2013-09-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tror cheapsmells och i viss mån parfym-klick.se håller de bästa priserna på Creed överlag.
Har inte ens GIT men jag har köpt Millesime Imperial och Tabarome från cheapsmells.

Ibland har dom även Aventus men då får man nog vara snabb för den verkar ofta ta slut direkt. Det är bara att hålla utkik.

Ok, tack för info.
Citera
2013-09-02, 21:21
Medlem
Köpte en 50ml Prada Luna Rossa (90% kvar) och en ny CK Encounter 30 ml av en vän för 200:-, känns som jag gjorde en bra affär. Inte världens roligaste dofter kanske, men LR är helt ok faktiskt.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-09-02 kl. 21:51.
Citera
2013-09-03, 07:41
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Köpte en 50ml Prada Luna Rossa (90% kvar) och en ny CK Encounter 30 ml av en vän för 200:-, känns som jag gjorde en bra affär. Inte världens roligaste dofter kanske, men LR är helt ok faktiskt.
200:- för båda känns ju rätt överkomligt trots att de, som du säger, inte är världens roligaste dofter
Citera
2013-09-03, 17:26
Medlem
AnCa89s avatar
Tänkte bara fråga, någon som vet om Byredo parfymerna tillverkas i Sverige eller om det är Frankrike? Hittade inget konkret på nätet
Citera
2013-09-03, 17:27
Medlem
Tänkte fråga vad herrskapet har att säga om denna doften: Acqua di Parma Colonia Assoluta?

Nån här som använder den?
elegans/sofistikerad säger inte mig som inte är inne i grejen, så mycket. Är det i första hand lime/pomerans man känner på doften?
Citera
2013-09-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Tänkte fråga vad herrskapet har att säga om denna doften: Acqua di Parma Colonia Assoluta?

elegans/sofistikerad säger inte mig som inte är inne i grejen, så mycket. Är det i första hand lime/pomerans man känner på doften?

Den är god och har ägts! Något svagare än Colonian och Essenzan på mig iaf, tycker personligen att Essenzan är bäst och funkar till mest. Sitter dessutom längst, så ett slag vill jag slå för den. Men som alla AdP, så luktar de toppen. Riktigt klassiska dofter som funnits med länge! Verkar gå hem hos partners också vilket är ett +, och att du inte luktar som var man.

OT, har någon mer lagt märke till att JPG Le male och One Million inte finns ute som "tester" på Åhléns mer, utan att man får be personal om att få lukta? Lustigt.
Citera
2013-09-03, 17:54
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Tänkte bara fråga, någon som vet om Byredo parfymerna tillverkas i Sverige eller om det är Frankrike? Hittade inget konkret på nätet

De tillverkas i Sverige enligt den egna hemsidan så man får väl tro på det.
Citera
2013-09-03, 17:55
Medlem
injections avatar
Hittade riktigt fint utbud av parfymer på "http://www.wowhd.se/" går det att lita på dem...är det äkta parfymer och har någon beställt därifrån?

tack
Citera
2013-09-03, 18:01
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Hittade riktigt fint utbud av parfymer på "http://www.wowhd.se/" går det att lita på dem...är det äkta parfymer och har någon beställt därifrån?

tack

Japp, har handlat parfym från dem några gånger. Äkta parfymer så långt min erfarenhet sträcker sig. Förutom deras "dofthanteringsavgift" och relativt långa leveranstider finns absolut inget att gnälla på.
Senast redigerad av Nic78 2013-09-03 kl. 18:08.
Citera
2013-09-03, 18:07
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl

Alla AdP är riktigt bra, Assoluta och Intensa är mina favoriter i serien för tillfället. Räkna med att det är old school-vibbar över dofterna. Assolutan är ganska blommig och nedtonad i citrusnoterna i jämförelse med vanliga Colonia. Sen är det nog en doft som gör sig bäst på sommaren. Intensa gör sig bättre till svalare väder.
Citera
2013-09-03, 20:48
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
De tillverkas i Sverige enligt den egna hemsidan så man får väl tro på det.
Mmm, såg också att det står att allt tillverkas i Sverige. Men på mitt paket står det "made in France"... Därför blev jag lite tveksam
Citera
2013-09-03, 22:34
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Mmm, såg också att det står att allt tillverkas i Sverige. Men på mitt paket står det "made in France"... Därför blev jag lite tveksam
På min står det made in sweden men jag har sett att det står made in france på den senaste doften som heter 1996 Inez & Vinoodh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in