2013-09-01, 15:40
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Du kan ju börja med att läsa artikeln, talibanerna kommer döda honom vart än han åker till i Afghanistan. De har redan misshandlat honom brutalt.
Okej, men då skulle jag vilja ha en bostadsrätt på Östermalm, för här i Norrort vill ALLA döda mej, av någon outgrundlig anledning, så här kan jag ju inte bo. Fixa nu. Dom vill ju döda mej!

Fan ta dig om du ifrågasätter mig, jag säger ju att det är sant! Då måste det vara så. Idiot.
Citera
2013-09-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktlimpa
– Jag kan inte återvända. De kommer döda mig, vart jag än åker i Afghanistan."
Sånt här har jag aldrig fattar, varenda flykting i såna här historier verkar vara kända i hela sina hemland. Varför är han så eftersökt att han kommer att bli hittad och dödad var han än befinner sig i hela landet?

Det krävs jävligt mycket för att någon random afghankille ska bli igenkänd i hela landet.
Citera
2013-09-01, 16:13
Medlem
mhns avatar
Han kunde ha besparat sig mödan att gå så långt om han bara kollat på en karta, många länder ligger betydligt närmare Afghanistan än Sverige: Rumänien, Turkiet, Polen, Ukraina, Grek... Vad sa du? Sverige har världens mest generösa flyktingpolitik? Och världens mest generösa bidragssystem? Jamen då förstår jag.
Citera
2013-09-01, 17:15
Medlem
dayms avatar
Citat:
Skämt åsido så kan man ju knappast skicka tillbaks killen till döden

Det gör man inte. Personligen tror jag inte att hans berättelse har någon som helst förankring med verkligheten och migrationsverket delar min mening, punkt.
Citera
2013-09-01, 17:49
Medlem
Nej, självklart skickas han ju inte hem till någon död. Efter vad jag förstår finns det cirka 200 länder i världen, där människor bor, arbetar och bildar familjer och mer komplexa strukturer och samhällen. Så har det sett ut i tiotusen år (då ungefär uppstod större samhällen). Det verkar osannolikt, vad än AB skriver, att av alla dessa samhällen, historiskt och just nu, endast Sverige går att leva i och att allt annat innebär misär och ond bråd död. Vi som varit i andra världsdelar kan vittna om att vi där sett såväl unga som gamla människor, som kunnat gå och dansa fritt utan gevärspipor i ryggen.
Vi får nog sansa oss en smula och inte tro att svenskar är det enda folk, som kan klara ett gott samhällsbygge. Det finns andra människor på jorden än vi, som också har empati.
Låt honom återvända till afghanistan och förbättra samhället där.
Citera
2013-09-01, 18:12
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Skämt åsido så kan man ju knappast skicka tillbaks killen till döden

Vi skickar honom till Grekland där han skulle sökt asyl enligt konstens alla regler. Visste inte att Grekland var döden? Där är man dock jävligt trötta på alla negrer, sand eller blå, och kommer snabbt skicka "hem" honom till Långtbortistan.

Summa summarum, allt har gått rätt till, nästa taliban till rakning.
Citera
2013-09-01, 18:23
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yozhik
Vilket enormt jävla cirkelrunkande i den här tråden.

Tror ni verkligen på fullaste allvar att han kommit hit enkom för att skada er och samhället med alla medel han har?

Och inte för att han, liksom alla existerande människor, vill leva ett bättre liv?

Det är inte såna som han som gör samhället sjukt - det är såna som er. Man blir fan mörkrädd.
Vi har nog med lycksökare i Sverige redan, han får ta sig till ett annat land.
Om man nu har flytt för sitt liv och precis passerat gränsen till Europa, är då den första tanken "Jag flyr ännu längre, upp till ett kallt land i norr."?
Citera
2013-09-01, 19:35
Medlem
Vad är flickvännen för pärla då?
Citera
2013-09-01, 19:42
Medlem
Blanzeflors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Vad är flickvännen för pärla då?
En fettpärla...
Citera
2013-09-01, 19:53
Medlem
Kh4ns avatar
Detta tar priset.

Av utseendet och storyns ohållbarhet gissar jag på att individen är kring 30, kommer nog någonstans från regionen han påstår men från helt andra förhållanden. Högst troligt kriminelt belastad och med lite annat i bagaget som fått honom att sikta sig in på den enda lyxiga fristaden där folk är så naiva att de glatt betalar för vad som helst och ler.
Citera
2013-09-01, 19:55
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag gillar att man har en ruta med rubriken FAKTA under artikeln där den lille parvelns knackliga väg till Sverige och tryggheten finns listad.

Jävla idioter! Hoppas artikelförfattaren blir bögrånmördad av någon runkafghan i närtid.

Intressant i sammanhanget är väl att Aftonbladet i faktarutan först uppgav att han åkt färja mellan Köpenhamn och Malmö. Den färjan slutade gå 2002. Idag hade man ändrat det till att han åkt färja mellan Sverige och Danmark.
Citera
2013-09-01, 20:31
Medlem
Olegskis avatar
Gått genom hela Europa och han väljer Sverige av alla länder? Typiskt en idiot som ska hit för bidragen. Jag tycker inte synd om honom. Det mesta tyder på att han är en rik människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in