2013-08-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Helt sjukt!

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sa-avlyssnade-nsa-fn-hogkvarteret/

Jag har sagt det förut och säger det igen. Spräng ÄCKEL landet USA i luften så vi slipper det. Världen skulle bli så mycket bättre.
Senast redigerad av Rouko 2013-08-25 kl. 21:18.
Citera
2013-08-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Jag har sagt det förut och säger det igen. Spräng ÄCKEL landet USA i luften så vi slipper det. Världen skulle bli så mycket bättre.

Men det är ju det de vill att någon skall få försöka .... så de kan utmåla denne till terrorist och fortsätta krigandet emot någon

USA klarar inte av att leva om de inte får fortsätta att slå någon på käften med jämna mellanrum
Citera
2013-08-26, 09:15
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Precis så är det och det är ett allvarligt problem. Jag vill hävda att gemene man även saknar teknisk kompetens/intresse för att förstå det hela. Försök förklara för någon som är helt ointresserad/oinsatt att man egentligen säljer sin personliga information (som är extremt värdefull på marknaden idag) varje gång man googlar eller "facebook:ar".
Gemene man saknar förmågan att förstå vilket maktbruk detta innebär. Att det handlar om en maktapparat som handlar stick i stäv mot de etiska principer samma maktapparat i sin propaganda ljuger sig stöda.
Citera
2013-08-26, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Gemene man saknar förmågan att förstå vilket maktbruk detta innebär. Att det handlar om en maktapparat som handlar stick i stäv mot de etiska principer samma maktapparat i sin propaganda ljuger sig stöda.

Jag kommer nog aldrig att förstå gemene man (finns det för övrigt något att förstå hos folk som inte kan tänka logiskt och se saker ur rätt perspektiv?) Redan vid fem års ålder ifrågasatte jag saker som de flesta "vuxna" bara accepterade. Det är otroligt men ett faktum att de flesta vuxna är dummare än ett intelligent barn.
Citera
2013-08-26, 14:14
Medlem
Djamillas avatar
Allt detta kommer förmodligen gå ner i historien som cyberkriget.
Citera
2013-08-26, 18:55
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djamilla
Allt detta kommer förmodligen gå ner i historien som cyberkriget.
Förlorarna skriver inte historia.
Citera
2013-08-26, 18:56
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag kommer nog aldrig att förstå gemene man (finns det för övrigt något att förstå hos folk som inte kan tänka logiskt och se saker ur rätt perspektiv?) Redan vid fem års ålder ifrågasatte jag saker som de flesta "vuxna" bara accepterade. Det är otroligt men ett faktum att de flesta vuxna är dummare än ett intelligent barn.
Det där med barn är totalt off topic, men ett barn är alltid mycket intelligentare än en vuxen. Enbart erfarenhet saknas.
Citera
2013-08-27, 21:05
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Förlorarna skriver inte historia.

Det spelar ingen roll vem som vinner i det här fallet.
Citera
2013-08-27, 23:16
Medlem
Pendeks avatar
Facebook: Governments demanded info on 38K users, protesters & political activists among them
Citat:
Facebook received about 26,000 government requests for information about 38,000 users in the first six months of 2013, with half of the orders coming from the United States government.

Sedan har ju Facebook, eller herr Zuckerberg, planer med bland annat Samsung och Ericsson, att sprida internet, och i synnerhet Facebook, till 5 miljarder människor över världen. Ännu fler att spana på.
https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/851575_492821944140017_1070145609_n.pdf
(i och för sig en gammal nyhet, men jag tyckte den passade in)
Citera
2013-09-01, 21:01
Medlem
TijuanaTequilas avatar
När jag skriver in mitt lösenord på facebook på min dator, så laddas sidan om och lösenords-spalten blir tom, dvs, det ser ut som att man behöver skriva i det igen, vilket jag inte gjort, utan bara uppdaterat varpå jag kommer in på min facebooksida. Kan det ha att göra med prsm? Har scannat datorn efter virus med AVG men den hittar inget. Virus eller mer än så?
Citera
2013-09-02, 17:31
Medlem
Passepartouts avatar
VARFÖR finns ännu inte ett ord om det nya avslöjandet av NSA:s spionage på Brasiliens och Mexikos presidenter på SvT:s nyhetssida?! Detta är helt ofattbart! Är det viktigare med en "borrelialäkare" som blir av med legitimationen och annan skitrapportering? http://www.svt.se/nyheter/

Nyheten finns här, togs upp i P1:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5633515

Edit: Nu kom Bildts uttalande på SvT:s webb att dom inte kommer att ta upp spioneriet med Obama för att ”internetövervakning sker överallt i världen". Så spioneri på länders presidenter "sker överallt i världen"? Undrar hur många hundar Sverige har begravda här.
Senast redigerad av Passepartout 2013-09-02 kl. 17:59.
Citera
2013-09-02, 20:58
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
VARFÖR finns ännu inte ett ord om det nya avslöjandet av NSA:s spionage på Brasiliens och Mexikos presidenter på SvT:s nyhetssida?! Detta är helt ofattbart! Är det viktigare med en "borrelialäkare" som blir av med legitimationen och annan skitrapportering? http://www.svt.se/nyheter/

Nyheten finns här, togs upp i P1:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5633515

Edit: Nu kom Bildts uttalande på SvT:s webb att dom inte kommer att ta upp spioneriet med Obama för att ”internetövervakning sker överallt i världen". Så spioneri på länders presidenter "sker överallt i världen"? Undrar hur många hundar Sverige har begravda här.
Den hund vi borde begrava är Carl Bildt.
---
Så han rättfärdigar USA:s spioneri med att alla andra gör det? Logiken är på topp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in