Citat:
Ursprungligen postat av
EnSomKan
Om du var i hans skor och hade flytt elände och dödshot för å äntligen vara framme i Sverige, hur hade du hoppats på att ditt öde skulle bli? Skaffa dig lite empati ditt kalla fan.
Den här tråden är rikligt tryfferad med empati-uppmaningar och känslouttryck från mongoloidnaiva "humanister" minsann. Jag har inte sett så många "ny-empatiska" sedan SSU körde sin "Ta Fajten"-kampanj här för snart ett år sedan.
Bland de "empatiska" sätter man tilltro till den kanske värsta rövarhistoria jag någonsin hört i asylsammanhang. En välnärd stereoidafghan med Iphone blir ett ensamkommande barn under dödshot på fotpromenad över halva jordklotet. Det är till och med så jävla illa att tidningen som rapporterat om skiten tvingas gå in i artikelns "faktaruta" och korrigera i efterhand uppgiften om hur parasiten tog sig över till Sverige sista biten.
Ni "empatiska"; är ni empatiska i det här sammanhanget på grund av att ni själv har era rötter någon annanstans och ljög er till asyl här? Är ni så att säga "kollegor" till den här lille palten?
I dagarna framkom uppifter i massmedia om att ÖB avser att helt lägga ner Rikets flotta i närtid. Han ser inte hur han ska ha råd att fortsätta driva detta vapenslag. Sverige har bland Europas längsta kustlinjer och har haft en flotta sedan Kung Göstas dagar på 1500-talet, men nu ska den bort! Medans Ryssland brer ut sig och tar allt större plats i Östersjön och för första gången på länge riskerar att hamna i öppen konflikt med NATO, så tänker sig Sverige att det går att hävda vårt territorium med Kustbevakningen.
Vad kan det vara som är så dyrt i våra offentliga utgifter att vi plötsligt inte längre har råd att ens låtsas kunna försvara oss militärt? Vart går alla dessa skattemiljarder som i varjefall INTE går till vägar, vård, skola och omsorg?
Kan det kanske vara så att Sverige just nu befinner sig under så hårt tryck från dessa jävla snyltgäster att vi går på knäna?
Ut med snyltaren och ni "empatiska" kan kyssa mig i röven!