2013-09-04, 15:26
Medlem
Har läst den här tråden ett tag nu utan att skriva själv, men måste göra det nu.

Patetiskt hur fans till Arsenals rivaler snacka ner värvningen av Özil, kan ni inte för en gångs skull bara acceptera att Wenger har lyckats med någonting utöver det vanliga i transferväg? Är ni avundsjuka på att Gunners faktiskt genomförde den klart bästa värvningen i England, eller vad är det frågan om? Att Özil skulle vara ett köttben för att lugna supportrarna är bara löjligt, herregud, han är en av världens bästa spelfördelare, det är ingen panikvärvning för att lugna ner fansen. Spelar Özil som han kan så kommer han vara en av Premier Leagues bästa spelare, om inte den bästa, de kommande åren. Släpp avundsjukan och acceptera att Arsenal har värvat en bättre spelare än era egna klubbar. Det lyser igenom rätt tydligt att ni är lite småsura och av avundsjuka. Patetiskt var ordet.

Att sen säga att han är en medioker spelare, kolla upp statistiken, den talar för sig själv. Han kommer klara det engelska spelet galant, klarar man av spel i Tysklands landslag utan problem så är det väl rätt självklart.
2013-09-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nu tror jag i och för sig inte att man var överens om Özil på förhand, men anledningen till att man köper honom är inte att han spelar på det offensiva mittfältet. Man värvar honom eftersom det är just Özil. En sådan värvning visar att det finns ambition i klubben, och öppnar dörrar för fler stjärnor i framtiden. Över en natt förändrades synen på Arsenal. Från att man betraktats som en storklubb på dekis, med Tottenham, Liverpool och Everton som närmaste konkurrenter, fick man helt plötsligt tillbaka en del av sin forna glans. Det har gjorts jämförelser med när man värvade Bergkamp. Han var då inte i närheten av lika bra som Özil är, men det var en prestigevärvning som försatte klubben i en ny riktning. Således är Özil en helt logisk värvning.
Hur kan du kalla det ambition när man på ren tur panikvärvar i sista sekund? Wenger hade inga planer på att värva någon större spelare men chansen visade sig och han bara måste agera. Visa ambition genom att värva spelare där det faktiskt behövs spelare istället. Denna värvningen var bara till för att lugna Arsenalsupportrarna som än en gång började vända sig emot Wenger med all rätt. Wenger var helt enkelt desperat.

Men sen tycker jag det verkliga problemet är just Arsene Wenger. När man inte kunde nå framgångar med Fabregas, Van Persie och Nasri i laget så har jag svårt att se hur man ska nå framgångar med enbart Özil. Jag fattar inte varför han fortfarande är kvar som manager efter åtta år utan en titel. Men men, time will tell..
2013-09-04, 15:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Köttben? Di Maria hade varit ett köttben, Özil är en kobebiff på två kilo så klart man är belåten, är inte du?

Självklart är jag helnöjd.

Men kan inte låta bli att tänka att vi kanske behövde förstärkning mer på andra ställen.

Känns ändå lite som att Wenger ville få in ett namn och då var det egalt vilket och var denne skulle spela.

Har tidigare varit kritisk till den gode Wenger och alla invändningar försvinner ju inte bara för att Özil kommer.
2013-09-04, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske har diskuterats men när tror ni Özil kan göra premiär för Arsenal, direkt efter landslagsuppehållet eller behöver han träna, lära sig systemet osv först?
Tror han kommer göra premiär direkt efter landslagsuppehållet.
2013-09-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Har läst den här tråden ett tag nu utan att skriva själv, men måste göra det nu.

Patetiskt hur fans till Arsenals rivaler snacka ner värvningen av Özil, kan ni inte för en gångs skull bara acceptera att Wenger har lyckats med någonting utöver det vanliga i transferväg? Är ni avundsjuka på att Gunners faktiskt genomförde den klart bästa värvningen i England, eller vad är det frågan om? Att Özil skulle vara ett köttben för att lugna supportrarna är bara löjligt, herregud, han är en av världens bästa spelfördelare, det är ingen panikvärvning för att lugna ner fansen. Spelar Özil som han kan så kommer han vara en av Premier Leagues bästa spelare, om inte den bästa, de kommande åren. Släpp avundsjukan och acceptera att Arsenal har värvat en bättre spelare än era egna klubbar. Det lyser igenom rätt tydligt att ni är lite småsura och av avundsjuka. Patetiskt var ordet.

