2013-10-03, 13:54
Medlem
Ang Leo1/e25>

Nu har jag ju iofs bara Leo PTA, men det är en mycket mobil tank fullt uppgraderad. Rätt svårspelad tank och kräver lite tillvänjning. Brukar egentligen antingen hänga på andra Meds i bakgrunden alt inleda med lite sniping eller hänga på en bra heavy för bra duck and shoot. Körde den på tok för offensivt i början. Brukar numera köra lite försiktigare i början för att sedan spela mer offensivt.

En rolig anekdot är att jag blev ordentligt hånad av nån random italiensk-pasta-ätar-pluton härom dagen på Highway, med de vanliga kommentarerna "Noob" "Camper" etc etc. Vad de hade missat var att jag ledde pushen på 1-linjen och hann tillbaka och skydda basen ensam (dvs det är tydligen camping?) efter att noobsen hade dött i stan. Gjorde f ö lika mycket skada som deras pluton tillsammans.

Så ja, mycket bra mobilitet och en jävligt bra kanon, även om siktet är sådär. Problemet är att skiten är gjord av papper och dessutom tycks man bli ammorackad lätt. Behöver jag ens nämna att man INTE ska bli träffad av arty
Citera
2013-10-03, 14:01
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ge-K
Problemet är att skiten är gjord av papper och dessutom tycks man bli ammorackad lätt. Behöver jag ens nämna att man INTE ska bli träffad av arty

Tyvärr är det Leopard 1's stora akilleshäl.
Skulle våga påstå att det är den mest svårspelade tier x vagnen i spelet för tillfället.

Skulle tagit E-50M vilken dag som helst före Leo 1, dock helt olika vagnar förutom kanonen.
Citera
2013-10-03, 14:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Nä, ingen leo1, är det lite av samma känala i den? Är ute efter en t9-10 som är som e25. Jag har en T54 men kan inte förstå hur den skall användas... Mitt stora sorgebarn. Kanske är för aggressiv med den. Är jg88 grym för cred? Måste hitta en tank som gör feta pengar. Har dmax, e25, is6, tetrarch och den enda som plussar där är is6 men jag kör iofs 20k mat på dem varje match

Nu har inte jag kört alla guldvagnar men är det endast pengar du vill ha så rekommenderar jag starkt SU-122-44. Jag ligger på en dålig match där jag gjort 0 skada typ 30k+ i silver. En riktigt bra match är inte omöjligt att komma uppåt 200k.
Den är rörlig som fan, jag tar med mig 10 guldskott pga att man kan få möta hårda jävlar.
Det enda som inte är bra med den vagnen är din sightrange, den ser rätt kort så det bästa som finns är att ha någon ås eller liknande där man kan ninja upp och få iväg ett skott för att sen gå ner igen då man inte tål så mkt.
Citera
2013-10-03, 14:32
Medlem
ESS-Lunds avatar
20 kills på 3 matcher precis Rätt sjukt ärligt talat.

Någon som har ett object 140 eller t62a? jag ska ha en av dem men vet inte vilken, vill ha den som är mest like e25 (stealth attacker och snabb som attan)
Citera
2013-10-03, 14:38
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Nä, ingen leo1, är det lite av samma känala i den? Är ute efter en t9-10 som är som e25. Jag har en T54 men kan inte förstå hur den skall användas... Mitt stora sorgebarn. Kanske är för aggressiv med den. Är jg88 grym för cred? Måste hitta en tank som gör feta pengar. Har dmax, e25, is6, tetrarch och den enda som plussar där är is6 men jag kör iofs 20k mat på dem varje match

jg88 ger dig i en normal match vad en type skulle ge dig för en bra match
gillar den som fan, och med 4,5 sekunder per skott så gör många misstaget att står för länge i din skottlinje :P

leo är lite som batchat utan autoloader, fast tycker leo är mer "agile"
lite som t50-2 var förr :P

riktigt bra sniper kanon
ingen armor gör ju att om arty träffar så är det oftast slut, vet ej vad som händer om e100 använder HE, aldrig träffat mig :P
Citera
2013-10-03, 16:13
Medlem
Claysons avatar
Citat:
20 kills på 3 matcher precis Rätt sjukt ärligt talat.

