2013-09-06, 10:06
Medlem
Littlebear34s avatar
Personligen skulle jag aldrig vilja stänga av/censurera chatten eftersom jag tar inget personligt och pga alla gånger jag skrattar ihjäl mig av det som skrivs.
Citera
2013-09-06, 10:13
Medlem
jag skulle aldrig stänga av chatten...

först för att jag använder radial meny addonen som skriver "reloading at B2, will take 25.7 sec" om jag trycker på reloadknappen. och att göra egna chat-makron osv.. men orkar inte göra det riktigt nu mer.

jag gillar att få sådan update själv oxå.

sedan är det kul att läsa andra både vettiga och tragiska teorier.
Citera
2013-09-06, 11:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag skulle aldrig stänga av chatten...

först för att jag använder radial meny addonen som skriver "reloading at B2, will take 25.7 sec" om jag trycker på reloadknappen. och att göra egna chat-makron osv.. men orkar inte göra det riktigt nu mer.

jag gillar att få sådan update själv oxå.

sedan är det kul att läsa andra både vettiga och tragiska teorier.

reloadinfon är fan vital när man spelar med franska autokanoner runt sig så jag håller helt med dig.
Att folk tar så illa upp att dom stänger av chatten får stå för dom, men att man blir en bättre spelare och framförallt en bättre lagspelare pga det är jävligt konstigt eller så var man ultrasämst innan?

Klart som fan att det kommer taktiker i chatten titt som tätt. Plutonar man är det ju sjukt bra att säga att man går en viss väg så att några tar/håller en annan väg osv..
Citera
2013-09-06, 11:37
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Det tragiska med att spela pa SEA ar att chatten ar totalt vardelos. Knappt nagon forstar ens engelska (ja jag vet att ni har polacker pa era servers men de kan iaf engelska) och nar de skriver nat sa ar det med thaitext eller kinestecken osv. De verkar alla ha stangt av minimappen ocksa da de helt lamnar flanker oppna som jag maste forsoka forsvara solo, inte sa kul nar man ar bottom tier i 6 av 6 matcher spelade hittills idag innan jag gav upp (trots bottom tier hamna jag i top 3 damage done i 5 av matcherna, det visar om nagot kvaliten pa spelarna i SEA).
Citera
2013-09-06, 12:18
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Du borde fått 30 års premium eftersom att du vann med två tanks

EDIT: Sen tycker jag du borde fått en Type 59 G eftersom att du inte kan ha 2st Type 59.
Type 59 G ger dubbelt så mycket XP och pengar vilket rent teoretiskt borde betyda att den är dubbelt så bra. Tyvärr kan de flesta inte ha en sådan, men man kan göra undantag tycker jag.
Nja - Den som hamnar i flest Top-3 placeringar (minst 2) vinner ju 15 års premium. Du menar att förstaplatserna ska ge 15 år styck?
Type 59G existerar f.ö. endast på den kinesiska servern, och dubble xp och credit income blir mer än dubbelt så bra, då du får signifikant mycket mer än dubbelt så mycket efter expenses.
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue
http://worldoftanks.eu/en/content/docs/anniversary-manoeuvers-TD-winners/

TD-eventsresultaten är ute.

JAG VANN!

15 års premium, type 59 och 19500 guld ;>

Hade fått två Type 59 om det inte vore för att jag redan vann en... >_> Stackars lilla mig.

Cheers,
EmbryonicJourney
Grattis! Välförtjänt!
Citera
2013-09-06, 12:37
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Lugna och fina nu....

Till att börja med så trodde jag Dunning-Kruger var ett krav för att få installera WoT?

För det andra måste jag försvara min kompis "chatten" lite. Visst, det förekommer en del skitsnack (vem orkar bry sig om sånt?) men det förekommer även en hel del viktigt info titt som tätt. Brukar själv t.ex. informera om att fi bryter igenom någonstans (man kanske förlorar kullen på Himmelsdorf), eller att få fart på felaktigt campande heavies, eller att få hem försvarare när alla glömmer den egna basen osv osv. Skulle nog ha svårt att vara lika uppmärksam på vad som händer över hela spelplan utan minikarta och chatt faktiskt (även om jag själv tror att jag alltid har koll). Slutligen så räcker energin från EN enda komplimang - från någon, till någon - att släta över all den negativa skit som rinner ut i säkert 20 matcher!! Där och då tänds hoppet för mänskligheten igen.

Slutligen är det väl så. Om man skall vara helt ärlig. Att får man många kommentarer i chatten om att man inte gör saker rätt och riktigt så borde man kanske titta lite på sin spelstil/taktik och kanske testa lite förändringar. Tycker nog att det där om "ingen rök utan eld" brukar stämma oftare än vad man tror...

