2013-09-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Cromwell räknas som vanlig vagn så när man är top tier tål man några träffar, T71 kan lyckas rätt bra också men hamnar ofta i högtier matcher.
Cromwell har jag haft nästan från början, och den klarar jag sällan eller aldrig att göra sådana rusningar med, dvs om jag inte står och trycker någonstans i några minuter tills stora delar av motståndarens lag är döda.
Men och andra sidan är min tankrating mycket högre på ELC (62%) än på min Cromwell (54%), så det ligger lite i det med.
Citera
2013-09-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ru-oleg
Hur ser taktikerna ut i CW-matcher jämfört med vanliga matcher? är det bara tier X som gäller?

ja om man har såklart. antingen har man tanks för en specifik taktik/ tanke eller så får man ta en taktik som passar de tanks som man har tillgängliga. Beror ju på hur många tanks och vilka som klanen har låsta.
Sen skiljer det ju lite om det är defence eller anfall, om man försvarar en annan klans land så kan man ju gris-spela. Vi hade just en sådan, 4 e-100, 3 is-4 sen lite blandadat e5, s bat chatts två t57 och ett arty.
Det har blivit relativt vanligt att köra utan arty, eller med bara ett. Innan patchen var det ofta två -tre st.

största skillnaden är dock att det finns en FC som leder och ett lag som förhoppningsvis gör som denne vill
Citera
2013-09-03, 23:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Suck, 8357 skada men plockade inte ens in 12k krediter när ammo och reparationer hade dragits av trodde det skulle ge lite mer men va väl för hög tier i matchen, 3:e från toppen.
Object 704 med Bl-10

17 skott
15 träffar
13 penetrationer
8357 skada / snitt ~642 / 3.96ggr mer än näste i laget

10 ggr träffad
8 penetrationer
1 skvättskada
2 icke penetrationer
2390 potential skada mottagen

9 fiender skadade
4 fiender dödade
169 skada efter scoutning

52.057 krediter
14.470 reparation
26.400 ammo

2598 xp med dagens dubbel utan premiumkonto.
11.187 krediter vinst.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-03 kl. 23:20.
Citera
2013-09-03, 23:21
Medlem
Salorms avatar
Det här är fan höjden av att hamna i världens sämsta lag..
8st i vårt lag hade under 8 i efficiency.. Så sjukt tröttsam match!

http://i43.tinypic.com/dwz0vl.jpg
Citera
2013-09-03, 23:39
Medlem
Lyckliga dom som har en Type 59 G. Type 59 ser man i varje match i Tier 8 och upp. Det står att G'n ger dubbelt så mycket XP och Krediter.
Citera
2013-09-04, 01:04
Medlem
VagDags avatar
Läskiga skogen i Murovanka, ska jag in där med min TigerII så brukar jag hålla mig väldigt långt ut mot vänster nästan intill röda linjen och göra ett stopp vid bondgården, men känns väldigt random om man ska överleva eller inte.

Startar jag från sjösidan så brukar jag ställa mig i hörnet av någon av ladorna och kolla in när självmordarna åker in i läskiga skogen, får lite av filmen Plutonen känsla när man ser dem försvinna och det börjar braka loss....

För övrigt så slog jag mitt eget rekord 8 kills i en match och det gjordes med min SU100, jävla va medaljer och krimskrams jag fick!

Sen det där med "kill steals" så är det inget jag bryr mig om, tycker känslan är skön när man är 2-3 stycken som växelvis jobbar ner en moståndare, och vem som fäller oxen spelar mig ingen roll, det är resultatet som är det viktigaste.
Citera
2013-09-04, 01:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Sen det där med "kill steals" så är det inget jag bryr mig om, tycker känslan är skön när man är 2-3 stycken som växelvis jobbar ner en moståndare, och vem som fäller oxen spelar mig ingen roll, det är resultatet som är det viktigaste.
Sällan jag bryr mig heller, en 1hp tiger2 kan bita lika hårt som en 1600hp tiger2...har börjat märka ut svaga mål för de ska slås ut snabbt men va lite störande förra månaden när de hade döda 30 vagnar få 300.000 krediter.

Lite väl många satt och väntade för att få det DÄR skottet istället för att försöka döda fienden snabbt, jag körde på som vanligt och fick det halvvägs till helvägs mot 50k xp.

Citat:
För övrigt så slog jag mitt eget rekord 8 kills i en match och det gjordes med min SU100, jävla va medaljer och krimskrams jag fick!
Hehehe är en halvfavorit efter att jag hade en match på mines, jag och en spg kvar mot 8 fiender.
Tyvärr förlorade vi men jag slog ut 6 vagnar, en sjunde skada jag och spg'n slog ut den.

