Även om jag är en förespråkare för den nordiska rasen/undergruppen snarare än den germanska, så ser jag ändå andra germaner som vårt brödrafolk och har ingenting emot användandet av en nordisk/germansk hybrid, men när den diskussionen ändå är igång så har jag ändå en synpunkt:
Det är inga större fel på modellen om vi ser till det germanska utseendet (finns några små detaljer som vittnar om att hon inte är fullblodssvensk men det kvittar), men jag tycker att hon dels ser väldigt död ut i blicken och dels ser hon nästan rädd ut.
Jag vet inte hur mycket det påverkar prospektiva medlemmar och/eller stöttepelare egentligen. Det kanske är min feminina sida som får mig att reagera på detaljer som detta, men jag tycker inte att ett nationalistiskt parti ska representeras av någon som ser ut att vilja gömma sig under en filt när AFA ringer på dörren.
Att de vill ha en kvinna i reklamen har jag inga invändningar mot då majoriteten av medlemmarna i SvP och bland nationalister i övrigt - har jag fått för mig - är just män och självklart kan jag förstå att en vacker kvinna (som hon faktiskt är) kan verka inspirerande motiverande. Men jag måste tyvärr säga att hon inte direkt lyser av mod och självförtroende vilket hade verkat ännu mer inspirerande...
Hursomhelst önskar jag lycka till med demonstrationen. Jag bor en bra bit från Stockholm och har svårt att ta mig dit, men jag har tipsat andra nationalister om demonstrationen och förhoppningsvis finns det någon som har tid och möjlighet att vara med. Och jag gissar på att vänstertomtarna från Nätverket mot rasism springer som små råttor när farbror blå får syn på dem.