Att sen säga att han är en medioker spelare, kolla upp statistiken, den talar för sig själv. Han kommer klara det engelska spelet galant, klarar man av spel i Tysklands landslag utan problem så är det väl rätt självklart.
Det handlar inte om att vända värvningen av Özil till något negativt, utan om att ni Arsenalfans hyllar Wenger till skyarna efter en värvning som vilken idiot till tränare som helst med pengar hade gjort. Det var knappast Wengers plan att vänta till sista dagen för att det förhoppningsvis skulle bli någon bra spelare till salu. Det patetiska är att använda ord som "geni" och "genialiskt" i detta sammanhang. Säg mig, hur mycket förtroende hade du för Wenger innan deadline-day, och hur mycket har du nu? Det säger ju sig självt...

Sen är det ingen som kallat Özil för medioker spelare, så försök inte. Jag är förövrigt Milanista.
2013-09-04, 16:01
Bannlyst
Det mest komiska ang hela Özil-grejen är att Levy tydligen försökte stoppa transfern. Tottenhams ledning har sjunkit enormt i mina ögon.
2013-09-04, 16:03
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Det mest komiska ang hela Özil-grejen är att Levy tydligen försökte stoppa transfern. Tottenhams ledning har sjunkit enormt i mina ögon.

Låter väldigt desperat.
2013-09-04, 16:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Det handlar inte om att vända värvningen av Özil till något negativt, utan om att ni Arsenalfans hyllar Wenger till skyarna efter en värvning som vilken idiot till tränare som helst med pengar hade gjort. Det var knappast Wengers plan att vänta till sista dagen för att det förhoppningsvis skulle bli någon bra spelare till salu. Det patetiska är att använda ord som "geni" och "genialiskt" i detta sammanhang. Säg mig, hur mycket förtroende hade du för Wenger innan deadline-day, och hur mycket har du nu? Det säger ju sig självt...

Sen är det ingen som kallat Özil för medioker spelare, så försök inte. Jag är förövrigt Milanista.

Samstämmiga uppgifter gör gällande att Wenger genom långa samtal fick över Özil på sitt framtida projekt. Det, om något, är genialiskt att kunna locka en sådan spelare till Arsenal. Özil hade enkelt kunna vägrat bli såld och blivit rotationsspelare i Real.

Du sönderskriven av många, så ge dig bara. Eller du kanske fortfarande tycker att Özil inte behövs då vi har noll backups på offensivt mittfält...
2013-09-04, 16:12
Medlem
TKD_1337s avatar
Det spelar ingen roll om man redan har spelare på Özils position eftersom att han höjer laget så mycket.
2013-09-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Samstämmiga uppgifter gör gällande att Wenger genom långa samtal fick över Özil på sitt framtida projekt. Det, om något, är genialiskt att kunna locka en sådan spelare till Arsenal. Özil hade enkelt kunna vägrat bli såld och blivit rotationsspelare i Real.

Du sönderskriven av många, så ge dig bara. Eller du kanske fortfarande tycker att Özil inte behövs då vi har noll backups på offensivt mittfält...
Uppgifter? Du menar Arsenalfans spekulationer? Jag skrev det i ett tidigare inlägg, bara kolla på Özils uttalanden i tidningar och FB de senaste dagarna och dra sedan en slutsats. Åtta år sedan er senaste titel och ni snackar om något "framtida projekt", vad fan har ni gjort hittills undrar jag då? Både du, jag och Özil vet att han inte är en backup/rotationsspelare, och därför drog han till Arsenal.

Sönderskriven? De enda som säger emot mig är förvirrade Arsenalfans som har sitt huvud långt uppe i Wengers röv. Jag råder dig att läsa några sidor bak i tråden.
2013-09-04, 16:22
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Uppgifter? Du menar Arsenalfans spekulationer? Jag skrev det i ett tidigare inlägg, bara kolla på Özils uttalanden i tidningar och FB de senaste dagarna och dra sedan en slutsats. Åtta år sedan er senaste titel och ni snackar om något "framtida projekt", vad fan har ni gjort hittills undrar jag då? Både du, jag och Özil vet att han inte är en backup/rotationsspelare, och därför drog han till Arsenal.

Sönderskriven? De enda som säger emot mig är förvirrade Arsenalfans som har sitt huvud långt uppe i Wengers röv. Jag råder dig att läsa några sidor bak i tråden.

Det står helt klart att Özil gick till Arsenal främst tack vare Wengers, hans tillit till Özil, och att ändå framtiden ser ljus ut. Just detta är inte spekulationer. Stod ju i The Guardian och någon tysk tidning.
2013-09-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det spelar ingen roll om man redan har spelare på Özils position eftersom att han höjer laget så mycket.
Väl talat. Det här värvningen lär gynna Giroud men även Walcott mkt då de kommer få så pass många högkvalitativa bollar från Özil att det blir svårt att inte göra mål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in