2013-09-06, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Nej inte direkt Det fick mig att tänka på något jag skulle gjort i typ sims, inte i en riktig lägenhet.. Känns bara allmänt bökigt och udda att ha badkar och dusch mitt i sovrummet. Dessutom ser det knasigt ut.

I filmen Reykjavik 101 som ska utspela sig i nutid (runt år 2000 då) har en lägre medelklassfamilj badkaret i vardagsrummet, där sonen i 30-årsåldern badar helt obekymrad av sin mammas närhet... Det görs över huvud taget ingen grej av att det skulle vara udda att ha badkar där. Jag vet inte om det är en form av att ta sig frihet för filmen, eller om sådana lösningar faktiskt är vanliga på Island.

Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Den där glasväggen till duschen visst kan man flytta på den? Annars får man ju typ inte plats att sitta på toan..

Ser inte ut så, men du vet väl att fint folk inte behöver gå på toaletten...
Citera
2013-09-06, 09:40
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
I filmen Reykjavik 101 som ska utspela sig i nutid (runt år 2000 då) har en lägre medelklassfamilj badkaret i vardagsrummet, där sonen i 30-årsåldern badar helt obekymrad av sin mammas närhet... Det görs över huvud taget ingen grej av att det skulle vara udda att ha badkar där. Jag vet inte om det är en form av att ta sig frihet för filmen, eller om sådana lösningar faktiskt är vanliga på Island.

Ser inte ut så, men du vet väl att fint folk inte behöver gå på toaletten...

Den filmen såg jag för länge sedan och har för mig den var rätt knäpp i allmänhet så behöver ju inte betyda att alla på island är frigjorda nog att bada i sovrummet etc. Jag kan se charmen i att ha säng och badkar nära varandra, men som redan sagt här så ja.. i ett hotellrum visst, men inte hemma

Tror att Oddball hade rätt om glasväggen att man kan vinkla den. Jag kollade igen på bilden och det ser ut som att det är en liten knopp på den som ett handtag, det vore ju ganska efterblivet om den satt fast
Citera
2013-09-06, 13:07
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Jag tycker dock att det är skitmärkligt med de här uteplatserna som ligger på andra sidan bilvägen. Skulle vilja se en tomtkarta för området för det känns som att det egentligen är en allmänning som villaföreningen eller vilka nu som ligger bakom har lagt beslag på utan tillstånd från kommunen.

I annonsen står det "Fastigheten nyttjar också marken framför huset." vilket gör att iallafall inte verkar vara nåt olagligt nyttjande, utan av hävd och gammal vana. Eftersom alla grannarna har gjort likadant så är det nog inget problem. Det kan vara nåt gammalt servitut som ligger i grunden, eller att tomterna faktiskt fortsätter ända dit, och att det är vägen som ligger tvärsöver tomtmarken. Om grannarna säger att "så har man alltid gjort", så är det knappast nåt kommunen kommer att riva upp, men man vet ju aldrig.

I vilket fall skulle jag vilja få det där "nyttjandet" på papper om jag skulle lägga 14 mille på det där. Om det är nåt dom faktiskt säljer in huset på, så måste det gå att få formaliserat. Annars är det lögn och bedrägeri.
Citera
2013-09-06, 13:37
Medlem
Skidaddles avatar
Är det bara jag som har tekniska problem med Hemnet just nu? Det går inte att söka, får bara upp ett felmeddelande om att dom har problem och att dom försöker lösa det. Det har varit så i ett par dar nu....
Citera
2013-09-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Är det bara jag som har tekniska problem med Hemnet just nu? Det går inte att söka, får bara upp ett felmeddelande om att dom har problem och att dom försöker lösa det. Det har varit så i ett par dar nu....

Funkar utmärkt för mig.
Citera
2013-09-06, 13:57
Medlem
Citat:

Har inga problem alls med att surfa runt, förutom att några objektbeskrivningar vägrat komma upp. Men när jag gått tillbaka timmar senare så har det funkat. Jag funderade om mäklarna just höll på att justera texten och det var anledningen att jag inte fick upp beskrivningen.
Kan det vara lokala skillnader på en sådan site?? Har ingen lust att outa mig vart jag bor, men för mig funkar Hemnet problemfritt just nu.

