2012-10-12, 23:22
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
showen vore kul att se. Och jag saknar inte Kerstin på scen.

Jag tyckte hon fungerade jävla bra i TV.
Citera
2012-10-13, 00:06
Medlem
zBr9s avatar
För egen del skulle jag inte kunna tänka mig hur ett GAS utan Kerstin skulle kunna bli speciellt bra. En av Sveriges stora teaterkomiker, som alltid förgyllt deras produktioner, oavsett om hon spelar Tant eller Tjej. Å andra sidan har jag inte gillat mycket av det dom gjort senaste 10-15 åren heller :/
Citera
2013-04-23, 22:17
Medlem
Minns att min mamma nämnde någonting om dem, måste ha varit runt 80-tal. Detta är ju inte smaskigt skvaller på något sätt, men hon nämnde då någonting om att två ur ensemblen hade suttit precis intill de på en krog i Grebbestad. Tydligen hade de varit relativt dragna vid det laget och börjat krypa på borden och dylikt. Mamma upplevde dem som störande och barnsliga. Som sagt, inget direkt att hänga i granen men kanske någon annan kan spinna vidare på den här tråden?
Citera
2013-04-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxc35
Minns att min mamma nämnde någonting om dem, måste ha varit runt 80-tal. Detta är ju inte smaskigt skvaller på något sätt, men hon nämnde då någonting om att två ur ensemblen hade suttit precis intill de på en krog i Grebbestad. Tydligen hade de varit relativt dragna vid det laget och börjat krypa på borden och dylikt. Mamma upplevde dem som störande och barnsliga. Som sagt, inget direkt att hänga i granen men kanske någon annan kan spinna vidare på den här tråden?

jo men, visst låter det som ett par chalmerister.
Citera
2013-04-23, 22:34
Medlem
Det gör det, helt klart. Frågade mamma nu lite mer och de hade tydligen kommit fram och flirtat med henne.
Men vad jag har hört så kan några av de vara odrägliga när man träffar de på stan? Vet inte om det stämmer.
Citera
2013-04-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jo men, visst låter det som ett par chalmerister.

Absolut! Pratade med mamma nu och hon sa att de hade flirtat en del när de var ute, men det gör ganska många artister.
Men vad jag har förstått kan de vara ganska otrevliga när de är ute?
Citera
2013-05-03, 23:23
Medlem
Jag har träffat de ett par gånger lite kort och jag har svårt att tänka mig mer trevliga personligheter.
Nu var det visserligen i samband med att de framträdde men det fanns inga divalater eller något skrävligt överhuvudtaget. De är verkligen så trevliga som de verkar och det tror jag är ganska unikt i deras position. Och de känns riktigt genuint glada över den framgång de har.
Otroligt trevliga människor. Kanske inte minst Knut som är extremt trevlig.

Inte konstigt att det inte verkar finnas något skvaller.
Citera
2013-05-21, 21:56
Medlem
Knut och Peter var mycket goda vänner och tävlade om
att köpa dyra märkeskläder. Jag var bekant med en av Peters
släktingar som sa att han gillade snygga kläder.
Citera
2013-05-21, 21:57
Medlem
vad gäller Kerstin hoppas jag att hon inte har MS... det där draget på rösten, stamningen känner jag igen... Louise Hoffsten hade/har samma sak (när hon inte sjunger alltså). Hoppas Kerstin får vara frisk i många år framöver.
Citera
2013-08-31, 12:41
Medlem
Mmm...Muttas avatar
Från en annan tråd:https://www.flashback.org/sp45015651

Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Tror att Rippe och Anders Eriksson är lite åt det liberala eller konservativa hållet. För ca 15 år sen var det nåt slags "upprop" i övre medelklass-stadsdelen Älvsborg i GBG - där de boende protesterade mot att de tvingades betala skatt för att hjälpa "svagare" stadsdelar.. Rippe och Eriksson var kampanjens affischnamn..

Stämmer detta? Jag har alltid uppfattat galenskaparna som vänster och blev oerhört förvånad att se jan Rippes fru på tv i veckan och försvara Lundsberg.
Citera
2013-08-31, 13:26
Medlem
Rimberts avatar
Har hört från någon som kände honom som barn att Jan Rippe i 10-årsåldern blev biten av en Dobberman på ett ställe, där man helst inte vill bli biten och numera bara har en pungkula.
Är det någon som kan bekräfta detta?

Tycker att han är en av våra mest underskattade komiska begåvningar, så jag har ingenting emot honom, men just denna scen spelas alltid upp i mitt sinne när jag ser honom...
Senast redigerad av Rimbert 2013-08-31 kl. 13:51.
Citera
2013-09-01, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Mutta
Från en annan tråd:https://www.flashback.org/sp45015651

Stämmer detta? Jag har alltid uppfattat galenskaparna som vänster och blev oerhört förvånad att se jan Rippes fru på tv i veckan och försvara Lundsberg.
Ja, jag minns det som igår, de var bl.a. med i lokal-tv där de förde ut sitt "högerbudskap". Sen kan ju t.ex. Claes Eriksson m.fl. vara vänster, alla galenskapare deltog inte i protesterna, bara Rippe och Anders Eriksson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in