2013-09-02, 19:24
Medlem
hatte99s avatar
Detta är bara mina funderingar. Inga påhopp tack

Tror PK får det svårt att få en rättvis bedömning i rättegången. PK verkar vara en ganska
känd filur inom svenska polisen de senaste 15 åren(GW person) så hans namn är nog vida
känt inom hela rättsväsendet. Har svårt att tänka mig att dem vill låta honom löpa denna gång
oavsett vad.

Kan det finnas något i det jag säger?
Citera
2013-09-02, 19:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
När han tände fördröjningen visste han redan att han skulle bli misstänkt för dubbelmord för andra gången men det gick ju bra förra gången så då gör det nog det denna gång också, bara att se till att det inte finns några bevis, så gick kanske tankarna.
En iskall mördare, riktigt sjuk i skallen.
Eller så tänker han "kunde jag inte sätta dit honom förra gången så gör jag det bättre denna gång. Lite blod på geväret gör susen".
Citera
2013-09-02, 19:29
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
När han tände fördröjningen visste han redan att han skulle bli misstänkt för dubbelmord för andra gången men det gick ju bra förra gången så då gör det nog det denna gång också, bara att se till att det inte finns några bevis, så gick kanske tankarna.
En iskall mördare, riktigt sjuk i skallen.

PK platsar lätt här

http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php
Citera
2013-09-02, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hatte99
Detta är bara mina funderingar. Inga påhopp tack

Tror PK får det svårt att få en rättvis bedömning i rättegången. PK verkar vara en ganska
känd filur inom svenska polisen de senaste 15 åren(GW person) så hans namn är nog vida
känt inom hela rättsväsendet. Har svårt att tänka mig att dem vill låta honom löpa denna gång
oavsett vad.

Kan det finnas något i det jag säger?
Det finns inte på kartan att de låter honom löpa ännu en gång.
I 2013 års kriminalkrönika kommer det att skrivas om dubbel-dubbelmordbrännaren på Öland.
Citera
2013-09-02, 21:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
En hel del, tycker jag, talar för L som anstiftare
Anstiftan är för det första ett litet helvete att bevisa, men för det andra tror jag faktiskt inte LK har haft någon åstundan att den ena eller andra eller tredje personen ska trilla av pinn. Hon kan möjligen ha haft rätt hårda krav på PK att han ska dra in de stålar som hon tycker behövs, och på så sätt indirekt orsakat morden, men det är jäkligt indirekt och utan varje uppsåt, skulle jag tro.

Med reservation för att jag bara kan gå på tråden och FUP. Någon personlig bekantskap med herrskapet, som en del andra i tråden har, kan jag ju inte skryta med.
Citera
2013-09-02, 21:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Eftersom han orkat tränga undan det han gjorde mot sin mamma m fl så är det nog inte så svårt för honom att trycka undan två till.
Jag tycker också det verkar vara två-tre personligheter i en.
En som gjort som han har gjort är en mycket sjuk personlighet.
jag skulle vilja se den läkare som med gott samvete friskförklarar honom.
Det ska bli mycket intressant att se vad man vid en rättspsykiatrisk undersökning kommer fram
till beträffande den här liraren förutsatt att det blir aktuellt att företa en sådan.

Och i morgon drar det alltså igång det hela...start kl.9.00 om jag inte missminner mig.

This time...
Citera
2013-09-02, 21:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller så tänker han "kunde jag inte sätta dit honom förra gången så gör jag det bättre denna gång. Lite blod på geväret gör susen".
Insinuerar du att man försökte med osjysta metoder sätta dit människan eller vad menas
egentligen här?
Citera
2013-09-02, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Insinuerar du att man försökte med osjysta metoder sätta dit människan eller vad menas
egentligen här?
Här menas att jag insinuerar att möjligheten finns. Det enda starka bevis som finns är blod på ett gevär, och sådant kan planteras.

Edit: Jag menar inte att polisen försöker sätta dit honom, utan den riktige mördaren.
Citera
2013-09-02, 21:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det finns inte på kartan att de låter honom löpa ännu en gång.
I 2013 års kriminalkrönika kommer det att skrivas om dubbel-dubbelmordbrännaren på Öland.
Inte i tingsrätten i vart fall, nej.

Men sedan vete fan hur det kan gå vid nästa prövning av ärendet...
Citera
2013-09-02, 21:34
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Här menas att jag insinuerar att möjligheten finns. Det enda starka bevis som finns är blod på ett gevär, och sådant kan planteras.

Edit: Jag menar inte att polisen försöker sätta dit honom, utan den riktige mördaren.

Syftar du på sambon.
Citera
2013-09-02, 21:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Okay, fattar.

Men finner du det allvarligt talat för det minsta troligt att det skulle kunna finnas en
alternativ gärningsman i det här fallet?

En ytterst förslagen jäkel i så fall som lurar nånstans i skuggorna...
Citera
2013-09-02, 21:54
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Du menar att någon annan i familjen är mördare? Vem annars skulle kunna ta sig in i PKs vapenskåp och smeta lite blod på geväret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in