2013-09-02, 18:57
Medlem
thomas24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tycker att han sett lite instabil ut på sistone. Snarare någon psykisk problematik är fylleproblem, om jag får gissa.
Kanske den kognitiva dissonansen börjar äta upp honom inifrån. Eller den obehagliga misstanken att han egentligen är Palme reinkarnerad på något vis.
Ja, vi kan ju utgå för att han inte bjuder någon på bio.
Citera
2013-09-02, 19:16
Medlem
vondodenburgs avatar
tror inte att det ar alkoholen som gor att han se lite nerdekad ut.
freddan växte ju upp pa det glada sjuttiotalet nar "vilse i pannkakan", "ville, valle och viktor" samt "tartan" var stora hits bland kidsen, sossarna och SVT. en sådan uppvaxt kan ju ta ner den baste och da har jag ju inte namt alla tjeckiska dockfilmerna som också var poppis pa den tiden.
Senast redigerad av vondodenburg 2013-09-02 kl. 19:19.
Citera
2013-09-02, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eindpeng
Kan bekräfta att Reinfeldt har omfattande alkoholproblem.

Det såklart svårt med källor i såna här sammanhang, men enligt erfarenheter från andra föräldrar från något läger med ungarna för ganska längesen blev han tydligen såpass berusad att han inte var med dagen efter på de olika aktiviteterna..

Det är för dig omfattande alkoholproblem? Har du aldrig supit till fast att du känner lite tendenser till feber och vaknat upp toksjuk dagen efter?

Kan rabbla upp 100 till anledningar som inte behöver betyda "omfattande alkoholproblem" men jag tror du bara häver ur dig påståenden som den skvallerkärring du är utan att egentligen ha några källor.
Citera
2013-09-02, 19:26
Medlem
Oroväckande många i den här tråden verkar känna, känna väl eller rentav umgås med FR.

Någon som kan svara på varför han är så osynlig i den politiska vardagen?
Med en minoritetsregering i ett kasst opinionsläge borde han vara på hugget konstant.
Citera
2013-09-02, 19:29
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malgamori
Oroväckande många i den här tråden verkar känna, känna väl eller rentav umgås med FR.

Någon som kan svara på varför han är så osynlig i den politiska vardagen?
Med en minoritetsregering i ett kasst opinionsläge borde han vara på hugget konstant.
Ja, det kan jag svara på eftersom jag har en del insyn i familjen. Det är alkandet som gör att han håller sig borta från rampljuset.
Citera
2013-09-02, 19:35
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ja, det kan jag svara på eftersom jag har en del insyn i familjen. Det är alkandet som gör att han håller sig borta från rampljuset.
verkar som att freddans umgänge mest består av flashbackare som gillar att skvallra.....
Citera
2013-09-02, 20:27
Medlem
Uncle Dukes avatar
Relevanta (?) länkar:

Fredrik, regering, kungafamilj och militärledning dricker sprit för 65 lakan. Skattepengar, såklart.

Fredrik tycker att det är okej med, och har till och med fullt förtroende för, regeringstjänstemän som super sig fulla och hånglar med politiska TV4-reportrar medan de har jour (så länge de håller sig under tusenlappen).

Fredriks parti super mest i Almedalen.

Fredrik super upp 30 lakan (skattepengar igen) tillsammans med Calle Bildt, den sistnämndes amerikanske kollega Hillary Clinton och sjutton personer till.
Citera
2013-09-02, 20:37
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Relevanta (?) länkar:

Fredrik, regering, kungafamilj och militärledning dricker sprit för 65 lakan. Skattepengar, såklart.

Fredrik tycker att det är okej med, och har till och med fullt förtroende för, regeringstjänstemän som super sig fulla och hånglar med politiska TV4-reportrar medan de har jour (så länge de håller sig under tusenlappen).

Fredriks parti super mest i Almedalen.

Fredrik super upp 30 lakan (skattepengar igen) tillsammans med Calle Bildt, den sistnämndes amerikanske kollega Hillary Clinton och sjutton personer till.
Val intressanta lankar i traden.

