2013-09-02, 17:53
Medlem
Fick precis en snilleblixt

Du går fram till en tjej på krogen och "raggar". Om du är som jag så går det inte särskilt bra. Iaf inte om inte tjejen i fråga hjälper till att föra konversationen framåt och verkar intresserad.

När hon då spelar ointresserad och bara försöker gå dig att gå säger du följande:

-Ursäkta mig, men min kompisar är så dragna och flickvännen är borta. Ville bara ha någon att prata med.

Sedan går du.

Denna line MÅSTE ju få tjejen intresserad?
Dels för att hon skämts för att hon "misstolkat" dig.
Dels för att tjejer vill ha det som andra tjejer har.

Vad tror ni? Fortsätt gärna med era förslag.
Citera
2013-09-02, 17:59
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banglateur
Fick precis en snilleblixt

Du går fram till en tjej på krogen och "raggar". Om du är som jag så går det inte särskilt bra. Iaf inte om inte tjejen i fråga hjälper till att föra konversationen framåt och verkar intresserad.

När hon då spelar ointresserad och bara försöker gå dig att gå säger du följande:

-Ursäkta mig, men min kompisar är så dragna och flickvännen är borta. Ville bara ha någon att prata med.

Sedan går du.

Denna line MÅSTE ju få tjejen intresserad?
Dels för att hon skämts för att hon "misstolkat" dig.
Dels för att tjejer vill ha det som andra tjejer har.

Vad tror ni? Fortsätt gärna med era förslag.
Eller så går du inte fram och stör ointresserade människor hur som helst utan tar dig en titt på vilka som spanar på dig och pratar med dem. Ja, och är intressant.

Men visst, testa gärna ditt knep och se om det fungerar. Du kommer antingen framstå som en otrogen mansslyna eller en manipulativ jävel när du berättar att du inte har tjej.
Citera
2013-09-02, 18:08
Medlem
Eller så handlar det inte om vad du säger utan om sättet du säger det på och sättet du för dig på, sättet du för en konversation etc.
Citera
2013-09-02, 18:37
Medlem
Maravillas avatar
Haha, älskar dessa små raggnings-revolutionärer. Kört hårt bara!
Citera
2013-09-02, 18:45
Medlem
Humor är väl aldrig fel att lägga in i sin raggning... men gör inte som en kompis till mig. Han kom in objuden på en fest, stövlar fram till värdinnan och sluddrar. - Ööh du... ska vi knulla nu eller ska vi knulla sen?

Han åkte på stryk och blev utkastad av ett minst sagt ilsket tjejgäng. :-)
Citera
2013-09-02, 18:57
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokibland
Humor är väl aldrig fel att lägga in i sin raggning... men gör inte som en kompis till mig. Han kom in objuden på en fest, stövlar fram till värdinnan och sluddrar. - Ööh du... ska vi knulla nu eller ska vi knulla sen?

Han åkte på stryk och blev utkastad av ett minst sagt ilsket tjejgäng. :-)

Fick han ligga senare?

Gå fram till en tjej - tja lust att bjuda på en öl? Svaret avslöjar jag ej.
Citera
2013-09-02, 20:46
Medlem
Om vi plockar ned detta lite på jorden här, va. Jag förstår inte att alla skall hålla på och försöka komma på en massa märkliga repliker till höger och vänster hela tiden.

Det enklaste är ju att man säger "Hej" och då kan ju hon svara "Hej" och då har man ju praktiskt nog någon form av kommunikation med kvinnan varpå man kan säga något mer, då gärna en fråga som inte är alltför personlig, men låter henne prata lite om sig själv, för det älskar ju människor i allmänhet att göra. Lita på mig nu, alla människor älskar en sak över allt annat, nämligen sig själva. Det är inte vad du säger som spelar någon roll. Det är att du lyssnar, bryr dig och är intresserad. Så du lyssnar aktivt, ställer följdfrågor, nickar, ler och lägger det hon eller han säger på minnet.

Fast det är klart, detta riskerar att leda till någonting som kallas "förhållande" vilket kan vara ganska läskigt när man nyss fyllt 18 och just fått komma in på krogen. Och så kan man ju knappast skryta för tvspelspolarna om den saken heller. Det låter ju knappast heroiskt att säga "Och så gick jag bara fram till henne och sade bara 'Hej', typ, alltså".

Med reservation för att jag inte besökt en krog på evigheter.
Citera
2013-09-03, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Eller så handlar det inte om vad du säger utan om sättet du säger det på och sättet du för dig på, sättet du för en konversation etc.

Precis. Jag har varit med en hel del tjejer, och har aldrig tänkt ens på vad jag ska säga, förrän typ en halv sekund innan... Men innan dess så har jag redan etablerat kontakt...oftast genom att titta rätt/rakt in i ögonen och djupt för att läsa henne - eftersom jag ev. är intresserad. Och tjejer gillar det, de gör likadant tillbaka. Sen är allt ett nice game... Vad som sägs är irrelevant i början, men senare blir det viktigare.

So my point is that, there is no such thing as a magic line...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in