2013-09-02, 12:44
Medlem
Ah, jag var lite snabb med att döma. Sorry Berny.
Citera
2013-09-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Hänger man här så är man antagligen inte trött på inläggen som skrivs här.
Jag tycker det är intressant.
Fast 348 sidor ren dynga och smutskastning blir tröttsamt efter ett tag. Har du och Swedish läst här länge?
Citera
2013-09-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Fast 348 sidor ren dynga och smutskastning blir tröttsamt efter ett tag. Har du och Swedish läst här länge?

Eller är detta den enda tråd som inte förskönat sanningen om B. Pålssons liv. Den enda tråd som gett fansen en insyn i vem B är egentligen. Utan denna tråd, vem hade vetat om Maddes lidande med hennes hus tex?

Det förekommer smutskastning, ja, men ofta (absolut inte alltid) är det befogat. De flesta som skriver här gör det inte utan att ha sanningen bakom sig och de flesta är väldigt snabba med att erkänna när de har fel, som tex Pastor Pastej. Du däremot kan inte ens erkänna när du har fel och du verkar inte ens förstå mänskliga reaktioner, det skrämmer mig att du pluggar psykologi.

"348 sidor ren dynga" kan jag inte förstå, 100 av dessa 348 sidor är förmodligen dynga men inser du att du med det påståendet påstår att alla de som kommit in och skrivit här om hur Berny betett sig mot dem, hur hon har ljugit och blåst människor på bl.a pengar i princip ljuger? För det har framkommit väldigt mycket berättelser från sårade människor i den här tråden, men du anser att det är ren dynga?

Och du tycker VI har en kass människosyn.

Och jag upprepar, för du verkar inte ha fattat det än, varenda person i den här tråden (nåja, till 95% av vad det verkar) har genuint hoppats på att B ska ordna upp det, att hon ska ta tag i sitt liv och den gåva hon har. Många gör det säkert fortfarande (jag är en av dessa naiva) men hur kan du vara så blind för detta? Framförallt, hur kan du inte förstå att människor slutar hoppas när de sett vad hon gjort de senaste åren? Hur hon behandlat människor, djur och sina lägenheter till exempel. Du kan inte skylla bort allt på psykisk sjukdom och missbruk för hon är människa och var människa är ansvarig för sina egna handlingar. Några tidigare skrev detta jäkligt bra så kommer du svara något åt det hållet, läs om deras svar och bemöt mig sedan därefter.
Senast redigerad av Jomika 2013-09-02 kl. 18:40.
Citera
2013-09-02, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Och jag upprepar, för du verkar inte ha fattat det än, varenda person i den här tråden (nåja, till 95% av vad det verkar) har genuint hoppats på att B ska ordna upp det, att hon ska ta tag i sitt liv och den gåva hon har. Många gör det säkert fortfarande (jag är en av dessa naiva) men hur kan du vara så blind för detta? Framförallt, hur kan du inte förstå att människor slutar hoppas när de sett vad hon gjort de senaste åren? Hur hon behandlat människor, djur och sina lägenheter till exempel. Du kan inte skylla bort allt på psykisk sjukdom och missbruk för hon är människa och var människa är ansvarig för sina egna handlingar. Några tidigare skrev detta jäkligt bra så kommer du svara något åt det hållet, läs om deras svar och bemöt mig sedan därefter.

Ingen psykisk sjuk person är ständigt okontaktbar och bortrövad av sin psykos, som de som försvarar henne vill låta påskina. Då borde Berny nog någon gång ha klarnat till och velat ta tag i sina problem. Då detta ej har skett verkar det som om hon är nöjd med sitt beteende. Pyskisk sjukdom kan orsaka svinigt beteende. Det utgör dock inte ett rimligt skäl till detta beteende, det är inte en ursäkt. I synnerhet inte om beteendemönstret upprepas i all oändlighet.
Senast redigerad av GenesisP 2013-09-02 kl. 21:18.
Citera
2013-09-02, 21:40
Medlem
Citat:

ett par år eller så ^^

Tycker Berny gör ett alldeles utmärkt jobb med att smutskasta sig själv.
Citera
2013-09-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Ja jag har läst den här " tråden " länge.

Det var mig hon frågade tror jag
Citera
2013-09-02, 21:56
Medlem
Kan Pajnispung vara snäll att sluta anklaga folk för att skaffa dubbelkonton bara för att det tillkommer nya användare? Jag själv joinade först i början av året, men har läst den här tråden, ingående, i åååååratal. Hur länge har du själv läst tråden om man ska hålla på så?

Och att du läser psykologi säger absolut ingenting. Du vet ingenting om vad vi andra i tråden har för yrken/utbildning/erfarenheter. Bara för att vi inte trumpetar ut att vi ska "fråga professorn" och att vi skulle vara "en av de mest framstående i klassen" (kom igen liksom, vilken termin är du på?)så betyder inte det att vi inte sitter på en jäkla massa kompetens eller direkta erfarenheter av olika slag. Du ger ett arrogant och okunnigt intryck. Jag upprepar: du vet inte vad vi som sitter här har för utbildning. Jag, till exempel, tänker inte berätta något om min utbildning/mitt yrke/mina egna erfarenheter av psykiatrin eftersom jag inte vill outa mig och jag tror många andra här tänker likadant. Simple as that.

