Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-04, 22:46
Medlem
-Wasteland-s avatar
Jag kommer aldrig att lämna mitt fäderneärvda fosterland. Då dör jag hellre i strid om det. Det finns betydligt värre saker än att dö här i livet. Att behöva se sina barn leva som slavar till den internationella judenheten exempelvis.

Det är inte fel att arbeta på bred front och när det gäller parlamentarismen så bör målet vara att vinna majoritet och sedan avskaffa demokratin och återföra självbestämmandet till folket ned på individnivå så att banker och storfinans aldrig mer får möjlighet att lägga beslag på svenskarnas pengar och egendomar.
Citera
2013-09-04, 22:47
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Nord88 vill alltså att vi ska fly hals över huvud till de extremt få relativt homogena vita länder som finns kvar. Det han helt verkar bortse från är att utvecklingen går åt samma håll överallt, och att dessa länder kommer se likadana ut tids nog också. Dessutom är det jävligt korkat att alla vita nationalister samlas på en plats då det är lättare för fienden att ringa in oss. Vidare är det ju otroligt korkat att "dra så fort man kan". Även om vi idag visste att vi var tvungna att dra i framtiden så försöker man ju under tiden givetvis få med sig fler vettiga svenskar innan skutan kapsejsar.

Så om Nord88 bara är ett avancerat troll, judelakej eller en simpel hedonist låter jag vara osagt. Klart är dock att vi inte ska springa mer. Det är dags för motattacker en masse.

Om vi bortser från just frågan om att lämna landet, håller du med mig om att Svenskarnas Partis demokratiska kamp är meningslös?

Vi kan egentligen inte ta debatten om att emigrera i den här tråden då det inte är relevant till SvP, så det var dumt av mig att gå in på det här. Däremot så vill jag bara påtala att en nationalist/paleokonservativ/libertarian eller någon annan mer eller mindre vettig dissident som lever i Sverige och försöker rätta till saker som den upplever som felaktiga känns lite som en person som försöker hjälpa en alkoholist som inte själv vill ta steget och sluta dricka; det är riktigt otacksamt. Det finns egentligen ingenting annat än vår etnicitet och vårt fantastiskt ordrika språk som är värt att bevara, svensk mentalitet, konformism och sossetänk är tvärtom någonting som borde rensas ut från vårt folk omgående. Jag identifierar mig inte med speciellt många kosmopolitiska socialliberaler (majoriteten av befolkningen) och jag känner mer samhörighet med människor som är mer lika mig oavsett vilket land de bor i. Etnicitet, språk, personlighet och intressen är viktigare än tillhörighet till ett påhittat land. Jag identifierar mig även otroligt mycket mer med en idrottsintresserad neger som läser till ingenjör än vad jag gör med en vit pundare som gillar hårdrock, så jag vill ogärna klumpas samman med människor jag ogillar oavsett om dessa råkar ha samma etnicitet som mig.
Senast redigerad av Nord88 2013-09-04 kl. 23:39.
Citera
2013-09-04, 22:51
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Dessutom är det jävligt korkat att alla vita nationalister samlas på en plats då det är lättare för fienden att ringa in oss.

Du menar att vi ska inspireras av den judiska diasporan och sprida ut oss över världsdelarna och konspirera mot våra värdländer?
Citera
2013-09-04, 23:08
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
De senaste tidens beslut om att ta emot eritreaner och syrier och den förväntande trenden med en exponentiell ökning av vanvett inom politiken kommer förmodligen innebära att icke-svenskar och de med starka band (partnerskap etc) till dessa kommer att utgöra en majoritet av befolkningen 2018. 2014 tänker ni ha 10 000 röster, men 2018 - som är er sista chans till förändring på demokratisk väg - måste ni ha mellan 80-100% av de etniska svenskarnas stöd och det är inte ens säkert att det räcker.

Varför inser ni inte det meningslösa i att verka för en demokratisk förändring? Varför går ni inte direkt över till en renodlad utomparlamentarisk kamporganisation likt SMR? Det lär givetvis inte fungera det heller, men det är i alla fall mer rationellt. Som tur är så kommer välfärdsstaten att kollapsa innan svenskarna har blivit en minoritet och då upphör ju flyktingströmmarna. Det går inte heller att repatriera flera miljoner människor utan kollapsen måste få ske så att saker löses naturligt.

