Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-31, 11:06
  #1
Avstängd
Vissa bekanta säger det är Gay att vara Vegan och håller hela tiden på att säga : Ät kött och va en man !! Ignorerar det mest , för dem kommer inte få mig att ändra min diet oavsett .

Detta börjar störa mig , varför tycker killar det är fjolligt när en annan kille är Vegan ? Bara för att dem ökar sina chanser att få hälsoproblem senare livet på grund av överkonsumtion av kött betyder inte det alla måste göra så . Varför kan dem bara inte äta sitt kött och låta Veganer äta sitt utan lägga sig i och kalla oss Veganer för Bögar ? Dem borde ju testa säga bög till Mike Tyson , se om de gör om det igen sen..
Citera
2013-08-31, 11:10
  #2
Medlem
Många osäkra män klankar ner på allt som känns främmande för dem, för att styrka sin identitet och framstå som häftiga. Störtlöjligt.
Citera
2013-08-31, 11:16
  #3
Medlem
Därför veganer äter upp djurens mat
Citera
2013-08-31, 11:28
  #4
Medlem
dethalvabarnets avatar
Dock så är Veganer samt även Vegetarianer lite konstiga. Det är ett I-landsfenomen.

Genom att existera så dödar du andra djur, det spelar ingen roll om du inte väljer att äta dom då det finns i djurprodukter i nästan allt en normal person använder under dagen.

Du vet aldrig om du stoppar i dig något som kommer från djurprodukter då du väljer att lita på den som producerar din mat,verktyg och kläder.
För att vara absolut säker så är du tvungen att gå igenom hela produktionskedjan av din mat från topp till botten. Vilket skulle vara ganska tråkigt varje gång man vill prova någonting nytt.

Så att vara vegan grundar sig på någon slags tro om man inte är väldigt grundlig samt tråkigt.
Sedan att någon som är under 25 år säger sig vara vegan är omöjligt då denne aldrig haft ekonomiska resurser att undersöka det denne äter/använder till fullo. Det kostar att resa samt besöka alla ens matproducenter.
Citera
2013-08-31, 12:54
  #5
Medlem
Spackelackans avatar
Så länge som veganen inte lägger sig i mina kostval så får veganen äta vad veganen vill utan att jag lägger mig i. Problemet med många veganer är dock att dom vill lägga sig i.
Citera
2013-08-31, 12:58
  #6
Medlem
cjvas avatar
Att vara vegan handlar ju i första hand om att man vill minimera det lidandet man är med och skapar, men då vi lever i en köttkultur så är det även för veganer svårt att bli kvitt alla djurprodukter (exempelvis ifall de finns i mediciner som man behöver, eller i datorer).

Att försöka uppnå ett 100% veganskt liv är omöjligt och egentligen bara eftersträvansvärt ifall man med en religiös frenzi eftersträvar den renhet dethalvabarnet verkar anta att veganismen handlar om, och visst, de veganer som eftersträvar denna 100% renhet tycker jag också är lite konstiga (även om jag själ vvarit vegan i runt 15.5 år).

Att vara vegan grundar sig för många på en ideologisk övertygelse av att man skall minimera det lidandet man är med och bidrar till, och att vi i förlängningen skall forma samhället efter samma principer. Den personliga veganismen är dock bara en del i ett större sammanhang och det är ju rätt naturligt att också engagera sig djurrättsligt ifall man är vegan, eller iaf ge pengar till djurrättsliga organisationer ifall man inte har tiden för eget engagemang så att dom får engagera sig åt en.

Till TS fråga, jag har också stött på den, men det har avtagit allt eftersom dom jag rör mig med blivit äldre och mer medelklass. Dom inser väl själva hur töntiga sådana påståenden är. Jag antar att killarna tycker det är fjolligt när man ägnar sig åt något som i grund och botten betonar mjuka värden, och veganismen och djurrätten är överlag kvinnlig företeelse. Det är mest kvinnor som är veganer och det är mest kvinnor som engagerar sig för djurs rättigheter. Som jag förstått det så är det främst ute på den mest radikala djurrättskanten (DBF/ALF etc) som det börjar bli en 50/50 fördelning mellan könet, vilket iofs är rätt så anmärkningsvärt då andra militanta rörelser består till största delen av män.
Citera
2013-08-31, 13:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madashell
Därför veganer äter upp djurens mat
Fast det argumentet är väl rätt dumt att använda om man själv äter djur?

Äter själv kött och har aldrig brytt mig om någon är vegan eller vegetarian, att vissa fördrar mat från växtriket har jag inget emot. Strunta i vad andra tycker om din kost.
Citera
2013-09-04, 12:56
  #8
Avstängd
Masshysterias avatar
Är en 23 årig kille som är vegan. Kan inte säga mycket mer än att det känns rent och naturligt ur den mentala aspekten.

Jag skulle säga att det är en brist på information och kunskap. Det förvånar mig inte om dessa personer i ditt fall som skickar ut påhopp äter maten som egentligen borde stå sorterad i "kemikaliehyllan" som det kallas. Var informativ och se till att du vet vad du äter. Att vara informerad är nyckeln vare sig man är vegan eller köttätare.
__________________
Senast redigerad av Masshysteria 2013-09-04 kl. 13:05.
Citera
2013-09-04, 13:02
  #9
Avstängd
Masshysterias avatar
Är en 23 årig kille som är vegan. Kan inte säga mycket mer än att det känns rent och naturligt ur den mentala aspekten.

Jag skulle säga att det är en brist på information och kunskap. Det förvånar mig inte om dessa personer i ditt fall som skickar ut påhopp äter maten som egentligen borde stå sorterad i "kemikaliehyllan" som det kallas. Var informativ och se till att du vet vad du äter. Att vara informerad är nyckeln vare sig man är vegan eller köttätare.
__________________
Senast redigerad av Masshysteria 2013-09-04 kl. 13:05.
Citera
2013-09-04, 13:09
  #10
Medlem
Spadess avatar
Har inget emot veganism eller vegetarism men personerna som förhåller sig till detta levnadssätt tenderar att totalt se ner på alla. Dessutom hur man alltid reda på att de är veganer/vegetarianer direkt, varför? Jo, de kommer att berätta det för dig i hopp om att hela omgivningen ska se de som moder naturs frälsare i paritet med Jesus.
Citera
2013-09-04, 16:56
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Har inget emot veganism eller vegetarism men personerna som förhåller sig till detta levnadssätt tenderar att totalt se ner på alla. Dessutom hur man alltid reda på att de är veganer/vegetarianer direkt, varför? Jo, de kommer att berätta det för dig i hopp om att hela omgivningen ska se de som moder naturs frälsare i paritet med Jesus.

Nej inte direkt , jag har inte sagt någon borde vara Vegan eller ser på de som äter kött . Dem får äta vad dem vill , jag kommenterar inte hur fel jag tycker det är att äta djur så varför skulle dem kommentera vad jag äter . Lite Jobbigt .
Citera
2013-09-04, 16:58
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
Är en 23 årig kille som är vegan. Kan inte säga mycket mer än att det känns rent och naturligt ur den mentala aspekten.

Jag skulle säga att det är en brist på information och kunskap. Det förvånar mig inte om dessa personer i ditt fall som skickar ut påhopp äter maten som egentligen borde stå sorterad i "kemikaliehyllan" som det kallas. Var informativ och se till att du vet vad du äter. Att vara informerad är nyckeln vare sig man är vegan eller köttätare.

Okej jo låter rimligt , så sjukt jobbigt när vissa säger : Ät kött och va en man ! Lixom vad spelar det för roll , finns homosexuela som äter kött wtf ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback