2013-08-28, 19:08
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Man vad fan då? Jag som hade fått upp hoppet om äkta vattenpipstobak i Sverige till vettiga priser. Vad skulle äns vattenpipan.com ha att göra med försäljning på finlandsbåtar? Eller kan det vara så att det blir licenstillverkning i Sverige eller annat EU land? Det skulle ju i alla fall göra att vi slapp tullen...
Tycker det låter skumt med.

På kartongerna så stod det ju rökning dödar vilket har varit ett av kraven till att det ja vara möjligt att sälja här i Sverige.

Låter skumt om det är på Finlandsfärjorna det ska säljas..
Citera
2013-08-28, 19:58
Medlem
Jag är själv mer irriterad över priset på frakten när man beställer från USA.. Hur billigt det än blir med tobak i Sverigesså kommer vi aldrig få tag på det stora utbudet som USA erbjuder. Beställde nyligen Starbuzz e hose och 3 paket med olika smaker. $240 utan frakt, tog EMS som kostar $55. Alltså betalar jag 25% till av priset bara för frakt. Det svider verkligen när man inser hur mycket man egentligen kan beställa för det prisetsom man bbetalar för frakten..
Citera
2013-08-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Jag är själv mer irriterad över priset på frakten när man beställer från USA.. Hur billigt det än blir med tobak i Sverigesså kommer vi aldrig få tag på det stora utbudet som USA erbjuder. Beställde nyligen Starbuzz e hose och 3 paket med olika smaker. $240 utan frakt, tog EMS som kostar $55. Alltså betalar jag 25% till av priset bara för frakt. Det svider verkligen när man inser hur mycket man egentligen kan beställa för det prisetsom man bbetalar för frakten..

Tycker du överdriver grovt. Ett paket(250g) ligger runt 60-80kr i usa, det är sjukt billigt. Även om frakten skulle vara den dubbla så skulle det ändå vara billigare än sveriges priser, om man ens hittar.

Vad spelar det för roll om frakten är 5, 25 eller 99%? Det är helheten som räknas.

Sen blir ju frakten självklart "mer" om man beställer mindre, själv har jag drygt 8kg påväg över igen.
Citera
2013-08-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Tycker du överdriver grovt. Ett paket(250g) ligger runt 60-80kr i usa, det är sjukt billigt. Även om frakten skulle vara den dubbla så skulle det ändå vara billigare än sveriges priser, om man ens hittar.

Vad spelar det för roll om frakten är 5, 25 eller 99%? Det är helheten som räknas.

Sen blir ju frakten självklart "mer" om man beställer mindre, själv har jag drygt 8kg påväg över igen.

Du har självklart rätt, men tänker mer på hur mycket vi skulle kunna köpa för det vi betalar för frakten. $50 är ju fan över 1kg tobak.
Citera
2013-08-29, 13:10
Medlem
Mr.Nutts avatar
Så det var finlandsfärjorna det rörde sig om
Från vattenpipan.com's facebooksida:

Citat:
Al Fakher kan köpas på Birka med start 6:e september. Båten avgår från Stockholm kl. 18:00. Priset är otroliga 159 kr/250 gr. Boka in kryssningen redan nu (www.birka.se). Tänk på att det är nu vi tillsammans avgör om detta ska vara ett bestående utbud, eller inte....

Från bilden kan vi sluta oss till att det verkar bli DA, mint, gum och jordgubbe, synd att det inte verkar bli några intressantare smaker och att priset inte blir bättre trots taxfreeförsäljning. Visst är 159kr/250g OK, men det är knappast spektakulärt billigt.
Citera
2013-08-29, 13:41
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Så det var finlandsfärjorna det rörde sig om
Från vattenpipan.com's facebooksida:

Från bilden kan vi sluta oss till att det verkar bli DA, mint, gum och jordgubbe, synd att det inte verkar bli några intressantare smaker och att priset inte blir bättre trots taxfreeförsäljning. Visst är 159kr/250g OK, men det är knappast spektakulärt billigt.
Det är ju helt åt helvete då biljetten ändå kostar mer än frakten ifrån USA och i USA är det ett 1000ggr större sortiment. Flopp som vanligt.

