2013-08-30, 12:43
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Kan vem som helst komma? Skulle kännas bra att komma och representera den rätta sidan.

Vem som helst kan komma, så länge du kommer för att förvara och försvara våra blågula band!

/ Rebecka
2013-08-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Vem som helst kan komma, så länge du kommer för att förvara och försvara våra blågula band!

/ Rebecka

Låter bra. Är alla Européer tillåtna?
2013-08-30, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Låter bra. Är alla Européer tillåtna?
Ja, det kan jag inte tänka mig något annat på ett sådant här offentligt evenemang, så länge man ställer upp på parollen så.
2013-08-31, 08:32
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Svenskar och tyskar är i princip samma sak, så vad spelar det för roll?

Sorry, men det fungerar tyvärr inte så. Det finns, som jag nu säkerligen har skrivit tiotals gånger, ingen magisk gräns som går vi Sveriges landgränser. Det är inte direkt så att personen på den svenska sidan om den svensk-finska gränsen är en genetisk pursvensk, och den på den finska sidan är ett finsk-ugriskt halvtroll. Det samma gäller givetvis den svensk-danska och den imaginära svensk-tyska gränsen.

En tysk kan mycket väl vara mer "svensk" än en "riktig svensk", beroende på hur man definierar svensk ...

Ju mer nordeuropeisk och genetiskt ren europeisk man är, desto viktigare att försvara.

Kan du förklara varför svenskar är viktigare än norrmän, danskar och nordtyskar?

Jag är svensk (mer svensk än modellen) och jag bryr mig mer om mina landsmän än tyskar, det borde du också göra. Jag påpekade att bannern inte borde ha ordet blågul när modellen är avkomma till en tysk invandrare. Det borde stått blågulsvartgulröd. Att försvara blågula intressen betyder att man ska försvara svenska intressen, om inte så borde det betyda det. Jag bryr mig mer om en svensk medborgare än en tysk/german då jag är svensk. Kulturellt är vi olika.

Jag håller mig till ämnet då jag diskuterar reklambannern och hur Svenskarnas Parti marknadsför denna demonstration.

Återigen, inget illa menat mot Rebecka.
2013-08-31, 13:55
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Jag är svensk (mer svensk än modellen) och jag bryr mig mer om mina landsmän än tyskar, det borde du också göra. Jag påpekade att bannern inte borde ha ordet blågul när modellen är avkomma till en tysk invandrare. Det borde stått blågulsvartgulröd. Att försvara blågula intressen betyder att man ska försvara svenska intressen, om inte så borde det betyda det. Jag bryr mig mer om en svensk medborgare än en tysk/german då jag är svensk. Kulturellt är vi olika.

Jag håller mig till ämnet då jag diskuterar reklambannern och hur Svenskarnas Parti marknadsför denna demonstration.

Återigen, inget illa menat mot Rebecka.
Ja, jag kan ju så klart (tyvärr!) inte bestämma vad du ska tycka; bara konstatera att du tycker fel.

Sedan kan Rebecka mycket väl vara svenskare än många "riktiga svenskar". Hur troligt det är kan jag inte avgöra då jag inte vet hur "äkta" hennes hårfärg är.
2013-08-31, 19:16
Medlem
Bk9s avatar
Jag ska försöka komma fast man inte är helt svensk hehe. Jag har nordisk härkomst.
Jag ska försöka få med mig mina kompisar som är patrioter

Får man ta med hur stor eller liten fana man vill?
2013-08-31, 21:24
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bk9
Jag ska försöka komma fast man inte är helt svensk hehe. Jag har nordisk härkomst.

Ta med dem du!

SvP uppmuntrar ju att folk ska ta med sig fanor så det handlar säkerligen om alla dess storlekar.
2013-08-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bk9

