2013-09-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det står helt klart att Özil gick till Arsenal främst tack vare Wengers, hans tillit till Özil, och att ändå framtiden ser ljus ut. Just detta är inte spekulationer. Stod ju i The Guardian och någon tysk tidning.
En manager lyckas övertala en spelare att spela för sin klubb. Vilket jävla geni! Wenger borde få pris för årets tränare.

Och Özil hade inte i baktanke att han hade fått nöta bänk i Real?

Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Det mest komiska ang hela Özil-grejen är att Levy tydligen försökte stoppa transfern. Tottenhams ledning har sjunkit enormt i mina ögon.
Handlar väl om att Tottenham anser att Real svikit dem då de har något sorts "samarbetsavtal". Dock vet jag inte varför de bölar, de fick 100 millar för Bale lol.
2013-09-04, 16:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
En manager lyckas övertala en spelare att spela för sin klubb. Vilket jävla geni! Wenger borde få pris för årets tränare.

Och Özil hade inte i baktanke att han hade fått nöta bänk i Real?

Handlar väl om att Tottenham anser att Real svikit dem då de har något sorts "samarbetsavtal". Dock vet jag inte varför de bölar, de fick 100 millar för Bale lol.

Nu får du ge dig. På samma sätt som det är en kupp att typ Mario Gomez går till Fiorentina, på samma sätt, fast ännu större, så är det en kupp att Özil går till Arsenal. Det lär ju krävts en hel del från Wenger för att övertyga honom.

Och för att återigen belysa faktumet så är det smart av Wenger att vara så kylig. Man slipper konkurrerande klubbar, och det kommer alltid finnas någon stor spelare som är villig att lämna i slutet av fönstret. Och kanske så förutsåg ledningen och Wenger att Özil skulle vara till salu. Och alldeles oavsett så står vi med världens bästa tia, med hela PL:s bästa spelare, och en i övrigt stark trupp. Finns liksom inget skäl att gnälla på Wenger.

Eller du kanske tyckte det var tur att ni fick in Matri och Kaka på slutet..?
2013-09-04, 16:52
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Nu får du ge dig. På samma sätt som det är en kupp att typ Mario Gomez går till Fiorentina, på samma sätt, fast ännu större, så är det en kupp att Özil går till Arsenal. Det lär ju krävts en hel del från Wenger för att övertyga honom.

Och för att återigen belysa faktumet så är det smart av Wenger att vara så kylig. Man slipper konkurrerande klubbar, och det kommer alltid finnas någon stor spelare som är villig att lämna i slutet av fönstret. Och kanske så förutsåg ledningen och Wenger att Özil skulle vara till salu. Och alldeles oavsett så står vi med världens bästa tia, med hela PL:s bästa spelare, och en i övrigt stark trupp. Finns liksom inget skäl att gnälla på Wenger.

Vad hade han gjort om Özil hade ändrat sig då? Om ryktena stämmer att Özil väntade på att United skulle komma med bud t.ex. Fanns det någon plan b då? Eller om PSG kommit in med ett saftigare bud. Det är såklart en strålande affär av Wenger, men det var också ett högt spel.

Om man helt bortser från Özil-affären är du alltså nöjd med fönstret? Ingen ny försvarare? Ingen backup till Giroud? Flamini.
2013-09-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna

Ett sammarbete är dock ingen anledning att lägga sig i andras affärer. Det jag reagerade över, och antagligen Levy också, är att Perez med avsikt sålde Özil till just Arsenal - andra bud till trots - bara för att "hämnas" på Levy för att ha förhalat Bale-affären. Om det som står i vissa tidningar är sant så tycker jag att Perez och Wenger är de riktiga bovarna i dramat.

Skitsamma känner jag bara. Vi (Spurs) ska inte fokusera på vad Arsenal har utan endast på vår egen trupp, som jag tror kan bli riktigt farlig. Finns ingen tvekan om att Özil är helt fantastisk och kommer att förbättra Arsenal, men att säga att det är något de inte haft på länge är ofattbart - RvP tycker jag är i samma klass som Özil.

Nåja. Med Liverpool starka, Spurs med ett (potentiellt) bra lag, Arsenal som är ruskigt formstarka och ett United som (enligt mig) har tappat sedan förra året så kan detta komma att bli en läskigt bra säsong.
2013-09-04, 16:58
Medlem
Citat:

Men något genialiskt, som ni försöker framstå det som, är det inte. Är man tränare för en storklubb så ska man kunna ha den förmågan att kunna kommunicera med spelare. Samma sak är det när en tränare kommer till en ny klubb. Man måste kunna ha spelarnas tillit ifall man ska samarbeta med dem, eller hur?

Värvningen av Özil var givetvis bra, att inte agera i det läget hade bara varit idiotiskt. Och man agerade snabbt vilket var bra så att inte några konkurrerande klubbar hann lägga sig i. Men att gambla sådär funkar inte i längden. Detta är Arsenal vi snackar om, en klubb som ska kunna utmana om titlar. Då måste man vara säker i sina värvningar.

Det finns all skäl att gnälla på Wenger. Ni har nu PL:s bästa spelare som kommer höja laget enormt. Men när Wenger inte kunde vinna med Fabregas, Nasri och Van Persie i truppen, hur kan ni då vara så optimistiska med "bara" Özil? Jag fattar inte att ni fortfarande tror på Wenger efter åtta år utan någon titel. Varför dröjer det s.k. "projektet" så jävla länge? Vad väntar man på?