Tycker det ar lite mycket svammel och skit just nu. Jag har traffat pa en man med insyn som berattat att Fredrik Reinfeldt har probelm med spriten. Det ar den enda kallan jag bjuder pa i den har traden och allt snack om att Fredrik Reinfeldt ar nykterist kan vi val glomma och att han bara skall dricka ett glas vin till maten kanns kanske inte sa troligt langre. Installningen till alkohol verkar ligga i linje for tradens topic om man sager sa

Aven om jag supit till for 3 papp med tre polare (inte i Sverige kan namnas) sa ar det spannande nar det kommer fram att Fredrik Reinfeldt super till for nastan samma summa per skalle med Carl Bildt och Hillary Clinton. Aven om jag tror jag fick betydligt mer for pengarna sa lar det varit en hel del dricka for Fredrik & Co.
Citera
2013-09-02, 20:49
Medlem
roskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vem ar du van med? om du inte kan ge en kalla pa detta sa ar ditt forsok att doda traden ratt sa patetiskt.

Han har två pressekreterare och en av dessa känner jag. Har det någon betydelse vilken? Googla så kan du sitta och gissa mellan de två.

Hur ska jag kunna ange en källa på att jag känner någon utan att outa mig själv? Du är sannerligen ett patrask till tänkare.
Citera
2013-09-02, 21:04
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Jag har svårt att riktigt köpa att han är "gravt" alkoholiserad.

Även om han sluddrar i talarstolen, tappar koncentrationen ibland och varit i en mediaskugga kan man väl säga att vissa av dessa faktorer kan tillskrivas allmän trötthet ā la Littorin - med skilsmässa och allt som gått igenom

Kan dog mycket väl ha fel, torde inte så svårt att dölja alkoholism
Citera
2013-09-02, 22:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRetardo
Helt fel. Människan dricker nästan inte alls. Han är tvärtom en otroligt tråkig människa.
Det är också min information från folk som har jobbat med honom. En dedicerad politikrobot, personligen så tråkig så att klockorna stannar. Extremt riskminimerande och yrkesbeaktande i privatlivet. Det är inte direkt nån typisk alkisprofil.
Citera
2013-09-02, 23:06
Medlem
poppylolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag ar utomlands just nu och har stott pa en svensk for en onamnd tid sedan (som ni kan hitta pa en statlig hemsida!) som slappt en mindre bomb, namligen att Fredrik Reinfeldt skall vara kraftigt alkoholiserad och tom kommit till viktiga moten full! Han skall ha "kampat" en langre tid med sin alkoholism och detta skall tydligen vara en del av varfor han och Filippa inte langre ar ihop, finns annat men det ar en del. Livvakterna skall ha fatt ta hand om en full statsminister ett antal ganger och ar sadar halvglada i att behova ta hand om en fyllehund medan de skall skydda fullgubben fran attentat samtidigt. Tydligen skall Fredrik mer eller mindre fatt korforbud nar han ar utan vakter pga sitt drickande sa ingen skandal med en apfull statminister i en krockad bil med en dod 8 arig flicka skall behova tystas ner. Det har skall aven vara nagot som ar mer eller mindre en offentlig hemlighet som jag inte kande till! Misstankt att han haft 'personliga problem' men inte fatt en sadan kalla som jag nu rakade hitta. Alkoholismen skall under perioder varit sa stort problem att arbetet i regeringen blivit stort och man fatt kalla till extramoten dagen efter eller lamnat Statministern utanfor allt arbete en eller ett par dagar.

Nagon annan som hort om detta eller mojligen sett Fredrik Reinfeldt slingra runt pa golvet full som en apa? Kanske kommer vi fa se en Jeltsin snart men fragan ar da vems brost han skall talla pa, Annie Loff ar mitt tips sa det ar bara att vanta pa att kamerorna ar framme nar Fredrik varit och tullat pa spriten.

Hittade inte nagon trad om detta eller som handlar om bara Fredrik Reinfeldt sa jag startade en egen.

Han ser enormt alkoholiserad ut. HICK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in