2013-08-31, 17:29
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chancefurlong
När jag gjorde GMU steg vi upp 05:00 och slutade 24:00 hela första två veckorna.

Citat:
Ursprungligen postat av aNKone
Under min GMU så var vi inte klara innan 00:00 en enda kväll under de första 2 veckorna. Du får tro vad du vill, min gode man. Det han säger är realistiskt.

Frågan är ju i sådana fall av vilken anledning. Vi stiger upp 05:00 men slutar kring 20:00, och vi hinner med alla moment väldigt bra. Hur kan ni behöva så mycket mer tid för att göra samma saker som vi gör?

Citat:
Ursprungligen postat av .mead0w
Fråga: Kan man gå GMU samtidigt som man pluggar på Högskola? Min linje är 99% distans och jag kan plugga "när jag vill".

Inte om man är från planet jorden.
2013-08-31, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .mead0w
Fråga: Kan man gå GMU samtidigt som man pluggar på Högskola? Min linje är 99% distans och jag kan plugga "när jag vill".

Hahah det kan du nog glömma
2013-08-31, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Vad är så tursamt med det? Vi kommer vara ute i fält när hela hösten inträffar och höst innebär regn och gyttja. Kommer bli förjävligt att få in smuts överallt och hasa i skiten. Det kommer bli mycket intressant detta..

September och oktobers svala höstväder är perfekt att vara soldat i. Januari och Februaris bitande kyla är betydligt värre.
2013-08-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usbkontakt
Första pluton? Ett helvete med Nygren

Han är bra! Inget snack om saken.
2013-08-31, 21:27
Medlem
God kväll!
Kan man ha skuld hos kronkalle undrar vi
och ändå göra GMU,n?
Nån som har lite koll där??
2013-08-31, 21:56
Medlem
Wiskyes avatar
Citat:
Under min GMU så var vi inte klara innan 00:00 en enda kväll under de första 2 veckorna. Du får tro vad du vill, min gode man. Det han säger är realistiskt.

Under min värnplikt sov vi inte dem fyra första veckorna...

2013-09-01, 00:19
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Jag heter fan Bert Stjärt om ni inte blev klara innan midnatt varje dag i två veckor. Hade befälen kommando över er hela tiden? I såna fall får de också bara sova i fem-sex timmar. Som sagt heter jag Bert Stjärt om det stämmer.
2013-09-01, 10:03
Medlem
Det stämmer nog när jag gjorde min GMU slutade vi också ca 23-00..dock så är det ju ingenting att vara stolt eller klaga över förfan..ni får ju sova inomhus och får mat bortskämda jävlar!

knugen-
Vi drillade helt enkelt in allt gång efter gång så det skulle sitta, sen när det satt bra så fick vi sova. 6 timmar räcker gott att sova.
2013-09-01, 10:13
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Har svårt att tro ni slutar 23-00:00 varje dag och ändå behöva stiga upp 05:30.

Instämmer inte, på K3 så har vi under de första två veckorna bara haft någon dag där vi har fått sluta vid 23 tiden (och oftast då måste man ju ändå duscha,putsa skona och fixa sitt skåp så man somnar ändå inte fören efter tolvslaget) Annars har det varit standard att gå och lägga sig vid 01-02 varje natt.
Senast redigerad av Smakarsprit 2013-09-01 kl. 10:25.
2013-09-01, 10:52
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmastarn
Det stämmer nog när jag gjorde min GMU slutade vi också ca 23-00..dock så är det ju ingenting att vara stolt eller klaga över förfan..ni får ju sova inomhus och får mat bortskämda jävlar!

knugen-
Vi drillade helt enkelt in allt gång efter gång så det skulle sitta, sen när det satt bra så fick vi sova. 6 timmar räcker gott att sova.
De flesta som gör gmu behöver mer sömn än 6 timmar per natt.

Jävla skryttråd detta blev om vem som har det hårdast, ni låter som pensionärer allihop
2013-09-01, 12:07
Medlem
Vi har en GMU som pågår på mitt förband nu och började själv min GMU i Januari. De har samma plutonchef som jag hade och dem har det fan hur lätt som helst.

De har hur mycket tid som helst, de blir utbildade av soldater och inte officerare, så det är ingen som skriker på dem, de får sluta hur tidigt som helst.

När jag genomförde jävlades officerarna bara för att göra det jobbigt.

Målet är "inga avhopp". När jag genomförde började vi som 32, slutade som 23.

Det här är en iakttagelse av mig och inget skryt.

Det här med "inga avhopp" är tydligen det nya. Tack äckel-Sverige.
2013-09-01, 12:51
Medlem
Haha, det här med sömnen. Under början av min grundutbildning klargjorde vår PC att han bara sov 3 timmar per natt. Det var allt en människa behövde enligt honom. Vetenskapligt bevisat var det också, genom egna erfarenheter. Haha, alla i plutonen såg ut så här-> när han sa det. I fält har man ju dessutom poster som ska lösas, då hade vi några nätter med max 4 timmar sömn, ofta då den/dem som ska lösa av är sena...

Man blir ju härdad också, när ni sedan är klara med GMU så kanske ni fortsätter med FSU eller vad det heter idag och har någon mer utmanande tjänst som mål kommer ni se tillbaka och skratta. Största anledningen till att det upplevs som jobbigt är kontrasten mot det civila livet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in