Är du nordisk och identifierar dig som svensk, är du svensk, så enkelt är det med det.
2013-08-31, 22:05
Medlem
Citat:
Jag påpekade att bannern inte borde ha ordet blågul när modellen är avkomma till en tysk invandrare.
Vi skiter fullkomligt i om en av hennes föräldrar är en "invandrare". Du förstår, vi struntar i födelseplatsen eller tidigare nationalitet, det vi bryr oss om är den rasliga dimensionen. Sedan ska de naturligtvis identifiera sig som svenskar, vad är problemet? Vad är det du har så svårt för att förstå? Rebecka ser ut som vilken svensk som helst. Svenskar är dessutom ett heterogent folk, därför blir det helt efterblivet att dividera om svenskar och tyskar som två olika grupper. Visst, ska man se till helheten skiljer det en del, men när det gäller individer är det annorlunda då det finns en hel del tyskar som ser nordiska ut.
Senast redigerad av Feru 2013-08-31 kl. 22:12.
2013-09-03, 20:11
Medlem
Även om jag är en förespråkare för den nordiska rasen/undergruppen snarare än den germanska, så ser jag ändå andra germaner som vårt brödrafolk och har ingenting emot användandet av en nordisk/germansk hybrid, men när den diskussionen ändå är igång så har jag ändå en synpunkt:

Det är inga större fel på modellen om vi ser till det germanska utseendet (finns några små detaljer som vittnar om att hon inte är fullblodssvensk men det kvittar), men jag tycker att hon dels ser väldigt död ut i blicken och dels ser hon nästan rädd ut.
Jag vet inte hur mycket det påverkar prospektiva medlemmar och/eller stöttepelare egentligen. Det kanske är min feminina sida som får mig att reagera på detaljer som detta, men jag tycker inte att ett nationalistiskt parti ska representeras av någon som ser ut att vilja gömma sig under en filt när AFA ringer på dörren.
Att de vill ha en kvinna i reklamen har jag inga invändningar mot då majoriteten av medlemmarna i SvP och bland nationalister i övrigt - har jag fått för mig - är just män och självklart kan jag förstå att en vacker kvinna (som hon faktiskt är) kan verka inspirerande motiverande. Men jag måste tyvärr säga att hon inte direkt lyser av mod och självförtroende vilket hade verkat ännu mer inspirerande...

Hursomhelst önskar jag lycka till med demonstrationen. Jag bor en bra bit från Stockholm och har svårt att ta mig dit, men jag har tipsat andra nationalister om demonstrationen och förhoppningsvis finns det någon som har tid och möjlighet att vara med. Och jag gissar på att vänstertomtarna från Nätverket mot rasism springer som små råttor när farbror blå får syn på dem.
2013-09-03, 21:08
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsALie
Det är inga större fel på modellen om vi ser till det germanska utseendet (finns några små detaljer som vittnar om att hon inte är fullblodssvensk men det kvittar), men jag tycker att hon dels ser väldigt död ut i blicken och dels ser hon nästan rädd ut.
Jag vet inte hur mycket det påverkar prospektiva medlemmar och/eller stöttepelare egentligen. Det kanske är min feminina sida som får mig att reagera på detaljer som detta, men jag tycker inte att ett nationalistiskt parti ska representeras av någon som ser ut att vilja gömma sig under en filt när AFA ringer på dörren.
Att de vill ha en kvinna i reklamen har jag inga invändningar mot då majoriteten av medlemmarna i SvP och bland nationalister i övrigt - har jag fått för mig - är just män och självklart kan jag förstå att en vacker kvinna (som hon faktiskt är) kan verka inspirerande motiverande. Men jag måste tyvärr säga att hon inte direkt lyser av mod och självförtroende vilket hade verkat ännu mer inspirerande...

Intressant analys. Det är en smaksak, eller rentav tolkningsfråga. Hon kisar med ögonen fint och visar en tuffare sida. Sedan anser jag personligen att det går inte att hon ska visa huggtänder och vilja slå till den som kollar på bilden. Man anser redan att nationella är våldskåta och hatiska, man behöver väl inte spä på det lite mer, eller vad tycker du? Jag har också en annorlunda smak, men jag tycker bilden är lyckad; den är tuff, snygg och attraherande, allt utan att skrämma bort någon.
2013-09-04, 08:14
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, det kan jag inte tänka mig något annat på ett sådant här offentligt evenemang, så länge man ställer upp på parollen så.

Från vilket europeiskt land är man inte välkommen?

Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Ja, jag kan ju så klart (tyvärr!) inte bestämma vad du ska tycka; bara konstatera att du tycker fel.

Sedan kan Rebecka mycket väl vara svenskare än många "riktiga svenskar". Hur troligt det är kan jag inte avgöra då jag inte vet hur "äkta" hennes hårfärg är.

Då anser vi båda att vi har rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in