2013-09-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tja, andra personer går inte till Magic Forest av uppenbara skäl.
Kanske om jag är en Tier8 TD i en tier10 match.
tar man inte skogen har man förlorat... men man måste ha en scout som står där oxå

jag går alltid dit.
Citera
2013-09-03, 15:55
Medlem
swebarbs avatar
jävlar va grym 8.8 tigern är , jag förstår varför den är etta på att tjäna credits fick 6 kills första matchen och 3 medaljer me stock crew.. sjukt... och det var på steppes min mest hatade bana fan va den suger oftast...
Citera
2013-09-03, 16:03
Medlem
Ru-olegs avatar
Hur ser taktikerna ut i CW-matcher jämfört med vanliga matcher? är det bara tier X som gäller?
Citera
2013-09-03, 16:59
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
tar man inte skogen har man förlorat... men man måste ha en scout som står där oxå

jag går alltid dit.
Skogen är bara för dom som är tålmodig och tycker det är helt okej att ens match kan bli helt förstörd av en fiende scout och att ens egna scouts ibland vägrar scouta. Man måste alltså kunna lita på att ens lag vet vad de ska göra för att man ska få bra resultat. Istället går jag efter uttrycket/citat av vem jag tror är Jingles "If your fight relies on your teammates's ability, then expect them to fail hard and plan accordingly".
Citera
2013-09-03, 17:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Japp, det händer titt som tätt när man har bråttom iväg.
Skönast är ju ändå när man tänkt scouta med sin lilla light och kommer fram där motståndarna kan stå och man inte hinner titta upp innan en SU oneshottar en.
Ännu roligare att sicksacka runt 7 fiender och sen fortsätta in till fiendens bas och bränna av 3 skott och se 2st spg brinna
gjorde det igår med cromwell.

3 fiender totalt slog jag ut innan jag dog i fiendens bas, mitt egna lag hade fan inte ens börjat röra på sig :S
Citera
2013-09-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ge-K
Det händer som oftast på den kartan - antar att du menar magic forest aka suicide forest aka murovanka? .

Jag tänkte skriva Murovanka, men var osäker. Murovanka menar jag ja. Den skogen är lite som Aokigahara i Japan, Självmordsskogen. Tycker det är lite 50-50% på hur det går där. Är det Encounter och jag är på "vattensidan" undviker jag skogen då dom har närmare till sin campingplats.

Men ska man ta deras flagga och vårt lag är tillräckligt bra och aggressivt kan man åka genom skogen. Men då bör dom som väljer andra sidan på kartan också utföra något.
Citera
2013-09-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Snyggt fight f.ö. 8 kills i en T-150 är skarpt.
)

Tack.
Inte ofta man får sånt flyt , speciellt inte när man spelar i en Tier högre. Kändes skönt med tanke på mina berättelser om bonusjagare. Hursomhelst, det har minskat kraftigt efter x3 helgen så jag var nog ute och cyklade iallafall. Hadde nog bara en maximal oflyt ett par dagar.
Citera
2013-09-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tja, andra personer går inte till Magic Forest av uppenbara skäl.
Kanske om jag är en Tier8 TD i en tier10 match.

Det beror på vilken sida man är på. Tycker vattensidan är överlägsen andra sidan, iallafall av egen erfarenhet.
Men jag som är en aggressiv spelare (inte siemka aggressiv utan med lite tanke bakom) när tillfällen ges tycker det är skitskoj när vi plöjer igenom hela skogen i rakt led och ett par av oss blir lite skadade men alla deras nissar på vattensidan kolarvippen utan problem.

Fast givetvis föredrar jag att undvika skogen för det mesta.
Citera
2013-09-03, 18:13
Medlem
Scouting med liten mini vagn på Murovanka kan suga om dom har Heavies som scoutar utan att skjuta.
Jag brukar scouta där, men jag dör på nolltid alltid.

Roligare att vara 3-4 heavies som scoutar med backup from Artilleries och TD's. Men det förutsätter att andra sidan är bra med för annars suger den taktiken.
Citera
2013-09-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ännu roligare att sicksacka runt 7 fiender och sen fortsätta in till fiendens bas och bränna av 3 skott och se 2st spg brinna
gjorde det igår med cromwell.

3 fiender totalt slog jag ut innan jag dog i fiendens bas, mitt egna lag hade fan inte ens börjat röra på sig :S

Sådana scoutrundor är skitskoj. Men jag lyckas bara göra sådana med min Elc.
Citera
2013-09-03, 19:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Jag tänkte skriva Murovanka, men var osäker. Murovanka menar jag ja. Den skogen är lite som Aokigahara i Japan, Självmordsskogen. Tycker det är lite 50-50% på hur det går där.
Har ingen statistik på det men känns som de skiter sig med MT och HT men en bra scout som bara tittar och inte skjuter med ett par bra TD som står en bit bort bakom buskar lyckas mycket bättre.

Några gånger rusat in i skogen med T95 och dom gånger teamkamraterna har haft hjärna att hålla sig en bit bakom och ge mig support så har det fungerat äckligt bra, en gång så sa de bara POOF så explodera en t110e5 innan den kunde köra runt mig men kan gå riktigt skitdåligt också om miffona försöker tränga sig förbi en och dör en efter en.

Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Sådana scoutrundor är skitskoj. Men jag lyckas bara göra sådana med min Elc.
Cromwell räknas som vanlig vagn så när man är top tier tål man några träffar, T71 kan lyckas rätt bra också men hamnar ofta i högtier matcher.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-03 kl. 19:54.
Citera
2013-09-03, 20:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur fan räknar dom här, är det max 150k eller är det 25k+75k+150k efter 30 vunna matcher?

Number of Victories

Credits Earned
5 25,000
10 75,000
15 150,000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in