2013-09-01, 16:59
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hon heter Omaima Nelson om du vill läsa mer. Hon sitter fortfarande inspärrad tack och lov. Hon anses vara för farlig för att släppas ut.

på vilken kanal gick den dokumentären?
Citera
2013-09-01, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
på vilken kanal gick den dokumentären?

Jag minns inte. Har för många kanaler. Men serien heter "Happily never after" på engelska. Den heter visst "I död och lust" på svenska och går på tv4 fakta.
Senast redigerad av Mariooo 2013-09-01 kl. 17:09.
Citera
2013-09-01, 17:57
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Trollvarning på denna användare. Nyreggat konto - går in och skriver 3 inlägg utan minsta fakta bakom påståendena. Tycker jag känner igen syntaxen...

♡Tack för det fina välkomnandet♡ Det värmde!
och "tänk" att dessutom skriva 3 inlägg som nyreggad

P.s Fakta finns men är inte tillgängliga ännu.
Det intressanta var att förflyttning av fynden måste gjorts sent, dvs. rätt
tätt inpå när MP sökte i huset och hittade FP.
Någon som vet om KJ Hade span på sig då? (Lördag-måndag)
Citera
2013-09-01, 18:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
såg en dokumentär för nån dag sen, om en styckmörderska (jag tror hon var Thailändska) som mördade och styckade sin man. hon var en riktigt iskall typ!, hon ugnsstekte hans huvud och frös in det! kokade hans händer i en ugnsfast form i ugnen!!! på frågan när hon greps, varför hon hade styckat honom i småbitar och gjort det hon gjorde med händer och huvud, så svarade hon att hon ville utplåna hans själ!! och då funderar jag, om MTgm gillade såna dokumentärer och kanske böcker om styckning av både djur och människor, kan det vara så att han gjort sig av med händerna av en sån anledning!?? Han kanske var rädd för att bli "hemsökt"!.

Haha, nej, jag tror att det handlar om att undvika att hamna bakom lås och bom, att rädda sig. En kall person har utfört det här, någon som saknar empati, och kanske det är en person som läst på mycket och haft den här typen av "intresse". Kanske kommer åklagarna att använda surfning som ett bevis mot en gm.
Citera
2013-09-01, 19:03
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
...Mt hade den 14 mars en mycket speciell affisch uppsatt i sin lägenhet: In sorte diabolum (In league with the devil; Genom att välja Satan - titeln anspelar på en präst som överger sin tro till förmån för djävulen):
Affischen:
http://www.nuclearblast.de/static/articles/142/142219.jpg/1000x1000.jpg
Frågan är: Har mt i all hemlighet slutit en pakt med djävulen? - Om svaret är ja: Behövs då något annat motiv?

Affischen med norska gruppen Dimmu Borgir har suttit på hans vägg i åratal. KJ gillar deras musik. Men nån satanist är han inte.
Citera
2013-09-01, 19:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
♡Tack för det fina välkomnandet♡ Det värmde!
och "tänk" att dessutom skriva 3 inlägg som nyreggad

P.s Fakta finns men är inte tillgängliga ännu.
Det intressanta var att förflyttning av fynden måste gjorts sent, dvs. rätt
tätt inpå när MP sökte i huset och hittade FP.
Någon som vet om KJ Hade span på sig då? (Lördag-måndag)

Lite får du tåla. Finns obekräftade uppgifter om att en myndighetsperson varit där kring 13/5 och då fanns inga ben i huset. Sen lördag eller söndag innan fynden ska en kvinna boende inte så långt från ödehuset, ha rastat sin hund där och då hade hunden reagerat vid huset. Om det senare har en på tråden skrivit en hel del. Detta ska alltså vara ytterligare en person eller kan det vara kvinnan med hunden du skriver om? KJ hade span på sig från 7/5-23/5. Sen vet vi inte i vilken omfattning denna spaning skedde.
Citera
2013-09-01, 23:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Affischen med norska gruppen Dimmu Borgir har suttit på hans vägg i åratal. KJ gillar deras musik. Men nån satanist är han inte.
Du känner honom inpå bara skinnet, med andra ord. - Men han måste gilla att titta på In sorte diabolum eftersom affischen tar upp halva väggytan och nästan ser ut att vara ett altare till hans M4:a.