Till skillnad från Özil så var det sedan länge känt att Kaká inte alls var önskad i Real och han hade själv sagt att han ville bort från klubben. Att försöka övertala honom att komma hem igen hade till och med jag kunnat göra. Juventus var tvungna att sälja Matri på grund av ekonomin och körde säkert på samma taktik som Galliani gjorde med Silva, d.v.s. försöka "tvinga" bort spelaren. Men visst var Galliani där och snackade. Så dina jämförelser håller inte.
2013-09-04, 16:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Vad hade han gjort om Özil hade ändrat sig då? Om ryktena stämmer att Özil väntade på att United skulle komma med bud t.ex. Fanns det någon plan b då? Eller om PSG kommit in med ett saftigare bud. Det är såklart en strålande affär av Wenger, men det var också ett högt spel.

Om man helt bortser från Özil-affären är du alltså nöjd med fönstret? Ingen ny försvarare? Ingen backup till Giroud? Flamini.

Visst är det ett högt spel, men någonstans är det resultatet som ska bedömas.

Jag tror nog Di Maria var en plan B, möjligtvis Pastore (usch!) och Mata också. Dessutom bör man ha plockat en mittback och/eller en forward om inte Özil-gate hade lösts.

Utan Özil är ju fönstret direkt dåligt. Samtidigt är Flamini en väldigt användbar spelare, och Vivano i stunder en grym målvakt. Sanogo är ju en rejäl chansning. Özil väger upp allt detta och mer därtill åt plussidan, så med fönstret som helhet är jag enormt nöjd. Inte minst tack vare vi fått en bra start, är med från början, och att vissa spelare tagit rejäla kliv, läs Ramsey, Sagna och Giroud.
2013-09-04, 17:05
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Visst är det ett högt spel, men någonstans är det resultatet som ska bedömas.

Jag tror nog Di Maria var en plan B, möjligtvis Pastore (usch!) och Mata också. Dessutom bör man ha plockat en mittback och/eller en forward om inte Özil-gate hade lösts.

Utan Özil är ju fönstret direkt dåligt. Samtidigt är Flamini en väldigt användbar spelare, och Vivano i stunder en grym målvakt. Sanogo är ju en rejäl chansning. Özil väger upp allt detta och mer därtill åt plussidan, så med fönstret som helhet är jag enormt nöjd. Inte minst tack vare vi fått en bra start, är med från början, och att vissa spelare tagit rejäla kliv, läs Ramsey, Sagna och Giroud.

Visst är det så. Tycker bara man ska ha det i åtanke när man hyllar Wengers briljans och kyla. Har svårt att tänka mig att han en vecka innan var bombsäker på att landa Özil.

Ja i synnerhet med Ramsey ser ju mittfältet starkare ut än vad det gjorde inför säsongen. Hade jag varit Arsenal-fan hade jag nog ändå velat se en back-up till Giroud och ytterligare en back för att vara nöjd med fönstret. Tycker fortfarande att det ser tunt ut.
2013-09-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Ett sammarbete är dock ingen anledning att lägga sig i andras affärer. Det jag reagerade över, och antagligen Levy också, är att Perez med avsikt sålde Özil till just Arsenal - andra bud till trots - bara för att "hämnas" på Levy för att ha förhalat Bale-affären. Om det som står i vissa tidningar är sant så tycker jag att Perez och Wenger är de riktiga bovarna i dramat.

Skitsamma känner jag bara. Vi (Spurs) ska inte fokusera på vad Arsenal har utan endast på vår egen trupp, som jag tror kan bli riktigt farlig. Finns ingen tvekan om att Özil är helt fantastisk och kommer att förbättra Arsenal, men att säga att det är något de inte haft på länge är ofattbart - RvP tycker jag är i samma klass som Özil.

Nåja. Med Liverpool starka, Spurs med ett (potentiellt) bra lag, Arsenal som är ruskigt formstarka och ett United som (enligt mig) har tappat sedan förra året så kan detta komma att bli en läskigt bra säsong.
Jo, Real har ju inte direkt kört rent spel denna sommaren. Men jag tror inget annat lag hade gett så mycket pengar för Bale, så själva affären ska ni vara riktigt nöjda med. Som du säger, fokusera inte alltför mycket på de andra laget då Spurs faktiskt värvat starkt denna sommaren. Dock skulle ni inte lånat ut Ekotto!

PL kommer faktiskt vara riktigt spännande denna säsongen!
2013-09-04, 17:12
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck

Du kanske har missat att Özil ville till Arsenal...
2013-09-04, 17:57
Medlem
NoTruces avatar
Det är så jävla mycket bullshit runt den moderna elitfotbollen. Först påstår spelaren, i det här fallet Özil, att allt är bra och att han inte vill lämna, och sen hinner det inte gå ett dygn, så är det annat ljud i skällan. Vad ska han säga nu? Det är ju inte som att de hårt prövade Arsenalfansen vill höra att "ptja, des is wohl n grosser Club n so, ma ich wär' lieber bei den Merengues geblieb'n", eller hur? Nu måste han ju låtsas som om han verkligen ville dit. Det blir en jävla teater.
2013-09-04, 18:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Det mest komiska ang hela Özil-grejen är att Levy tydligen försökte stoppa transfern. Tottenhams ledning har sjunkit enormt i mina ögon.

Lite som när Klopp sitter söderöver och gaggar om hur United hanterar Kagawa.
2013-09-04, 18:17
Medlem
StayDENCHs avatar
Daily mirror skrev att Özil tackade nej till PSG som erbjöd en högre lön och att han dessutom tackade nej till Manchester United för att hans samtal med Wenger övertygade honom.

Förstår inte varör folk har så svårt att förstå att en tysktalande spelare väljer ett lag som han passar perfekt i och som har en manager som dessutom pratar tyska utan problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in