Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Jag tycker dock att det är skitmärkligt med de här uteplatserna som ligger på andra sidan bilvägen. Skulle vilja se en tomtkarta för området för det känns som att det egentligen är en allmänning som villaföreningen eller vilka nu som ligger bakom har lagt beslag på utan tillstånd från kommunen.
I annonsen står det "Fastigheten nyttjar också marken framför huset." vilket gör att iallafall inte verkar vara nåt olagligt nyttjande, utan av hävd och gammal vana. Eftersom alla grannarna har gjort likadant så är det nog inget problem. Det kan vara nåt gammalt servitut som ligger i grunden, eller att tomterna faktiskt fortsätter ända dit, och att det är vägen som ligger tvärsöver tomtmarken. Om grannarna säger att "så har man alltid gjort", så är det knappast nåt kommunen kommer att riva upp, men man vet ju aldrig.
I vilket fall skulle jag vilja få det där "nyttjandet" på papper om jag skulle lägga 14 mille på det där. Om det är nåt dom faktiskt säljer in huset på, så måste det gå att få formaliserat. Annars är det lögn och bedrägeri.