Edit. Har någon någonsin sett en sådan här tv-bänk? Ser ut som ett konstnärsstaffli. Tv,n lutar ju.....hmm fult är mitt betyg.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-hammarby-sjostad-stockholms-kommun-midskeppsgatan-10,-3tr-5659833
Senast redigerad av lacrima 2013-09-06 kl. 14:03.
Citera
2013-09-06, 14:00
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Kan det vara lokala skillnader på en sådan site?? Har ingen lust att outa mig vart jag bor, men för mig funkar Hemnet problemfritt just nu.

Jag funderade mest på om dom hade bannat mitt ip-nummer eller nåt, för jag lägger ut en hel del grejor på facebook också. Det är märkligt, för jag får bara upp det där felmeddelandet, även när jag har rensat historik och cacheminne och allt sånt.
Citera
2013-09-06, 14:05
Medlem
Citat:
Jag funderade mest på om dom hade bannat mitt ip-nummer eller nåt, för jag lägger ut en hel del grejor på facebook också. Det är märkligt, för jag får bara upp det där felmeddelandet, även när jag har rensat historik och cacheminne och allt sånt.
IP,nr kan man ju byta, men fråga inte mig hur man gör?! jag kan ingenting om sådant. Det finns trådar där de beskrivit hur man går till väga.
Citera
2013-09-06, 14:07
Medlem
Skidaddles avatar
Nej, nu funkar det igen. Det har inte funkat på flera dar, och det funkade inte för en halvtimme sen. Men nu funkar det.... A glitch in the Matrix, antar jag. Glöm bort mina senaste meddelanden...
Citera
2013-09-06, 14:12
Medlem
Skidaddles avatar
Ännu ett hus massakrerat av ljust & fräscht-maffian. Det låg ute för nåt år sedan, ute nu igen:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-ekero,-stockholm-ekero-kommun-skaluddsvagen-18-5648331

Huset är minutiöst renoverat såväl interiört som exteriört och präglas av god smak högsta standard.

Minutiöst renoverat my ass... Dom har blåst ut hela villan, en arkitektritad funkisvilla från 30-talet. Ingenting av det ursprungliga finns kvar, det går knappt ens att föreställa sig hur det såg ut innan. Allt som gjorde det där huset unikt är borta. Dom kunde lika gärna ha rivit hela skiten och byggt nytt från början.
Citera
2013-09-06, 14:30
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
A*neta Sj*dins lägenhet till salu. Ska visst vara förre ägaren Nic*las W*algren som målat guldträdet på sovrumsväggen. Dottern har haft ett fint litet krypin på undervåningen, alla tonåringars dröm.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-storangen-nacka-kommun-lindvagen-13-5657052

Vad är det för manadsavgift man betalar för en villa?
Citera
2013-09-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ännu ett hus massakrerat av ljust & fräscht-maffian. Det låg ute för nåt år sedan, ute nu igen:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-ekero,-stockholm-ekero-kommun-skaluddsvagen-18-5648331

Huset är minutiöst renoverat såväl interiört som exteriört och präglas av god smak högsta standard.

Minutiöst renoverat my ass... Dom har blåst ut hela villan, en arkitektritad funkisvilla från 30-talet. Ingenting av det ursprungliga finns kvar, det går knappt ens att föreställa sig hur det såg ut innan. Allt som gjorde det där huset unikt är borta. Dom kunde lika gärna ha rivit hela skiten och byggt nytt från början.

Oj vad hårda ord Ja det huset har jag sett, det var för alldeles för mycket "ljust och fräscht" men annars tycker jag själva huset var fint. Jag vet inte hur det sett ut innan, men allt går ju inte att bevara. Trappan verkar iaf. vara original. Min första tanke när jag såg bilderna var att det var en platt tomt och nära vattnet, men vattenlinjen går väl som högst där gräset tar vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in