Citat:
Ursprungligen postat av
Pajnispung
Fast 348 sidor ren dynga och smutskastning blir tröttsamt efter ett tag. Har du och Swedish läst här länge?
Eller är detta den enda tråd som inte förskönat sanningen om B. Pålssons liv. Den enda tråd som gett fansen en insyn i vem B är egentligen. Utan denna tråd, vem hade vetat om Maddes lidande med hennes hus tex?
Det förekommer smutskastning, ja, men ofta (absolut inte alltid) är det befogat. De flesta som skriver här gör det inte utan att ha sanningen bakom sig och de flesta är väldigt snabba med att erkänna när de har fel, som tex Pastor Pastej. Du däremot kan inte ens erkänna när du har fel och du verkar inte ens förstå mänskliga reaktioner, det skrämmer mig att du pluggar psykologi.
"348 sidor ren dynga" kan jag inte förstå, 100 av dessa 348 sidor är förmodligen dynga men inser du att du med det påståendet påstår att alla de som kommit in och skrivit här om hur Berny betett sig mot dem, hur hon har ljugit och blåst människor på bl.a pengar i princip ljuger? För det har framkommit väldigt mycket berättelser från sårade människor i den här tråden, men du anser att det är ren dynga?
Och du tycker VI har en kass människosyn.
Och jag upprepar, för du verkar inte ha fattat det än, varenda person i den här tråden (nåja, till 95% av vad det verkar) har genuint hoppats på att B ska ordna upp det, att hon ska ta tag i sitt liv och den gåva hon har. Många gör det säkert fortfarande (jag är en av dessa naiva) men hur kan du vara så blind för detta? Framförallt, hur kan du inte förstå att människor slutar hoppas när de sett vad hon gjort de senaste åren? Hur hon behandlat människor, djur och sina lägenheter till exempel. Du kan inte skylla bort allt på psykisk sjukdom och missbruk för hon är människa och var människa är ansvarig för sina egna handlingar. Några tidigare skrev detta jäkligt bra så kommer du svara något åt det hållet, läs om deras svar och bemöt mig sedan därefter.