Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja oja, att kunna skada en tank med 10 mm mer front armour än en fransman säger ju verkligen en del...
Lägg ner nu. Det var inte alls vad jag skrev, att brawla ner en tiger ensam med en tier 7 medium i trånga utrymmen är inte alls särskilt lätt, öppet fält är något helt annat. Fronten på Tiger (H) är inte så jävla klen om du vinklar den då den lätt dingar minst 40% av skotten från 88/L56 vid bra vinkel, Tiger dingar samt kan suga åt sig klart fler skott än vad någon tier 7 medium gör, för att inte nämna hur pass bra gun den har.
Det är sjukt många som överdriver hur pass dålig den är, faktum är att folk som kan spela dom gör mycket bra ifrån sig (Gick inte jättebra för mig, men det var "pre-buff" samt att det var min första heavy). Nu är inte Tiger någon brawler heller för den delen. Men vad klassas som en bra medium brawler för dig? DB är ändå en medium tank så att den inte kan prestera som en heavy säger sig självt. T-43 kan ju skada klart fler tanks än VKDB men det gör ju knappast vagnen bättre än DB för det?
Hade allt handlat om penetration på kanonen hade ju valen varit väldigt lätta. För att ta en sista "liknelse", IS-3 inte särskilt mycket hårdare än Tiger alls i närstrid det är bara på avstånd när skotten skelar man dingar på IS-3 i överlag. Då ses ju ändå IS-3 som en "hård" tank, det som gör IS-3 bra i regel är dessa låga profil och att den är smidig överlag + en del dåligt siktande från fiender. Men möter man en bra spelare så blir man nästintill alltid pennad oavsett om dom sitter på en tier 6-7 kanon.
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Fungerar det andra tornet på Tigern utan att man uppgraderar ljudbanden? Känns dumt att låsa upp en torn först om man ändå ej kan använda det utan nya band.
Kolla på vikten Tiger kan bära 58.9t utan att byta tracks. Nya turret väger 0.8t mer, så har du max 58.0~/58.9 så bör det gå.