När ska det komma något bra till Sverige igentligen? Soex var en flopp, golden shisha var en stor flopp, shiazo är en väldigt stor flopp.. Ge oss bara riktiga varan era jävla moralkakor som sitter i riksdagen..
Citera
2013-08-29, 13:59
Medlem
Så.. hoppa på båten, köpa 10-15kg tobak och packa det i en vattentät väska med bra flytkraft. Sen springer man upp på däck och dumpar det till någon polare i båt som följer efter birka!

Hade priset legat runt en hundring hade jag faktiskt övervägt att göra det!
Citera
2013-08-30, 14:38
Medlem
Första intrycket av Starbuss E-hose: Mycket bra.

Den här grejen skriker kvalité. Det är helt sjukt hur bra byggd den känns, dock får vi se om tiden håller med.

Röken, eller ångan kanske jag ska säga, är mycket bra. Lika mycket, om inte mer, än min KM.

Jag kan helt enkelt inte beskriva hur otroligt skönt det är att inte behöva värma kol, packa en bowl, rengöra lotusen, vänta tills lotusen blir varm och sedan torka av allt när man eventuellt är klar.

Jag tar upp E-hosen och tar ett bloss, enklare än så blir det inte.

Draget är nog det enda som skiljer sig från en riktigt vattenpipa. Det sköna är att du fortfarande får in luft, så det är inte som cigaretter eller e-cigg, men det är inte lika fritt som en KM heller. Dock helt godkänt enligt mig.

Den här grejen är definitivt värt sitt dyra pris om du frågar mig.
Citera
2013-08-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Första intrycket av Starbuss E-hose: Mycket bra.

Den här grejen skriker kvalité. Det är helt sjukt hur bra byggd den känns, dock får vi se om tiden håller med.

Röken, eller ångan kanske jag ska säga, är mycket bra. Lika mycket, om inte mer, än min KM.

Jag kan helt enkelt inte beskriva hur otroligt skönt det är att inte behöva värma kol, packa en bowl, rengöra lotusen, vänta tills lotusen blir varm och sedan torka av allt när man eventuellt är klar.

Jag tar upp E-hosen och tar ett bloss, enklare än så blir det inte.

Draget är nog det enda som skiljer sig från en riktigt vattenpipa. Det sköna är att du fortfarande får in luft, så det är inte som cigaretter eller e-cigg, men det är inte lika fritt som en KM heller. Dock helt godkänt enligt mig.

Den här grejen är definitivt värt sitt dyra pris om du frågar mig.

Fan va najs. Vilka smaker köpte du/fick du med?
Citera
2013-08-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Fan va najs. Vilka smaker köpte du/fick du med?

Man får med ett par blue mist, i princip blå bär. Har aldrig gillat blåbärstobak oavsett märke, måste säga att det är den bästa blåbärssmaken jag haft men ändå inte tillräckligt njutbar.

Beställde även Pirate's Cave, svårt att förklara hur den smakar, men känns för mig som en blandning av citrus och något annat, kan inte riktigt förklara det..

Fick även med Sex on the beach och Code 69. Dessa ska jag prova eventuellt
Citera
2013-09-02, 01:47
Medlem
Stort paket på ingång, landar troligtvis imorgon. Tog med tre paket Tangiers den här gången. Äger ingen harmony bowl. Alien Mini Phunnel, Tangiers Small Phunnel samt lite blandade skräp phunnelbowls är vad jag har att tillgå.

Tips på hur man packar det bäst och med vilken bowl?

Frågan är väl mest riktad till schenkenberg87, men om andra här har rökt Tangeirs så är ni välkommna att tipsa!

Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
beep!

Tyvärr är ju nästan allt från Tangiers slutsålt, så det finns inte mycke att välja på. Chocolate mint, kashmir apple och white grape fick det bli för mig!
Citera
2013-09-02, 09:06
Medlem
BOOM!

http://img203.imageshack.us/img203/4906/1v4z.jpg

Blev väckt av posten idag, första gången dom lyckas ta sig in i min port! Där har ni lite porr att lysa upp måndagen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in