Vilken pessimist du har blivit då ?

Men jag kan förstå hur du tänker.

Såg just Nya Zeelands siffror för befolkningsstatistik. Vid en folkräkning 1972 uppgav 92% av nya zeeländarna att dom räknade sig som vita, 7% angav att dom var maorier eller polynesier och 1% kallade sig asiater.
Vid folkräkning 2012 hade det hänt en del. Nu definierar sig 62% av befolkningen som vita. 38% kallar sig asiater, maori eller blandras.
Så ja, det går utför för dom vita även i Oceanien. Om 10 år kommer det troligen finnas lika många asiater som vita på Nya Zeeland. Australien klarar sig lite längre, eftersom dom har större befolkning.
Citera
2013-09-04, 23:39
Medlem
MoogBeats avatar
Ni som är medlemmar i SvP, ponera att ni levde på 20-talet i Tyskland. Hade ni organiserat er i NSDAP då?
Citera
2013-09-04, 23:41
Bannlyst
Citat:
Det är slöseri med tid
Vad ska denna tid användas till istället?

Så länge man har något att vinna på att delta i det demokratiska spelet så är det naturligtvis inte meningslöst. Det är så man får och måste göra, väga fördelar mot nackdelar. Och det finns som jag ser det en mängd fördelar att vinna på att verka inom den parlamentariska demokratin i dagsläget, det bidrar till fler plattformar att synas på, mer massmedialt utrymme och gör att man med enkelhet kan nå ut till fler människor än vad man skulle gjort annars och underlättar således folkbildning såväl som rekrytering.

Dessutom finns det ju en mängd rena vinster att göra när man uppnår vissa resultat i valen, man får sina valsedlar upptryckta, får partistöd, riksdagsinträde, deltagande i rikstäckande debatter och så vidare. Partistöd får du ju faktiskt för varje kommunalt mandat du tar, så bara där är ju en god anledning att satsa på detta, så lokalgrupperna får mer resurser att lägga på det politiska arbetet.
Åtminstone tidigare var det så att alla skolor var tvungna att låta alla politiska partier få komma och tala eller inga alls är ju ytterligare ett bra exempel, det finns egentligen hur många sådana som helst.

Vi ska alltid göra det som är strategiskt klokast, och jag menar att det är strategiskt klokast att använda den plattform som parlamentarismen erbjuder och satsa på denna såväl som på det utomparlamentariska arbetet.

Och sedan har du ju faktiskt inte kommit med några seriösa alternativ alls, mer än att typ packa ihop familjen ägodelarna och styra kosan mot någon bergsby i Rumänien eller dylikt. Och det är naturligtvis varken hållbart eller aktuellt.
Citera
2013-09-04, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Ni som är medlemmar i SvP, ponera att ni levde på 20-talet i Tyskland. Hade ni organiserat er i NSDAP då?
Det är nog inte helt osannolikt eftersom dagens Sverige och gårdagens Weimarrepublik har så väldigt många likheter.
Citera
2013-09-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat

Absolut, ingen tvekan om den saken
Citera
2013-09-05, 00:00
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad ska denna tid användas till istället?

Så länge man har något att vinna på att delta i det demokratiska spelet så är det naturligtvis inte meningslöst. Det är så man får och måste göra, väga fördelar mot nackdelar. Och det finns som jag ser det en mängd fördelar att vinna på att verka inom den parlamentariska demokratin i dagsläget, det bidrar till fler plattformar att synas på, mer massmedialt utrymme och gör att man med enkelhet kan nå ut till fler människor än vad man skulle gjort annars och underlättar således folkbildning såväl som rekrytering.

Dessutom finns det ju en mängd rena vinster att göra när man uppnår vissa resultat i valen, man får sina valsedlar upptryckta, får partistöd, riksdagsinträde, deltagande i rikstäckande debatter och så vidare. Partistöd får du ju faktiskt för varje kommunalt mandat du tar, så bara där är ju en god anledning att satsa på detta, så lokalgrupperna får mer resurser att lägga på det politiska arbetet.
Åtminstone tidigare var det så att alla skolor var tvungna att låta alla politiska partier få komma och tala eller inga alls är ju ytterligare ett bra exempel, det finns egentligen hur många sådana som helst.

