2013-09-04, 13:52
Medlem
PvtRalles avatar
Tjena!

Jag blev rent ut sagt förjävligt ful på mitt körkort och undrar om det går att ta om fotot så här i efterhand? Typ som att man förnyar trots att det bara gått ca 4 månader sedan jag fixade kortet?
Citera
2013-09-04, 13:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PvtRalle
Tjena!

Jag blev rent ut sagt förjävligt ful på mitt körkort och undrar om det går att ta om fotot så här i efterhand? Typ som att man förnyar trots att det bara gått ca 4 månader sedan jag fixade kortet?

Javisst, det är bara att beställa/betala för ett nytt körkort.
Citera
2013-09-04, 14:01
Avslutad
400kr vill jag minnas att det kostar.
Citera
2013-09-04, 14:28
Medlem
Rallz.s avatar
Du kan ju förlustanmäla kortet och sedan skicka in ett fotografi du är nöjd med.
Citera
2013-09-04, 14:43
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallz.
Du kan ju förlustanmäla kortet och sedan skicka in ett fotografi du är nöjd med.

Förlustanmäla kan ge lite trassel, det är en sån där grej som står kvar i utdrag i flera år. Mosa det under bilen eller nåt.
Citera
2013-09-04, 17:09
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Förlustanmäla kan ge lite trassel, det är en sån där grej som står kvar i utdrag i flera år. Mosa det under bilen eller nåt.

Aa eller bara klippa sönder det och hitta på en historia om att ett barn klippte det...
Citera
2013-09-04, 17:22
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Aa eller bara klippa sönder det och hitta på en historia om att ett barn klippte det...

Helt rätt. Enkelt och praktiskt. Kan du lämna in bitarna så hamnar du inte i det där registret. Inte för att det stör sådär jättemycket, men när jag tappade en ID-handling så stod det med på vartenda utdrag och kontroll i åratal, och det var en period där jag sökte (och fick) huslån och andra lån samt en massa annat där registerkollar gjordes. Alltid lika irriterande att se det där med att en ID-handling försvunnit...
Citera
2013-09-04, 19:29
Medlem
toby79s avatar
Det är absolut inget magiskt att förnya sitt körkort bara för att man ser ut som en idiot på det.
Beställ en grundhandling, betala, skaffa ett foto som uppfyller kraven. Jag tog en bild inne på skithuset, editerade den lite i datorn och gjorde bilden så att den blev så som den skulle i avseende på mått osv i fotoskrivaren. Klippte ut och klistrade på, skrev under. Sen kom kortet precis så som jag ville ha det. Busenkelt.
Grundhandling:
https://etjanster-kk.transportstyrelsen.se/grundhandling/Grundhandling1.aspx
Foto:
http://www.korkortsportalen.se/jag-har-korkort/fornyelse/fotoanvisningar/
Citera
2013-09-30, 10:47
Medlem
PvtRalles avatar
Det var lite mycket pill med att förnya och fixa ny bild för min smak, får helt enkelt stå ut med den här bilden i tio år
Citera
2013-09-30, 11:39
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PvtRalle
Det var lite mycket pill med att förnya och fixa ny bild för min smak, får helt enkelt stå ut med den här bilden i tio år

Dela med dig till oss så man blir lite glá.. upp me bild
Citera
2013-09-30, 23:03
Medlem
PvtRalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Dela med dig till oss så man blir lite glá.. upp me bild

Ånej, den bilden får endast polisen se om jag blir stoppad eller om jag blir leggad
Citera
2013-10-02, 16:01
Medlem
Lugini3s avatar
Haha, jag fick faktiskt ta upp mitt körkort för att ens veta hur jag ser ut på bilden. Jag har nog aldrig kollat på bilden ens när jag förnyade det. Dagens I-landsproblem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in