Inbillar mig inte att Somaliska tält har en inkomst på 40.000:- , för att hyra en 3:a nyproduktion i när förort till Stockholm så är hyran ca 10.000:- . Ändå bor de Somaliska tält i denna nyproduktion. Så vad vill du komma?
Varför har det blivit svårt att få hjälp ifrån Socialen för? För systemet är överbelastad, särskilt i småkommuner. Migrationsverket har gjort en stor tarm tömning av Somalier i någon liten håla och efter 4 år upphör det statliga pengarna, så står kommunen där med svarte petter. En jävla massa negrer som är omöjligt att få in på arbetsmarknaden, som bara är hit släpade bara för Reinfeildt vill visa sej vara godhjärtad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korrektfia
Där jag bor finns inga förturer alls till bostad, endast kö poäng gäller. I min kommun
Du måste klara en hyra som är 4 gånger högre än din fasta lön.
Det finns invandrare som jobbar och har en bra inkomst som kan klara av en hyra i nyproduktion.
Nyanlända hamnar i förläggningar. Eller i kommuner med överskott på lägenheter.
Förklara för mig hur en person som inte kan svenska kan ta till sig information om
våra bidrags system, samt förstå hur mycket det är värt i sin egen valuta?
Ni rasister på står ju att det är analfabeter som kommer.
Får du ett etableringsstöd så ska du klara dig på det.Det är mycket svårt att få något från socialen idag. Du ska ha mycket svår tandvärk annars får du inte tandvård. Samma med sjukvård det ska vara akut.
Min svärmor arbetar med dessa frågor, så hon borde veta om någon vad man får i bidrag.
Ta reda på fakta era rasist puckon.