Ok, det är bara att gneta på m.a.o.

Dunning-Kruger är nog en vanlig åkomma i multiplayerspel.

Tar man illa upp av chatten har man rätt tunt skinn eller har aldrig varit på internet.
Har vanligtvis bara tid att skriva något i chatten innan matchen med maptips (don't go valley (Lakeville), camp bridge (East side Sacred)) eller när jag är död .
Hälften av tiden någon kallar mig noob märker jag det inte. Och när jag märker det brukar jag alltid fråga efter win rate, eftersom jag med stor sannolikhet (90%) är en bättre spelare än den som kallar mig noob och då är jag inte bättre än 54% i win rate.

Ärligt talat är det större chans att en dålig spelare kallar en noob än en bra, eftersom en bra spelare oftare är upptagen med att faktiskt skjuta tanks.
Något som verkar vara svårt med tanke på hur många matcher där 1/3 av ens lag har gjort 0 i damage.
Citera
2013-09-06, 13:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Det tragiska med att spela pa SEA ar att chatten ar totalt vardelos. Knappt nagon forstar ens engelska (ja jag vet att ni har polacker pa era servers men de kan iaf engelska) och nar de skriver nat sa ar det med thaitext eller kinestecken osv. De verkar alla ha stangt av minimappen ocksa da de helt lamnar flanker oppna som jag maste forsoka forsvara solo, inte sa kul nar man ar bottom tier i 6 av 6 matcher spelade hittills idag innan jag gav upp (trots bottom tier hamna jag i top 3 damage done i 5 av matcherna, det visar om nagot kvaliten pa spelarna i SEA).

Det kommer. Dom där snedögonen är sjukt chefiga när dom väl kommer igång och man kan börja tjäna pengar på spelet..

Fan vad rasistiskt det lät, men det var inte meningen!
Citera
2013-09-06, 14:07
Medlem
muminfars avatar
Har spelat detta nu en längre tid, finns det någon "flashback"-klan? Förlåt mig, men jag orkar inte gå igenom mer är 900 sidor för att hitta en...
Fixat 105mm till T-29 tänker antagligen stanna vid Tiet 7, vet någon vilka moduler passar den maskin med 105 mm?
Uuuhhh, en fråga till vilken skall man satsa på Ferdinand eller Jagdpanther 2? Man måste ju ha Jagdtiger oavsett "mål".
Citera
2013-09-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rkfs
Nja - Den som hamnar i flest Top-3 placeringar (minst 2) vinner ju 15 års premium. Du menar att förstaplatserna ska ge 15 år styck?
Type 59G existerar f.ö. endast på den kinesiska servern, och dubble xp och credit income blir mer än dubbelt så bra, då du får signifikant mycket mer än dubbelt så mycket efter expenses.

Grattis! Välförtjänt!

1. Jag var ej seriös med några av förslagen.
2. Läs mitt inlägg igen så ser du att jag vet om att Type 59 G inte existerar varesig på EU eller NA servrarna

Som vanligt när man skämtar ska alltid någon komma med seriösa fakta rättelser. Fast skämtarn (jag) redan känner till dom.
Citera
2013-09-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Har spelat detta nu en längre tid, finns det någon "flashback"-klan? Förlåt mig, men jag orkar inte gå igenom mer är 900 sidor för att hitta en...
Fixat 105mm till T-29 tänker antagligen stanna vid Tiet 7, vet någon vilka moduler passar den maskin med 105 mm?
Uuuhhh, en fråga till vilken skall man satsa på Ferdinand eller Jagdpanther 2? Man måste ju ha Jagdtiger oavsett "mål".

flashback klan vet jag inte.. en kanal fanns det iallafall fb-tanks eller nånting.

moduler på en heavy... sikta snabbt, skjut fort och ventilation

utrustning.. bandage, repair, brandsläckare
Citera
2013-09-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Sluta trolla och väx upp text

Har jag någonsin sagt att jag är duktig? Snarare tvärt om jag har sagt flertalet gånger att jag INTE är duktig statistiskt, men taktiskt är jag desto bättre. Sluta lek allan ballan med mig.
Hadde du någon tanke på att jag missade att jag skrev 9 istället för 8?

Det är möjligt att jag saknar kompetens i spelet, men du saknar något som är ännu viktigare i livet, och det är kompetens som mänsklig människa. Du är en jävla översittartyp som tror du är något för att du är "duktig" i ett spel.
Kom tillbaka när du vet hur det är att vara trevlig......

