2013-09-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoYmous
För varje gång blir det allt tydligare du försvarar ett ruttet hallon så ihärdigt att du helt klart är en del av deras jävla kassa kundtjänst---->> håll truten nu va!

Om jag hade jobbat där, hade jag väl hjälpt dig vidare? Sättet kundtjänsten har varit på har inte varit bra och om jag hade jobbat på någon kundtjänst what so ever, så hade jag gjort allt för att göra kunderna nöjda istället för att se det som ett jobb.

Går faktiskt på gymnasiet och har ett extrajobb på McDonalds för tillfället och inte ens i Stockholm där de sitter
Citera
2013-09-02, 23:32
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Precis olika villkor, men hos teleoperatörer verkar det vara samma villkor åtminstone när det gäller surf
Telefoni, sms kan man erbjuda till vettiga priser och mängder jag menar vem skickar 3000-5000sms en månad? Men data 0.5 gb - typ max 10gb...är dom så rädda att folk använder mobilen som modem till datorn?!

Ja det är faktiskt precis därför vi inte erbjuder fri surf på våra abonnemang, finns mängder med folk som missbrukar dessa abg till flera datorer och kommer upp till surfmängder som 100+Gb för runt 300kr/mån.

Snacka om en jävla deal för dessa kunder.

Jobbar på Telenor.
Citera
2013-09-03, 00:30
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoYmous
Nä om 3 ville ha de tjänster som Hallon har varför trixa med ett nytt företag om man inte har något att dölja.
Som att blåsa sina kunder, kolla i på fejan sida an är full av förbannade fd kunder så jo Hallon
konkar vilken dag som helst!

Men Hallon är ju inget företag och kan då alltså inte gå i konkurs. Det finns inte ens en operatör som heter Hallon.

Hallon är ett varumärke och såna kan naturligtvis inte gå i konkurs, lika lite som Comviq.
OM det skulle vara frågan om konkurs, då är det i såna fall Tre resp. Tele2 som går i konkurs.
Citera
2013-09-03, 14:50
Bannlyst
99 kr/mån för 5 000 gratis sms och 60 fria samtal låter ju väldigt bra.. Är det någon hake med detta?
Citera
2013-09-03, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
99 kr/mån för 5 000 gratis sms och 60 fria samtal låter ju väldigt bra.. Är det någon hake med detta?
Ingår surf med det?
Citera
2013-09-03, 17:06
Medlem
Citat:

Nä, egentligen inte. Det du inte får är ju telefonkundtjänst, men annars finns det ingen hake skulle jag säga. Du kan ju också lätt byta om du inte är nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av OldIronsides
Ingår surf med det?

0,5GB surf ingår/månad.
Citera
2013-09-03, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Nä, egentligen inte. Det du inte får är ju telefonkundtjänst, men annars finns det ingen hake skulle jag säga. Du kan ju också lätt byta om du inte är nöjd.

0,5GB surf ingår/månad.
Hur snabbt surfar man upp det? Jag laddar ej/ kollar ej på youtube etc..
Citera
2013-09-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldIronsides
Hur snabbt surfar man upp det? Jag laddar ej/ kollar ej på youtube etc..

Svårt att säga, men det räcker ungefär till följande:
Aftonbladet: 250ggr
Streama TV: 0,5 timme
YouTube: 3,5 timmar
Spotify: 7 timmar

Nu streamar du inte mycket, men räkna med att du kan öppna typ 250 sidor eller så - tänk då också på att varje förflyttning du gör på sidan (typ uppdaterar, klickar på läs mer osv) ofta uppdaterar sidan vilket gör att det behöver hämtas igen.

Vad har du för abonnemang idag? Har du surf så borde du kunna se på fakturan hur mycket du har använt.
Citera
2013-09-03, 21:23
Bannlyst
Ok tack
Citera
2013-09-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Ja det är faktiskt precis därför vi inte erbjuder fri surf på våra abonnemang, finns mängder med folk som missbrukar dessa abg till flera datorer och kommer upp till surfmängder som 100+Gb för runt 300kr/mån.

Snacka om en jävla deal för dessa kunder.

Jobbar på Telenor.
Jävla deal. Haha finns ju operatörer som erbjuder internet för 200kr/mån och mindre. Själv kör jag en utländsk operatör och betalar 300kr för obegränsat 6mån, dvs 50kr/mån!
Förstår inte varför surf ska vara så dyrt i Sverige!
Citera
2013-09-05, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3

Jag har ju ett Telia kontantkort nu, kan man byta mellan det och Hallon hur man vill i så fall på samma mobil? För man kan tydligen inte göra SMS-köp med Hallons kontantkort.
Senast redigerad av peterj76 2013-09-05 kl. 17:42.
Citera
2013-09-05, 17:50
Medlem
Citat:
Jag har ju ett Telia kontantkort nu, kan man byta mellan det och Hallon hur man vill i så fall på samma mobil? För man kan tydligen inte göra SMS-köp med Hallons kontantkort.

Ja, det kan du. Du kan dock inte ha samma nummer på båda simkorten, men det är möjligt. Dock borde du kunna göra SMS-köp mha WyWallet och på faktura eller genom att fylla på WyWallet-kontot med en summa pengar

http://wywallet.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in