2013-09-05, 09:11
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Type 58 är en modifierad T-34, kollade stats på den och 35% winratio över 31 matcher visste den va dålig men så dålig...men den saknar hastighet för att fungera bra som scout.

Nja, T-34 är ingen scout utan en flankande medium.
Hade ~70% i den innan jag nådde T-34-85, en väldigt bra tank den med.
Min taktik var enkel, använd 57 mm och skjut allting som är upptaget av andra, vilket är samma taktik som gäller för resten av det trädet.
Citera
2013-09-05, 09:27
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Nja, T-34 är ingen scout utan en flankande medium.
Hade ~70% i den innan jag nådde T-34-85, en väldigt bra tank den med.
Min taktik var enkel, använd 57 mm och skjut allting som är upptaget av andra, vilket är samma taktik som gäller för resten av det trädet.
Den tråden är helt fantastiskt kul. Sparade T-34-85 som jag fortfarande lirar med. T-44, som jag egentligen kör, är brutal! Och att döma av hur motståndarna presterar så lär man inte bli besviken på varken T-54 eller T-62A.
Citera
2013-09-05, 09:36
Medlem
Salorms avatar
Jag funderar på att avinstallera XVM igen eller iallafall koda om så man inte ser efficiency längre.. Det är helt skadat hur många som ligger mellan 0-10 och det är fan på gränsen till ohållbart? Inte ens en bot har så dålig efficiency. Igår hoppade jag in i en match och hade inte mindre än 8 i mitt lag som låg i det spannet. Blir fan gråtfärdig när jag hamnar i en sån match.
Citera
2013-09-05, 09:38
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag funderar på att avinstallera XVM igen eller iallafall koda om så man inte ser efficiency längre.. Det är helt skadat hur många som ligger mellan 0-10 och det är fan på gränsen till ohållbart? Inte ens en bot har så dålig efficiency. Igår hoppade jag in i en match och hade inte mindre än 8 i mitt lag som låg i det spannet. Blir fan gråtfärdig när jag hamnar i en sån match.
Enkelt, du startar bara inte "xvm stat"
Citera
2013-09-05, 09:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Enkelt, du startar bara inte "xvm stat"

Jo jag vet.. Men som den stathora man är så gillar jag ju att ha det
Citera
2013-09-05, 09:54
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Exakt det skäl till varför jag inte kör XVM. Aldrig kul att vara grön i ett hav av rött.
Särskilt som en gröna lag får spö av ett rött.
Å andra sidan har jag blivit bortskämd genom att köra plutoner med gröna, blå och lila spelare.
Citera
2013-09-05, 11:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
0-10? Vad är det för skala? Vad är i så fall en ok siffra?
Citera
2013-09-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
+1 på den frågan
Citera
2013-09-05, 12:19
Medlem
libbens avatar
Installera aldrig fusket så slipper ni dessa problem
Citera
2013-09-05, 12:35
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowholypriest
Installerade Hide chat för ca 2 månader sedan, ser inget andra skriver, vart ett helt annat spel, nu kör jag mitt race o skiter i andra..

Prehistoric's Dirty No Chat Mod.rar

sök på den så hittar ni d-load plats

lägg sedan in den så här, filen som skall extractas heter "BattleMessenger.swf"
C:\Games\World_of_Tanks\res_mods\0.8.7\gui\flash
då dessa foldrar ej finns så får ni göra dem själva, i alla fall gui och flash

funkar perfekt i 8.7

vill man nån dag va med o se o läsa lite igen o chatta (ja lovar du lessnar efter 10 min)på alla som kallar varan noob o/eller idiots så ere bara o döpa om filen till nå annat ett tag o starta om spelet..så funkar chatten igen..

Och du bortser från att det är ett lagspel så att köra eget race inte finns?
Campar du också basen och tror att bara man gör damage och kills så är man en bra spelare?
Kör du exklusivt tyska vagnar?
Lider du möjligtvis av Dunning-Kruger?
Citera
2013-09-05, 13:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
+1 på den frågan

Tror den går på WN6 vilket må vara lite outdated men det ger iallafall ett hum om vad man spelar med/mot.

Citat:
The XVM Efficiency was invented by wot-news.com to compare players Efficiency on the battlefield. It is based on data visible on players profile.

Formula:
DAMAGE * (10 / (TIER + 2)) * (0.21 + 3*TIER / 100)
FRAGS * 250 +
SPOT * 150 +
log(CAP + 1,1.732) +
DEF * 150

Pro:
- Can be used to compare Efficiency on many sites and also ingame via XVM Mod.

Contra:
- Formula is heavily focused on capture and drop capture points
- Using just public available data, missing f.e. assisted damage

Här kan ni kolla er egen: http://wot-news.com/stat/calc/en/ru
Jag är just nu Average men tänkte endast köra TD's och någon gång nästa år hoppa upp till Good. Vet inte om det har med om man kör en högre tier där man gör bättre ifrån sig (gäller iaf mig) eller något annat.
Senast redigerad av Salorm 2013-09-05 kl. 13:49.
Citera
2013-09-05, 14:08
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Tror den går på WN6 vilket må vara lite outdated men det ger iallafall ett hum om vad man spelar med/mot.

Här kan ni kolla er egen:
Jag är just nu Average men tänkte endast köra TD's och någon gång nästa år hoppa upp till Good. Vet inte om det har med om man kör en högre tier där man gör bättre ifrån sig (gäller iaf mig) eller något annat.

Problemet med effiency-formeln är att cap points och base defence points ger mer poäng, så man kan farma dem för högre effiecency.
WN6/7 ska man tydligen kunna farma genom att göra mer damage.

Själv föredrar jag win rate som bästa tecken på hur bra någon är. Särskilt nu när noobmeter separerar vinster som skett i kompani från randoms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in