Tier6 med 175mm pen kan göra rätt skapligt ifrån sig, su-100m däremot är rätt skitig, fortfarande 175mm pen men tier7 :/
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-04 kl. 01:32.
Citera
2013-09-04, 09:09
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
tar man inte skogen har man förlorat... men man måste ha en scout som står där oxå

jag går alltid dit.

Har man en scout i skogen så fungerar det att pusha skogen.
Problemet med Magic forest är att fel tanks befinner sig där. I princip är det scouts och TDs som bör vara där. För TDs innebär det att de kan beskjuta kullarna till väster i skydd. Man behöver en scout för att spotta motståndarnas tanks till söder och nedhålla dem.
Heavies och rätt typ av mediums bör gå väst för att ta striden där. Tex en IS3 har inget i skogen att göra, och bör befinna sig västerut. Problemet med att för få tanks går väst är att de kommer bli utslagna utan större förluster för motståndarelaget och därmed numeriskt överläge för ena laget. Sen är det bara för södra laget att storma skogen från flera håll för en säker vinst. Line of sight är begränsat för de tanks som är i skogen, så de kommer att bli utslagna av tanks i skydd av kullen eller byggnader.
Citera
2013-09-04, 10:49
Medlem
runds avatar
Av det man läser här verkar det här spelet vara ganska avancerat, stämmer det?

Är det möjligt att börja spela och lära sig med tiden eller är det helt kört, krävs det taktiker samt att man läser på?
Citera
2013-09-04, 10:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Men mök...

Igår. Stormning på Karelen.

Med mindre än 2 min låg vi under med 11-13. Vi var två heavys kvar i försvarande laget (jag körde Carnevalen, den andra kommer jag inte ihåg vad det var). Jagade en fi och råkade hamna precis nedanför basen (ganska mitt på kartan). Hade c:a 10% kvar. Visste att det stod en ARL-39 och snipade uppe på hyllan. Faktum är att han hade skjutit av ganska många av mina procent från sidan när jag jagade ner den andra - och han höll mig nu pinnad bakom ett stort stenblock. Men det var ok. Lyckades ändå göra några röda nervösa därifrån.

När det var 22 sekunder kvar blev min kamrat bortskjuten och ungefär samtidigt så cappade en röd basen. Men det struntade jag i eftersom de aldrig skulle hinna cappa klart i tid, utan jag fokuserade bara på att överleva. Står lite nervöst och visslar för mig själv bakom stenblocket. "Bara de inte smyger upp på mig"... Hade ju inte så mycket plats att röra mig på utan att hamna i skottlinjen igen.
...men naturligtvis. Med ynka 6-7 sekunder kvar ploppar en VK45 upp bara 50 m bakom mig. Gör då en liten liten liiiiiten korrigering av min position (för att han inte skall skjuta mig i rumpan), tittar upp på klockan och ser hur tiden slår om från 00.02 till 00.01 när jag hör ett bekant vinande ljud från höger..... KABOOM!!!! En sekund kvar! Inte två. Inte tre. Utan EN j*vla sekund kvar och den förbannade ARL-39an fick in en sista avgörande träff!! (Tydligen hade en liten liten del av min front titta ut bakom stenblocket. Kan inte ha varit mycket).

Torsk.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-04 kl. 11:29.
Citera
2013-09-04, 11:00
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund

Är det möjligt att börja spela och lära sig med tiden eller är det helt kört, krävs det taktiker samt att man läser på?
Det är inte direkt avancerat att komma igång med utan det är mer som det gamla klassiska spelet Othello. Otroligt enkelt att komma igång med. Grymt svårt att bli riktigt riktigt bra på.

Kör på bara. Du kommer snabbt in i det (iaf tillräckligt bra för att ha skoj). Och det är v e r k l i g e n kul!
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-04 kl. 11:12.
Citera
2013-09-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rund

nej det är inte avancerat :-)

såklart det går att lära sig med tiden... inlärningskurvan är ganska brant.. det går fort att komma in i.

Taktiker och sådant kommer med erfarenheten.

tanka ner spelet, kör nån liten tank och lär dig bara. Använd de skydd som kartan ger, lär känna kartorna och vad din tank klarar av och är bra på.

kan vara bra att installera "hit zones" direkt (en add on) så ser man sk. weakspots på tanks i garaget (ens egna tanks) och då kan du lista ut vilka sidor eller vad du kan visa upp för fienden.. var du är minst känslig

samt var du skall skjuta på andra tanks (i spelet syns det om du är tillräckligt nära)

taktiker och sådant funkar sällan i randoms eftersom alla jävlar tänker olika, talar olika språk eller talar inte alls, bara ha en tanke på vad du tänker göra och försök att genomföra det.

välkommen in i WoT :-)

stay alive.
försvara egen cap.
dela ut så mycket damage som möjligt.
ta hellre ut en tank sitället för att göra mycket damage om du har valet (oftast)
ha tålamod.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-04 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in