1. Jag har aldrig och kommer ALDRIG spela pluton så sluta anta en massa nonsens för att någon skriver fel och glömmer editera.
2. Det du påpekar om pluton för att påvisa att du är någon slags guru och jag någon slags nolla, vet jag redan om och har vetat i 2 månader, då det var 3 dagar sedan jag stängde av chatten för att slippa höra idioter som dig tala en massa strunt.
Jag har lirat 6000 matcher på mina 3 månader i spelet. Så sluta anta en massa saker om människor du vare sig sett spela eller ens känner.
3. Du försöker låta som du är världens smartaste pojke, kom tillbaka till verkligheten. Du är duktig på ett spel. Vad fan, tror du någons mormor eller någon annan som aldrig någonsin spelat ett spel eller ens WoT bryr sig om det? Väx upp för fan.
4. Jag är 39 bast och förmodligen 2 ggr äldre än dig och har vart med om mer saker än du i livet.
Jag har inget som helst behov av att sitta på ett forum och säga hur smart eller hur grym jag är för att impa på andra. Jag berättar historier jag vart med om , anekdoter kallas det, om du nu skulle tolka mina inlägg på annat sätt.
5. Sluta lek allvetare och internetkrigare och gangster, för du vet ingenting om de personerna du kastar ur dig en massa skit om. Jag stängde av min chat för 3 dagar sen för att koncentrera mig på spelet så att jag presterar bättre istället för att sitta och lyssna på idioter som likt dig själv tror dom är övermänniskor som vet allt och kan allt. Och att deras taktiska kunskaper är 100% fulländade.

Lite information (ej skryt om pojken Cardiac skulle tro annat)
Jag har vart både taktiker och klanledare i topp 2 klaner. Ena spelet var ett onlineshooterspel där vi var 1a och jag var taktiker i laget. I ett textbaserat strategispel var jag grundare och klanledare och vi låg stundals 1a i listan men avslutade säsongen som 2a.
Blev vald till bäste kantspelare i Uppland i Handboll och blev uttagen till Juniorlandslaget.
Så jag är nog bra mycket smartare taktiskt och vet vad lagspel är än den lille pojken eller den lille mannen Cardiac tror när det kommer till taktik och lagspel.

Chat behövs inte om man spelar random matcher då det väldigt sällan kommer vettiga taktiska beslut från någon i spelet WoT via chatten. Jag har haft chatten på i 87 dagar utav 90 så jag vet att chatten ej behövs för att laget ska vinna.
Dessutom vad fa-an betyder en random match förutom att ge dig bra statistik så du kan skryta för din klan om hur bra du är?
Ok att du vill prata taktik i klanspel, men det behövs fan ingen chatt till det heller då det är 100gr bättre med headset till det.

Så vad är anledningen till dina aggressioner mot oss som inte behöver en chatt för att sitta och lyssna på idioter som du? Att du inte förstår att vi inte kan höra skiten du häver ur dig? Att du låtsas vara smartare än du är, när du inte inser att det du säger visar på total omognad och intelligensbefrielse, som är värre än de som inte förstår sig på battlemechanics eller har taktiska kunskaper i ett spel.....

Känns som att det är du själv som har tendenser på Dunning-Kruger effekten, som att det är du själv som överskattar dina förmågor och din intelligens.

Nu ska jag lära dig en ny sak grabben, det finns INGEN som kan vara expert på spelet efter 3 månader (jag har spelat 3 månader). Och jag personligen har aldrig någonsin påstått det heller, då jag känner till mina egna begränsingar. Frågan är om du ens vet hur dålig du är som människa, och vilka begränsingar du själv har på det mänskliga planet? Internetmobbing som du uppenbarligen sysslar med är förövrigt straffbart, så sluta sitt och kriga bakom din skärm, mot människor du varken sett, känner, eller ens spelat med..
Det är sådana som du som är de riktiga nollorna, som tror dom är all that för att dom är duktiga i ett spel.
Citera
2013-09-06, 15:42
Medlem
Jag förstår helt seriöst att ni vill ha chatten.
Men chatten är inget ypperligt bevis på att man är en taktiskt kunnig spelare. Tro mig varesig ni vill eller inte jag ser vad som händer på kartan och har hjärna att förflytta mig från ena sidan av kartan till andra om de behövs.

Men vad ger er rätten att hata de som föredrar att inte ha den på. Alla har en fri vilja. Och att bli styrd av någon är inget jag tänker göra i resterande delen av mitt liv, och speciellt inte i ett spel, då spel ska vara kul och INGET annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in