Någon som har ett object 140 eller t62a? jag ska ha en av dem men vet inte vilken, vill ha den som är mest like e25 (stealth attacker och snabb som attan)

T-62A är smidigare än OBJ, men däremot har OBJ bättre hull armor och gun depression.
Men helt ärligt är det svårt att känna någon skillnad på båda tanksen i praktiken.
Citera
2013-10-03, 17:02
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
T-62A är smidigare än OBJ, men däremot har OBJ bättre hull armor och gun depression.
Men helt ärligt är det svårt att känna någon skillnad på båda tanksen i praktiken.

Hmm ok, jobbigt att lägga 6 mille på fel liksom
Citera
2013-10-03, 17:10
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Hmm ok, jobbigt att lägga 6 mille på fel liksom

Som sagt, ingen större skillnad förutom +/-0,X% på vissa stats så det är ändå "samma" tank du köper i slutändan.
Citera
2013-10-03, 17:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tankers!

We are happy to share with you some details of a new game mode that will soon be introduced to World of Tanks. The name of the mode is Team Battle, and can be placed somewhere in between Platoon and Company battles. The idea of Team Battle is to unite 5-7 players into a team that faces off against a comparable opposing team.
Basic Rules

Citera
2013-10-03, 17:16
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tankers!

We are happy to share with you some details of a new game mode that will soon be introduced to World of Tanks. The name of the mode is Team Battle, and can be placed somewhere in between Platoon and Company battles. The idea of Team Battle is to unite 5-7 players into a team that faces off against a comparable opposing team.
Basic Rules

Läste just det där, låter grymt intressant!
Taktik kommer bli väldigt viktigt, focusfire och allt sånt. Även grymt bra träning för klaner!

Kul, speciellt att man kommer få möta ungefär lika bra spelare som en själv, då slipper man möta och spela med alla siema-warriors! Lemmingtrains blir ett minne blott

Detta kommer bli det enda jag spelar!
Citera
2013-10-03, 17:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Köpte kinesiska 59-16 men fyfanihelvetevilkendjävlapisskitsvagn det är...kommer nog sälja skiten utan att elita den och köpa nåt roligare.

Första kanonen
57 mm kaliber
20 Rof
112 pen
85 skada
0.34 träffsäkerhet
2.3 tid att sikta

Andra kanonen
76 mm kaliber
16.22 Rof
115 skada
0.36 träffsäkerhet
2.3 tid att sikta

Tredje kanonen(autoloader)
76 mm kaliber
5 skott i magasinet
1.33 tid mellan varje skott
10 tid att ladda magasinet
85 pen
115 skada
0.36 träffsäkerhet
2.3 tid att sikta
Citera
2013-10-03, 18:14
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Läste just det där, låter grymt intressant!
Taktik kommer bli väldigt viktigt, focusfire och allt sånt. Även grymt bra träning för klaner!

Kul, speciellt att man kommer få möta ungefär lika bra spelare som en själv, då slipper man möta och spela med alla siema-warriors! Lemmingtrains blir ett minne blott

Detta kommer bli det enda jag spelar!

Ja, det blir ju precis som WOT eSport, dvs ESL.

Dock tror jag det kommer bli bra svettigt för spelare med "bra stats" som inte spelar ESL/CW/TC vanligtvis, för jag kan tänka mig att många bra ESL-lag kommer använda denna funktion ofta. Är helt otroligt svårt att möta välkoordinerade 7/42 lag med inarbetade taktiker & field commanders etc.
Senast redigerad av Clayson 2013-10-03 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in