2012-05-02, 22:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
VKDB är absolut inte dålig.
Tycker den är förbannad skit studsar åt helvete för ofta när jag skjuter på dom med mina stora fina jättedyra kanonkulor
Citera
2012-05-03, 02:39
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tycker den är förbannad skit studsar åt helvete för ofta när jag skjuter på dom med mina stora fina jättedyra kanonkulor

Hehe jo. Dom studsar klart mer skott än Panther. Har vid några tillfällen brawlat ner Tigers heads-up med VKDB. Front mot front d.v.s. Men det var ett tag sen antar att det är svårare nu sedan dom "fixa" armorn.

Var länge sen jag körde den men jag köper den nog igen någon gång.
Citera
2012-05-03, 12:42
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Har vid några tillfällen brawlat ner Tigers heads-up med VKDB. Front mot front d.v.s. Men det var ett tag sen antar att det är svårare nu sedan dom "fixa" armorn.

Det säger ju ingenting
Citera
2012-05-03, 15:26
Medlem
Inzaneclowns avatar
Hur är T34 jämfört med Löwe? Har Löwen redan och tycker att det är en hyfsad vagn men jag har börjat snegla lite mot T34:an också.

Åsikter?
Senast redigerad av Inzaneclown 2012-05-03 kl. 15:38.
Citera
2012-05-03, 16:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
T34 kan du inte få, EVENTUELLT kanske den kommer släppas för premiumköp vid jubileum annars är det bara dom som ägde t34 när patch 7.2 släpptes som har den.

T34 är förövrigt skaplig men har inget chassipansar att tala om.
Citera
2012-05-03, 16:13
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
T34 kan du inte få, EVENTUELLT kanske den kommer släppas för premiumköp vid jubileum annars är det bara dom som ägde t34 när patch 7.2 släpptes som har den.

Jo, jag köpte den precis
Citera
2012-05-03, 20:40
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

legat i premium sedan 7.2

12000 guld är löjligt bara
Citera
2012-05-03, 20:46
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det säger ju ingenting
Jo. Tiger tier 7 heavy, DB tier 7 medium med sämre kanon. Det säger en del, tiger är inte helt värdelös nu, dom var klart värre förr.
Citera
2012-05-03, 23:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Jo, jag köpte den precis
Ooook först skulle dne iallafall helt försvinna.
Citera
2012-05-04, 13:56
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Jo. Tiger tier 7 heavy, DB tier 7 medium med sämre kanon. Det säger en del, tiger är inte helt värdelös nu, dom var klart värre förr.

Ja oja, att kunna skada en tank med 10 mm mer front armour än en fransman säger ju verkligen en del...
Citera
2012-05-04, 16:02
Medlem
Kyotos avatar
Fungerar det andra tornet på Tigern utan att man uppgraderar ljudbanden? Känns dumt att låsa upp en torn först om man ändå ej kan använda det utan nya band.
Citera
2012-05-04, 16:43
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja oja, att kunna skada en tank med 10 mm mer front armour än en fransman säger ju verkligen en del...

Lägg ner nu. Det var inte alls vad jag skrev, att brawla ner en tiger ensam med en tier 7 medium i trånga utrymmen är inte alls särskilt lätt, öppet fält är något helt annat. Fronten på Tiger (H) är inte så jävla klen om du vinklar den då den lätt dingar minst 40% av skotten från 88/L56 vid bra vinkel, Tiger dingar samt kan suga åt sig klart fler skott än vad någon tier 7 medium gör, för att inte nämna hur pass bra gun den har.

Det är sjukt många som överdriver hur pass dålig den är, faktum är att folk som kan spela dom gör mycket bra ifrån sig (Gick inte jättebra för mig, men det var "pre-buff" samt att det var min första heavy). Nu är inte Tiger någon brawler heller för den delen. Men vad klassas som en bra medium brawler för dig? DB är ändå en medium tank så att den inte kan prestera som en heavy säger sig självt. T-43 kan ju skada klart fler tanks än VKDB men det gör ju knappast vagnen bättre än DB för det?

Hade allt handlat om penetration på kanonen hade ju valen varit väldigt lätta. För att ta en sista "liknelse", IS-3 inte särskilt mycket hårdare än Tiger alls i närstrid det är bara på avstånd när skotten skelar man dingar på IS-3 i överlag. Då ses ju ändå IS-3 som en "hård" tank, det som gör IS-3 bra i regel är dessa låga profil och att den är smidig överlag + en del dåligt siktande från fiender. Men möter man en bra spelare så blir man nästintill alltid pennad oavsett om dom sitter på en tier 6-7 kanon.

Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Fungerar det andra tornet på Tigern utan att man uppgraderar ljudbanden? Känns dumt att låsa upp en torn först om man ändå ej kan använda det utan nya band.

Kolla på vikten Tiger kan bära 58.9t utan att byta tracks. Nya turret väger 0.8t mer, så har du max 58.0~/58.9 så bör det gå.
Senast redigerad av hockexx 2012-05-04 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in