2013-09-03, 05:00
Medlem
En liten rolig sak hände mig idag.
Vårt lag blev söndermanglat till en viss punkt när vi var 2 kvar och dom var 7 kvar. ALLA i vårt lag klagade på laget. Det var jag och en E-25. Slutade med att alla utom deras arty dog jag stod för 8 kills men damage mässigt var det jämt mellan mig och E-25. Och nej inga steal kills skedde , han fick mesta av sin damage innan min killing spree. Jag hadde en T-150 så jag spelade i en tier högre match.

Ingen tjaffade emot när jag sa att det var en läxa för dom att inte klaga på sitt lag.
Hadde jag brytt mig om statistik hadde jag dragit och dödat Artyn med, men laget före jag'et.
Lite dumdristigt om man tänker efter, men varför riskera dö (hadde nästan inget liv kvar efter alla head to heads) när man kan överleva.
Hade jag dödat Artyn hadde jag förövrigt tangerat mitt rekord med Hetzern.
Hur som helst spelet är skoj, synd att folket inte får en trivas.

Nu ska jag erkänna att jag bara berättar mina bra historier om hur bra jag vart.

Tänkte berätta om min sämsta någonsin också , som kom för nån dag sedan.
Jag sitter i min IS3 i skogen på en av kartorna i början på spelet. ("skogen" kartan, jag och namn suger)
Efter 4 sekunder kommer en tank med sidan farandes förbi mig. Jag tänker lätt skada, kling säger det alltså en ricochet, 1 sekund efter mitt skott dör jag då samtliga på andra sidan skogen tömmer sina mag i mig. Så 0 skada och inget bra för mitt lag utför jag alls då övriga laget inte såg deras lag.
Någon som kan slå det bottennappet?
Citera
2013-09-03, 08:58
Medlem
snabba deaths händer ju ofta för aggressiv och motståndarna har en bra spotter, makes platdunkk a dull boy...
Citera
2013-09-03, 09:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
snabba deaths händer ju ofta för aggressiv och motståndarna har en bra spotter, makes platdunkk a dull boy...

Japp, det händer titt som tätt när man har bråttom iväg.
Skönast är ju ändå när man tänkt scouta med sin lilla light och kommer fram där motståndarna kan stå och man inte hinner titta upp innan en SU oneshottar en.

Hursom, jag klaga lite igår efter 2 snabba förluster, men ska revidera den klagan nu. Gick fan 15-2 i wins igår.. Helt sick vad bra det gick!
Citera
2013-09-03, 09:20
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

Eller hur? Sånt händer väl mest varje dag? Finns det någon som spelar det här spelet och inte gör en dubbel facepalm minst en gång om dagen och tänker för sig själv "det här skall jag aldrig berätta för någon"...?

Snyggt fight f.ö. 8 kills i en T-150 är skarpt.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hursom, jag klaga lite igår efter 2 snabba förluster, men ska revidera den klagan nu. Gick fan 15-2 i wins igår.. Helt sick vad bra det gick!
Erhm... sa jag inte det?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-03 kl. 09:23.
Citera
2013-09-03, 09:28
Medlem
Citat:
Jag sitter i min IS3 i skogen på en av kartorna i början på spelet. ("skogen" kartan, jag och namn suger)
Efter 4 sekunder kommer en tank med sidan farandes förbi mig. Jag tänker lätt skada, kling säger det alltså en ricochet, 1 sekund efter mitt skott dör jag då samtliga på andra sidan skogen tömmer sina mag i mig. Så 0 skada och inget bra för mitt lag utför jag alls då övriga laget inte såg deras lag.

Det händer som oftast på den kartan - antar att du menar magic forest aka suicide forest aka murovanka? Tycker rätt ofta att det blir en 1v1-exchange dock, dvs att deras lag troligen torskade en vagn också. Jag brukar alltid undvika skogen om jag startar på norra sidan, eftersom det är mer eller mindre slumpartat om man överlever. Höjden i skogen kan dock vara bra för TDs, annars den lilla bondgården. Händer dock tyvärr att bondgården förvandlas till grus på tre röda av motståndarna så är man död ändå.

Skogen är lika rutten som att starta med att gå head to head på Malinkova (vid campen) - slutar nästan alltid i en 1v1-exchange.

Kör jag scout på magic forest-kartan brukar jag f ö inleda med "No, I am not going to kill myself in forest" för att slippa allt gnäll som alltid kommer. Finns mkt bättre ställen att scouta på imo.
Citera
2013-09-03, 09:37
Medlem
Salorms avatar
Hur länge får man 250k för 15 vunna förresten?
Citera
2013-09-03, 09:54
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hur länge får man 250k för 15 vunna förresten?
Hela månaden Det kallas ju för "September missions"
Citera
2013-09-03, 10:01
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Det är därför jag aldrig går in i skogen på den kartan(antar du menar murovanka). Jag vill helst åka så långt bort från skogen som det går därför jag brukar få bäst resultat på den andra sidan
Citera
2013-09-03, 11:14
Medlem
Ace Venturas avatar
Nu blir det fest! Såg just att jag för första gången gått från "good player" till "great player" på Noobmeter. Tyvärr gäller det bara de senaste 7 dagarna - totalen är betydligt bedrövligare - men ändå. Man får greppa de små halmstrån till glädje som bjuds!

Kommer nog att unna mig en +5 meny på Donken eller nått för att fira....

Edit: Gick även in på WoT-labs för att kolla lite. Såg där att vår vän Embryonicjourney är rankad 3:a av samtliga spelare på EU-servern just nu!! Vilka jäkla siffror killen har! Otroligt snyggt jobbat. Det satte lite perspektiv på ens egen prestation i alla fall. Ha ha! Helt overkligt...
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-03 kl. 11:52.
Citera
2013-09-03, 13:43
Medlem
wotlabs har kompani och cw oxå.. det har de lagt till nu va?

Battles 483
Win Rate 58.59%

TANK COMPANY STATS
Battles 1527
Win Rate 55.99%

2k matcher i de formerna, iprincip 20 000 randommatcher som min statistik bygger på i övrigt

Jag har givit upp hoppet att höja mina stats på något fantastiskt sätt, men man kollar lite ibland iallafall

I CW har vi nu snart samma landområden som Sverige hade under stormaktstiden. Tyvärr går det segt med guld Men spelet lever så länge man är på akartan eller landar.. då har man annat att se fram emot förutom randomgames.
Citera
2013-09-03, 15:37
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Tja, andra personer går inte till Magic Forest av uppenbara skäl.
Kanske om jag är en Tier8 TD i en tier10 match.
Citera
2013-09-03, 15:47
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nu blir det fest! Såg just att jag för första gången gått från "good player" till "great player" på Noobmeter. Tyvärr gäller det bara de senaste 7 dagarna - totalen är betydligt bedrövligare - men ändå. Man får greppa de små halmstrån till glädje som bjuds!

Kommer nog att unna mig en +5 meny på Donken eller nått för att fira....

Edit: Gick även in på WoT-labs för att kolla lite. Såg där att vår vän Embryonicjourney är rankad 3:a av samtliga spelare på EU-servern just nu!! Vilka jäkla siffror killen har! Otroligt snyggt jobbat. Det satte lite perspektiv på ens egen prestation i alla fall. Ha ha! Helt overkligt...

Jo, särskilt som han i denna tråd nämnt att han spelade 30h i sträck för att vinna TD-utmaningen.
Men han är uppenbart en väldigt duktig spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in