Vi ska alltid göra det som är strategiskt klokast, och jag menar att det är strategiskt klokast att använda den plattform som parlamentarismen erbjuder och satsa på denna såväl som på det utomparlamentariska arbetet.

Och sedan har du ju faktiskt inte kommit med några seriösa alternativ alls, mer än att typ packa ihop familjen ägodelarna och styra kosan mot någon bergsby i Rumänien eller dylikt. Och det är naturligtvis varken hållbart eller aktuellt.

Okej, då är jag med, du är alltså själv medveten om att ett maktövertagande på demokratisk väg är omöjligt och ser istället det hela som en möjlighet att främja er sak genom att få ut ert budskap till fler människor.

Jag bedömer att ni har större chanser att uppnå era mål om ni blir militanta, detta bör eller kan givetvis inte ske omgående, men ni bör börja strukturera upp och utveckla en sådan organisation så att den snabbt kan organiseras och ledas i större styrkor om/när det blir så pass illa att vanliga svenssons tar till vapen. Det går givetvis inte att veta vare sig det blir en folklig resning eller ej, men partiet gör ju klokt i att vara redo för en.
Citera
2013-09-05, 00:13
Bannlyst
Citat:
Okej, då är jag med, du är alltså själv medveten om att ett maktövertagande på demokratisk väg är omöjligt och ser istället det hela som en möjlighet att främja er sak genom att få ut ert budskap till fler människor.
Nej jag ser det inte som omöjligt, men oddsen är naturligtvis emot oss. I detta skede är folkbildning och rekrytering det intressanta och viktigaste. Och vi bör som jag tidigare nämnde använda oss av alla metoder och arenor som finns tillgängliga för att uppnå resultat. Parlamentarismen är som jag ser det en viktig del i detta.

Även om vi inte skulle ta makten på parlamentarisk väg är alltså arbetet som vi lagt ner på detta och de framsteg vi gjort ingalunda bortkastade - tvärtom.

Citat:
Jag bedömer att ni har större chanser att uppnå era mål om ni blir militanta, detta bör eller kan givetvis inte ske omgående, men ni bör börja strukturera upp och utveckla en sådan organisation så att den snabbt kan organiseras och ledas i större styrkor om/när det blir så pass illa att vanliga svenssons tar till vapen. Det går givetvis inte att veta vare sig det blir en folklig resning eller ej, men partiet gör ju klokt i att vara redo för en.
Ja man bör vara förberedd och planera för det mesta, i övrigt vill jag nog inte kommentera saken här på Flashback. Att förbereda för det värsta utesluter heller inte allt annat politiskt arbete, parlamentariskt som utomparlamentariskt. Så det finns inget motsatsförhållande.
Senast redigerad av Straybullet 2013-09-05 kl. 00:33.
Citera
2013-09-05, 02:05
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
De senaste tidens beslut om att ta emot eritreaner och syrier och den förväntande trenden med en exponentiell ökning av vanvett inom politiken kommer förmodligen innebära att icke-svenskar och de med starka band (partnerskap etc) till dessa kommer att utgöra en majoritet av befolkningen 2018. 2014 tänker ni ha 10 000 röster, men 2018 - som är er sista chans till förändring på demokratisk väg - måste ni ha mellan 80-100% av de etniska svenskarnas stöd och det är inte ens säkert att det räcker.
Riktigt så snabbt kommer det inte att gå, skulle det göra det skulle det kollapsa den
svenska ekonomin rätt snabbt...
Citera
2013-09-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Sinnessjukt snygga flygblad som delas ut idag.
https://pbs.twimg.com/media/BTU_cWMIYAAlgFm.jpg:large

Vad var det som var så sinnessjukt snyggt? Bilden är ju snodd rakt av från Obamas valkampanj (Hope). Sen är det en rätt tråkig sansserif, ev helvetica, som typsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in