2013-09-05, 16:32
Medlem
Stratocaster68s avatar
Postade detta i delen om engelsk fotboll, men eftersom Nani var aktuell för flytt under sommaren så postar jag det i den här tråden också.

5-års kontrakt. Bra gjort av Moyes.

https://twitter.com/ManUtd/status/375619333629566977
2013-09-05, 16:36
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Postade detta i delen om engelsk fotboll, men eftersom Nani var aktuell för flytt under sommaren så postar jag det i den här tråden också.

5-års kontrakt. Bra gjort av Moyes.

https://twitter.com/ManUtd/status/375619333629566977

Bästa nyheten på hela sommaren. Bra gjort woody
2013-09-05, 16:42
Medlem
Smirmats avatar
Lite intressant läsning om Özil dealen.

http://bloggar.aftonbladet.se/premierleague/2013/09/05/dokument-sa-lyckade-arsenal-varva-ozil/
2013-09-05, 16:47
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Bästa nyheten på hela sommaren. Bra gjort woody

Han är ett geni

Frågan är ju vad lönen ligger på. Antar att det inte har läckt ut uppgifter om det än. Men med tanke på Woodys snålhet så lär den antagligen inte ligga på någon monsternivå.
2013-09-05, 16:56
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Han är ett geni

Frågan är ju vad lönen ligger på. Antar att det inte har läckt ut uppgifter om det än. Men med tanke på Woodys snålhet så lär den antagligen inte ligga på någon monsternivå.

Its woody, you knoow - hard to believe its not Gill
Svårt att tänka mig att han fick igenom höjningen som det sagts att han krävt. Väl tilltagna bonusar kanske? Det finns andra spelare som snart behöver få nya kontrakt så det känns skönt att han klarar av den biten.
2013-09-05, 17:52
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Lite intressant läsning om Özil dealen.

http://bloggar.aftonbladet.se/premierleague/2013/09/05/dokument-sa-lyckade-arsenal-varva-ozil/

Läste det med. Hade inte tänkt mig att det var Özil som ställde till det. Nog för att jag kan tänka mig klimatet i RM som klubb. Skönt även att det föregick lite gentlemannaskap klubbarna emellan, i synnerhet av Real Madrid.

Skönt att se att han nobbade (om vi ska lita på uppgifterna) PSG. Än finns det hopp om fotbollsspelarna.

Dock förstår jag inte varför Madrid erbjöd Özil för United?
2013-09-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Läste det med. Hade inte tänkt mig att det var Özil som ställde till det. Nog för att jag kan tänka mig klimatet i RM som klubb. Skönt även att det föregick lite gentlemannaskap klubbarna emellan, i synnerhet av Real Madrid.

Skönt att se att han nobbade (om vi ska lita på uppgifterna) PSG. Än finns det hopp om fotbollsspelarna.

Dock förstår jag inte varför Madrid erbjöd Özil för United?

Skulle anta att de gjorde det för att United ville bjuda på Modric men att RM inte var intresserade av den affären. RM ville ju ha in pengar för att kunna göra alla sina inköp
2013-09-05, 19:30
Bannlyst
Har PSG blivit oattraktivt sedan Leonardo lämnande? Frågan bör tas upp. Det var ganska många spelare som nobbade oljelaget i sommar.
2013-09-05, 19:55
Medlem
kratans avatar
El Confidencial " Real Madrid will try to sign a top striker in January."

Punto Pelota " Falcao has a big club escape clause in his current contract. ASM would have to accept an offer from RM, CFC or MUFC from Jan 1, 2014".
2013-09-05, 20:47
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan

Punto Pelota " Falcao has a big club escape clause in his current contract. ASM would have to accept an offer from RM, CFC or MUFC from Jan 1, 2014".
Det sistnämnda verkar ju helt befängt.
2013-09-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Har PSG blivit oattraktivt sedan Leonardo lämnande? Frågan bör tas upp. Det var ganska många spelare som nobbade oljelaget i sommar.

Ehh va? Thiago Silva förlängde sitt kontrakt samtidigt som Cavani och Marquinhos köptes in. Det säger något. Özil valde Arsenal för att han helt enkelt blev lovad att spela på sin favoritposition(som tia). I PSG hade han fått spela på kanten, alternativt konkurrerat med Zlatan.

Citat:
Ursprungligen postat av kratan

Satan vilken offensiv vi hade haft om Falcao hade kommit. Det låter dock inte så värst troligt...
2013-09-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ehh va? Thiago Silva förlängde sitt kontrakt samtidigt som Cavani och Marquinhos köptes in. Det säger något. Özil valde Arsenal för att han helt enkelt blev lovad att spela på sin favoritposition(som tia). I PSG hade han fått spela på kanten, alternativt konkurrerat med Zlatan.

Nej. Zlatan spelar inte i någon nummer 10-roll om du tror det. Förstår inte varför Kalle Karlsson tror det (antar att du läste det där). Blanc spelar numera med tre stycken mittfältare. Özil hade gått in och petat Pastore i den offensiva mittfältsrollen.

Att han valde Arsenal förklarar han klart och tydligt i intervjun. Wenger, förtroende, Arsenal visar ambitioner och han uppskattar även fotbollen som de spelar.

Det hade bara varit tragiskt att se Özil i Ligue 1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in