Citat:
Ursprungligen postat av
RRobbs
Det skulle vara intressant att höra mer om DadoPrso:s syn på blodfyndet på PK:s hagelgevär relativt dåden PK åtalas för.
Jag har till skillnad från många i den här tråden ingen personlig koppling till norra Öland. Således har jag inte på förhand dömt PK.
Jag har läst aktuell FUP men även FUP och dom från ärendet 2006 och är inte imponerad. Att PK frikändes 2006 var inte alls konstigt med tanke på att det inte fanns någonting överhuvudtaget som pekade på hans skuld. Denna gång har åklagaren bättre bevisning MEN det finns många omständigheter i ärendet som är märkliga.
Avseende blodfyndet så räcker inte det ensamt för att döma PK och det är naturligtvis åklagaren väl medveten om. Märk väl att han kallar runt 70 vittnen och försöker skapa en kedja av de indicier som han menar pekar på PK:s skuld som han sammantaget hoppas ska räcka för en fällande dom.
PK har i förhör inte kunnat ge någon riktigt klargörande förklaring till blodet MEN han har nämnt olika scenarior där blodbesudlingen skulle kunnat uppstå. Bland annat har han hävdat att han och Gustav skjutit lerduvor med det aktuella vapnet. Detta påståendet har polisen inte kunnat fastslå som falskt.
Dessutom kan man inte koppla vapnet till brottsplatsen.