Kan tillägga att jag absolut inte hatar Berny. Jag hoppas fortfarande på henne, tro det eller ej. Jag tror dock det kommer kräva sjukt mycket självrannsakan och är osäker på om hon pallar det. Jag har vid några tillfällen avreagerat mig i tråden eftersom man, när man följt Berny i snart tio år, tycker sig skönja ett antal mönster (understatement of the year) och det är frustrerande. Det betyder inte att man sitter och hatar och önskar Berny död.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-09-02 kl. 22:03.
Citera
2013-09-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Kan Pajnispung vara snäll att sluta anklaga folk för att skaffa dubbelkonton bara för att det tillkommer nya användare? Jag själv joinade först i början av året, men har läst den här tråden, ingående, i åååååratal. Hur länge har du själv läst tråden om man ska hålla på så?

Och att du läser psykologi säger absolut ingenting. Du vet ingenting om vad vi andra i tråden har för yrken/utbildning/erfarenheter. Bara för att vi inte trumpetar ut att vi ska "fråga professorn" och att vi skulle vara "en av de mest framstående i klassen" (kom igen liksom, vilken termin är du på?)så betyder inte det att vi inte sitter på en jäkla massa kompetens eller direkta erfarenheter av olika slag. Du ger ett arrogant och okunnigt intryck. Jag upprepar: du vet inte vad vi som sitter här har för utbildning. Jag, till exempel, tänker inte berätta något om min utbildning/mitt yrke/mina egna erfarenheter av psykiatrin eftersom jag inte vill outa mig och jag tror många andra här tänker likadant. Simple as that.

Kan tillägga att jag absolut inte hatar Berny. Jag hoppas fortfarande på henne, tro det eller ej. Jag tror dock det kommer kräva sjukt mycket självrannsakan och är osäker på om hon pallar det. Jag har vid några tillfällen avreagerat mig i tråden eftersom man, när man följt Berny i snart tio år, tycker sig skönja ett antal mönster (understatement of the year) och det är frustrerande. Det betyder inte att man sitter och hatar och önskar Berny död.

WORD!
Citera
2013-09-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Jag för min del tror inte att någon av de som hatar B mest (om man nu kan jämföra människors hat) hänger på den här tråden.

Att ha åsikter är naturligt för en människa. Att se människor som Berny, som trots allt har självinsikt men manipulerar med den och använder den destruktivt istället för att göra något vettigt av den och försöka bli friskare, är jävligt frustrerande. Jag tror inte att hat är den bakomliggande orsaken till att människor följer denna tråd, jag tror att det är just frustration som driver den vidare.

Jag hatar inte Berny, däremot hatar jag hennes beteende. Jag hatar inte hennes beteende för vad det gör henne, jag hatar det för vad det orsakar andra.

pajnispung
jag hatar, som tidigare sagt, inte Berny. Jag hatar inte någon. Att jag har åsikter är en helt annan sak och att jag har erfarenhet av henne är en tredje.

(citerar mig själv för pajnispung verkar inte ha läst det inlägget)
Citera
2013-09-02, 23:07
Medlem
Citat:
1.

4. Dodelijk: Detta är en skvallertråd men den har utvecklats till en hattråd. Om man går in för skvaller blir man trött av att se allt hat och psykisk misshandel, för det är tyvärr vad det är. Jag förstår att B gjort många illa, det har hon själv erkänt, däribland härinne, men att hata gör inget bättre, tvärtom förvärrar den saken. Den som hatar mår själv dåligt av det och spiller energi på någon som inte ens känner av det. Är det värt det? Bara undrar.

Det må vara så att det är en hel del hat i tråden och att det finns dom som går över gränsen men man måste också förstå att folk är så jävla less på Berny. Jag tycker att andelen hat-inlägg är väldigt liten jämfört med skvallret.
Citera
2013-09-02, 23:11
Medlem
Citat:
1.

3. Anser det vara ren dynga när man bara talar illa om folk, JA. Ni är så måna om att basha de som tycker om henne, så fort någon går emot att hon skulle vara djävulens avkomma, går ni emot. Sådant är ren dynga eftersom alla får ha sin egen åsikt.
Självklart så får alla ha sin egen åsikt men jag förstår bara inte vitsen med att sitta och gnälla på allt hat i en skvallertråd. Det leder ingenstans och är enbart irriterande. Om du och dom som gnäller skulle ha något konstruktivt att säga om nått speciellt ämne som ni stör er på så är det en helt annan sak.
Citera
2013-09-03, 00:44
Medlem
http://funnie.st/321830/how-to-make-the-perfect-cosplay-cleavage/

Fick mig att tänka på Emmas tuttar haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in