2012-06-13, 17:32
Medlem
Har jag rätt eller fel i mitt tidigare inlägg?
Citera
2012-06-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonsa
Har jag rätt eller fel i mitt tidigare inlägg?
Hade han blivit överförd till svenskt fängelse lär det ha blivit ett par år till bakom lås och bom. Detta förutsätter att det bolivianska och det svenska rättsväsendet kommit överens om hur det här enskilda fallet skulle hanteras. Det finns (åtminstone inte när Jonas Andersson satt inne i Bolivia) inget utlämningsavtal länderna emellan och därmed inte heller några klara lagar och bestämmelser för hur en ev. överföring till Sverige skulle se ut. Om det skulle gå i lås krävdes det som jag förstått det att alla inblandade enades kring ett visst upplägg.

Nu när han valde att rymma kunde nog inte det svenska rättsväsendet komma åt honom på grund av avsaknaden av utlämningsavtal samt att brottet inte begicks i Sverige. Det är åtminstone min lekmannamässiga teori. Den som är bättre juridiskt bevandrad får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2012-10-09, 20:03
Medlem
Hasselhoffs avatar
Har läst boken för ett par år sedan och lyssnade nyligen på ett av hans föredrag.
Mycket intressant!
Citera
2012-12-03, 10:38
Medlem
Hej,

Var finns filmen El Choco? Skulle bli roligt att se filmen också, redan läst boken.
Citera
2012-12-03, 10:49
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanist1
Hej,

Var finns filmen El Choco? Skulle bli roligt att se filmen också, redan läst boken.
Jag tror att du har blandat ihop på något sätt. Det har inte gjorts någon film om boken El Choco.
Citera
2012-12-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanist1
Hej,

Däremot finns en radiodokumentär, 'P3 dokumentär' finns att hitta på sr.se.
Citera
2013-09-05, 14:28
Medlem
barkeepers avatar
Är det någon som har bken, och kan bläddra fram vad den svenska kvinnan med korvfabriken heter?
Citera
2013-09-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är det någon som har bken, och kan bläddra fram vad den svenska kvinnan med korvfabriken heter?
Japp, hon heter Gunilla Byrén.
Citera
2013-09-05, 19:17
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magias
Japp, hon heter Gunilla Byrén.

Kanon, tackar.
Citera
2014-12-09, 19:36
Bannlyst
Lite ot men här är en intressant video ang fängelset San Pedro.

https://www.youtube.com/watch?v=HpPhwmgWok8
Citera
2015-04-22, 02:24
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Såg precis senaste avsnittet av Nemas Problemas med Erick och Mackan, tyckte att jag kände igen namnet på staden och fängelset. Senare i programmet var även Jonas Andersson med en snabbis via Skype (?) för att ge E&M lite handfasta tips innan de skulle in i fängelset.

Denna Jonas var på min skola när jag gick på högstadiet och berättade sin historia. En väldigt intressant historia att lyssna på, tyvärr var boken inte särskilt intressant. Fick aldrig riktigt känslan av att det skulle vara världens farligaste fängelse, eller att Jonas hade det speciellt jobbigt.
Citera
2015-04-22, 02:34
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YksiKaxi
P3 Dokumentär gjorde en grej på detta förra året:

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...rtikel=1469672

Lyssnade på dokumentären för en jävla massa år sen och tänkte lyssna på den igen men länken är död. Finns den kvar i deras arkiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in