker då. Vad är deras meriter? Börja med partiledaren, vem det nu är...
Fullkomligt ointressant fråga. Vem fan bryr sig om partiets toppolitikers favoritfärg eller bästate (sic) godaste matälsklingsrätt... Den akademiska världen i Sverige och Västvärlden är sönderpolitiserad och genomkorrupt, det finns inga bildade människor i dom institutionerna och dom som examineras idag kan knappt stava eller skriva på korrekt svenska. Läkarutbildningen och diverse medicinska och tekniska universitet i Sverige är i princip dom enda som levererar kompetenta yrkesmänniskor. Långt över nittio procent av alla som springer runt med en högskoleexamen nu för tiden är imbecilla och värdelösa som människor överhuvudtaget.

Politik och bildning har för övrigt aldrig haft med varandra att göra, justitieministern är sällan jurist, finansministern sällan ekonom osv. Politiker är broilers uppfödda i ungdomsförbund, isolerade från arbetsliv och utbildningar. Att vara betongarbetare är ljusår mer meriterande än att som Mona Sahlin et al skolas i politiska indoktrineringsanstalter från tidig tonår och sen streberaktigt leva på betongarbetarens inkomster ("skatt") resten av livet i olika statsfinansierade partier, landstingsförsamlingar, styrelser etc.

Argumentum ad verecundiam (http://sv.wikipedia.org/wiki/Auktoritetsargument) har nog aldrig varit så giltigt som i Sveriges debila hysteriskt utbildningsparodiska samtid.
Citera
2013-09-06, 02:14
Bannlyst
Citat:
J
Då har du nog haft tur. Jag har då inte träffat några guldklimpar direkt. Jag har mest fått känna på kvinnohat och korkade åsikter angående SvPs "små icke-frågor".
Tur? Jag är ju själv aktiv i partiet och träffar därför människor som är aktiva i partiet på en regelbunden basis, det handlar således inte alls om någon tur.

Jag vet inte alls vad du har träffat för personer eller i vilka sammanhang, det kan naturligtvis bara du svara på. Något kvinnohat tror jag dock inte alls du har stött på, det är nog något du har hittat på efter att ha läst lite inlägg här på Flashback.

Men visst för all del, du får gärna berätta om detta kvinnohat, hur det yttrade sig och i vilket sammanhang du upplevde det. Ligger det till på det viset är det ju djupt beklagligt. Att man förkastar feminism och konstaterar att det är skillnad på män och kvinnor och att dessa som grupp är olika bra lämpade för olika saker har dock ingenting med kvinnohat att göra, det är sunt förnuft.
Senast redigerad av Straybullet 2013-09-06 kl. 02:20.
Citera
2013-09-06, 03:24
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Sådärja, nu har Muslim Obama åkt iväg så nu har jag varit ute och satt upp klistermärken igen.

Det blev bara 20 st ca. men jag hade tänkt att öka på det till 50-100 om dagen fram till valet.

Jag brukar använda "Pengarna till folket" märkena då det är en bra kampanj!

Men med tanke på att dom på ett par dagar slits ner och det ser för taskigt ut med halvt nedrivna märken, så funderar jag på om det är bättre med flygblad? (fast dom hamnar väl direkt i pappersinsamlingen hos folk)

(Lite småtråkigt att behöva klistra samma runda stup i kvarten)

Hmm..några bra ideer?
Senast redigerad av Saturnuspojken 2013-09-06 kl. 03:44.
Citera
2013-09-06, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Sådärja, nu har Muslim Obama åkt iväg så nu har jag varit ute och satt upp klistermärken igen.

Det blev bara 20 st ca. men jag hade tänkt att öka på det till 50-100 om dagen fram till valet.

Men med tanke på att dom på ett par dagar slits ner och det ser för taskigt ut med halvt nedrivna märken, så funderar jag på om det är bättre med flygblad? (fast dom hamnar väl direkt i pappersinsamlingen hos folk)

Hmm..några bra ideer?

När du klibbar på stolpar så kan du dra ett varv packtape http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontor/Tejp-och-lim/Packtejp-29550/ runt stolpen, över klistermärket!

Försvårar borttagning avsevärt, samt möjliggör klistring på våtare stolpar. Bra nu på kvällar, nätter och mornar då stolparna ofta är lite daggiga!

Som bra ide, stoppa in flygblad i metrotidningarna som ligger i ställen vid T-bane stationerna!
Citera
2013-09-06, 11:22
Bannlyst
Citat:
Många elever har tagit illa vid sig på Hedbergska gymnasiet efter att högerextrema Svenskarnas parti bjöd in sig själva och spred nationalistpropaganda i flera elevskåp.
– Vissa känner sig kränkta, andra är bara arga, säger eleven Anna.

Citat:
– De vill att jag och min släkt ska tvingas hem, är inte det rasism? säger en elev som känner sig hotad.
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.6249983-hogerextrema-blev-utkorda-av-rektorn

Lustiga formuleringar.
Citera
2013-09-06, 11:39
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.6249983-hogerextrema-blev-utkorda-av-rektorn

Lustiga formuleringar.
Svenskars närvaro i sitt eget land är kränkande och hotande. Hur ska man lösa detta problem då?
Citera
2013-09-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Lustiga formuleringar.

Riktigt bra snyftbild har de fått till också "Aa, så håller du upp papperet vid ansiktet. Kan du se liiite mer bekymrad ut? Perfekt!"

Man gör ju skillnad på parti och parti också, hade det varit flygblad från moderaterna eller vänsterpartiet hade ingen sagt något. Men det visste vi redan.
Citera
2013-09-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Hmm..några bra ideer?

Personligen anser jag att flygblad är bättre, då kan folk som vill läsa i lugn och ro hemma och ta till sig vårt budskap. Klistermärken är bra men de är ju dels så små så ibland lägger folk inte märke till dom och så rivs de ner snabbt Men om man klistar upp dom ofta och på samma platser går dom ej att ignorera i längden
Citera
2013-09-06, 12:17
Medlem
Citat:
Men varför är ni så mycket emot det?

Under uppväxten finns det mer än hormoner, olika genetiska funktioner är inte helt utvecklade och kan påverkas beroende på livsstil och som har en stor hälsoinverkan under resten av livet och även på barnen som ärver inte bara en del av ursprungsfunktionen utan även en del av den premierade funktionen. Droger, nikotin, alkohol, orörlighet, skräpmat etc. har en negativ inverkan medan motion, hälsokost, avhållsamhet från alkohol och droger, bildning m.m har en positiv påverkan.

Kanske ett totalförbud inte är att sträva efter, men ett kraftigare tag för att de åldersgränser och regler som är satta efterlevs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in