Han har också en tavelvägg med diverse motiv, bl a en version av ett foto av Lewis Hine från bygget av Empire State Building – som vid en närmare titt visar att även King Kong fått vara med på ett hörn. Här finns också ett annat motiv från New York (med en gul taxi) samt en liten svart/vit silhuettbild som påminner om en toalettskylt men som jag inte kan placera.
https://anonfiles.com/file/f6fdf78cf960e27cd865a5fcb21b72ba

Vet du vad silhuettbilden föreställer?
https://anonfiles.com/file/077f5b3e4dde0bb02d1c39d9772030b1
Citera
2013-09-02, 00:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra jobbat, har du publicerar affischen tidigare, missat i så fall. /.../
Satan på F-vägen är debutant i sammanhanget. - Mt har också en affisch från filmen (boken) Hajen:
https://anonfiles.com/file/92a114088f301cd7109b745e9fbddae9

Har förgäves spanat efter studielitteratur, men det närmaste jag kommit är hemvärnets utrustningslista.
Citera
2013-09-02, 07:38
Bannlyst
Citat:
Du känner honom inpå bara skinnet, med andra ord. - Men han måste gilla att titta på In sorte diabolum eftersom affischen tar upp halva väggytan och nästan ser ut att vara ett altare till hans M4:a.

Han har också en tavelvägg med diverse motiv, bl a en version av ett foto av Lewis Hine från bygget av Empire State Building – som vid en närmare titt visar att även King Kong fått vara med på ett hörn. Här finns också ett annat motiv från New York (med en gul taxi) samt en liten svart/vit silhuettbild som påminner om en toalettskylt men som jag inte kan placera.
https://anonfiles.com/file/f6fdf78cf960e27cd865a5fcb21b72ba

Vet du vad silhuettbilden föreställer?
https://anonfiles.com/file/077f5b3e4dde0bb02d1c39d9772030b1

Kan silhuettbilden vara en variant av detta?
http://www.computerclipart.com/computer_clipart_images/man_and_woman_0071-1002-1212-0823.html
Citera
2013-09-02, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kan silhuettbilden vara en variant av detta?
http://www.computerclipart.com/computer_clipart_images/man_and_woman_0071-1002-1212-0823.html
2. ja! jag har sett en sån bild som KJ har på väggen. och det är en liknande som denna. fast i en annan illustration!!
Citera
2013-09-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Haha, nej, jag tror att det handlar om att undvika att hamna bakom lås och bom, att rädda sig. En kall person har utfört det här, någon som saknar empati, och kanske det är en person som läst på mycket och haft den här typen av "intresse". Kanske kommer åklagarna att använda surfning som ett bevis mot en gm.
2. ja, förmodligen har du rätt!! man har bara lite svårt att fatta sånt här,så man försöker desperat att hitta nån "giltig"/logisk förklaring till en sån här fruktansvärd handling även om man vet, att en sådan inte finns!!.
Citera
2013-09-02, 14:08
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Satan på F-vägen är debutant i sammanhanget. - Mt har också en affisch från filmen (boken) Hajen:
https://anonfiles.com/file/92a114088f301cd7109b745e9fbddae9

Har förgäves spanat efter studielitteratur, men det närmaste jag kommit är hemvärnets utrustningslista.

Mitt fetade. Kanske var han helt fixerad vid Hemvärnet, Försvarsmakten etc och om det stämmer att han nekades kanske det tog honom hårdare än man kan ana. Han kanske är helt besatt. Han skrev ju på sin netlog att han hatar Pliktverket!! (med två utropstecken). Jag kan inte låta bli att tycka att sammanträffandet att det just dessa som gått dag ut och dag in och letat efter kroppsdelar som han spritt ut, är lite "passande". Han kanske känner att han till slut visade sig vara smartare än dem eftersom alla delar inte hittats. Det är ändå ett ganska intressant sammanträffande.

Eller var det just då han beslöt sig för att de goda inte ville ha honom, så han vände sig till "det onda" som kanske välkomnade honom varmt. Han kanske är en sådan person som måste tillhöra en grupp/gemenskap, men inte passade in någon annanstans.

Jag har svårt att de att hans krigs-fanatism inte har något med detta att göra. Jag tror inte att det var någon svartsjuke-sak. Han hade ju till och med åkt fast med någon form av vapen i skolan.
Han passar ganska bra i på beskrivning av en person som kan tänkas genomföra skolskjutningar (nu säger jag inte att han hade gjort det om detta inte inträffat).
Jag generaliserar lite, men ni förstår vad jag menar. Jag tror han var en krutdurk av känslor som exploderade. Ur Wikipedia hittade jag nedan analys som Secret Service gjort om skolskjutningar. Jag tar med de mest intressanta punkterna;

* Incidenterna var sällan plötsliga eller impulsiva handlingar.
* Redan innan attackerna visste andra om förövarnas intentioner eller planer.
* De flesta förövare hotade inte sina offer innan attacken.
* Många av förövarna utförde någonting innan attacken som skickade ut varningssignaler.
* De flesta av förövarna hade svårt att hantera förluster eller misslyckanden. Många av dem hade även övervägt eller försökte begå självmord.
* Många av förövarna kände sig mobbade eller utfrysta av andra.
* Många av förövarna hade tillgång till och hade använt vapen innan attackerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in