2013-08-31, 02:05
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Man får vara lite realistisk. Om det ska vara värt för en sån som Draxler att lämna klubben i sitt hjärta så bör det vara Bayern, Barca, Real etc som knackar på dörren. Inte värt det annars.

Men men, märkligare saker har hänt.

Eller att klubben behöver pengar och Arsenal är ensam på det, eller att han har en flickvän i London osv. Rent fotbollsmässigt så är det inget vidare steg, men det kan ju hända att man vill va med från "the groundfloor" när något nytt byggs också. En utmaning.

Med det sagt så tror jag inte alls på att Draxler skulle gå till Arsenal. Möjligen om Schalke hade missat CL.
2013-08-31, 02:05
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Bara att hålla med. Wenger har inte visat prov på det där ögat han ofta hade förr.

Vet inte vilka Arsenal-fans du syftar på men jag ser Arsenal som ett liiitet kliv uppåt från Schalke, trots allt. Båda kan med tur nå åttondelen i CL och i ligan är det hugget som stucket om CL- eller EL-plats.
Skulle en sån som Draxler göra den flytten så är det för att han vill byta miljö, liga och land, inget annat.

Fast i Schalke har han en given startplats och ses redan som en stjärna där, kanske även deras största stjärna. Att då lämna det för att gå till Arsenal där han kanske inte får lika mycket förtroende känns inte realistiskt. Han behöver spela för att fortsätta utvecklas och med tanke på vilka klubbar som fått nej tack tidigare så tror jag han insett att det bästa för honom är att stanna där han är något eller några år till. Så om några år kan nog Arsenal vara ett alternativ, oavsett om man vunnit något eller inte. Tror inte titeltorkan betyder allt för mycket när spelare väljer klubb. Tror man mer ser till helheten och vilken vision klubben har för spelaren.
2013-08-31, 02:16
Medlem
AlexSchulmansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker f ö det är otroligt komiskt med alla Arsenal-fans som tror att Draxler skulle pissa på sig i brallan av chansen att gå till deras klubb. Alltså. Tiderna är annorlunda nu. Runt 2004, kanske. Men nu har det gått 8 ÅR sen ni vann något. Det verkar som att ni inte överhuvudtaget har tagit in denna insikt. Det har skadat klubben något enormt.

Jag är inte säker på att ditt enorma ogillande mot Arsenal är hälsosamt för dig. Visst ska man inte vara sitta ner lugnt och låtsas som om det regnar, men Spurs och Liverpool har värvat innan och kommer att göra det igen. Inte tar de fjärdeplatsen för det. Sen att bara "ta fjärdeplatsen" som är målet med säsongen, det är en helt annan femma, det är katastrof.

Jag är övertygad om att Wenger kommer att värva, gubben är visserligen naiv men inte tokig. Han kommer att överraska, frågan är bara om det är positivt eller negativt. Det skulle inte förvåna mig om han ger upp trion Benzema/Özil/Di Maria och går för den billigare Kaka.
2013-08-31, 02:32
Medlem
Känner mig inte riktigt bekväm med all uppmärksamhet som riktas mot Spurs nu. Med så många nya spelare kommer laget behöva tid att få bitarna att falla på plats, men nu ska det göras med hela fotbollseuropas ögon på sig också. Går det åt skogen står alla beredda att skratta ut dem - blir det succé kommer det ploppa upp hobbysupporter efter hobbysupporter tills något annat lag är hetare. En obekväm situation, som sagt.
2013-08-31, 04:32
Medlem
Calogeros avatar
Paulinho, Soldado, Lamela & Eriksen...herregud. Tottenham har genomfört hela europas bästa transferfönster, förstår inte hur man kan påstå något annorlunda. Detta är anledningen till att jag som romanista saknar Baldini och föraktar lazialen Sabatini.
2013-08-31, 04:50
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Känner mig inte riktigt bekväm med all uppmärksamhet som riktas mot Spurs nu. Med så många nya spelare kommer laget behöva tid att få bitarna att falla på plats, men nu ska det göras med hela fotbollseuropas ögon på sig också. Går det åt skogen står alla beredda att skratta ut dem - blir det succé kommer det ploppa upp hobbysupporter efter hobbysupporter tills något annat lag är hetare. En obekväm situation, som sagt.

Så jävla talande för hur det känns att vara supporter. När ett moln blåser bort bort så har man två nya oroväckande jävlar i horisonten. Alltid. Bloody football.
2013-08-31, 04:59
Medlem
fishbanes avatar
Spurs ska tydligen ha lagt ett bud på Mata tidigare ikv, (?)

Gianluca Di Marzio ?@dimarzio

I'm told @chelseafc rejected a €35M bid of @SpursOfficial for @juanmata10 #footballtransfers

*edit, kanske redan har varit uppe
2013-08-31, 06:00
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbane
Spurs ska tydligen ha lagt ett bud på Mata tidigare ikv, (?)

Gianluca Di Marzio ?@dimarzio

I'm told @chelseafc rejected a €35M bid of @SpursOfficial for @juanmata10 #footballtransfers

*edit, kanske redan har varit uppe

35m euro känns lite väl billigt. Hoppas såklart att Mata stannar men något säger mig att han inte är Mourinhos förstaval. Tror dessutom inte att Mata drar till Tottenham.
2013-08-31, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos

Vill inte gå offtopic men tycker det är löjligt att ens bry sig om det finns hobbysupportrar som håller på samma lag som man själv gör...

Spurs har gjort ett sjukt grymt fönster enligt mig, blir spännande att se hur Eriksen o Lamela passar in i premier league!
2013-08-31, 07:49
Medlem
dippsis avatar
Vem kommer få spela på vänsterkanten i Spurs? Gissar att det var tänkt att Willian skulle ta den platsen men så blev det ju inte. Ska det hämtas något mer?
2013-08-31, 08:41
Medlem
Reddevil165s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Paulinho, Soldado, Lamela & Eriksen...herregud. Tottenham har genomfört hela europas bästa transferfönster, förstår inte hur man kan påstå något annorlunda. Detta är anledningen till att jag som romanista saknar Baldini och föraktar lazialen Sabatini.

Som united supporter känner man sig lite smått avundsjuk på spelarna spurs har värvat. Med tanke på att vi inte har värvat en ända topp spelare i år. Övergångsfönstret är inte över än but still.. Paulinho är en spelare vi verkligen skulle behöva! Eller intr just paulinho kanske men en spelare på hans position. Och ifall Nani åker behöver vi en lamela också! Och sen så är nog alla supporters i hela världen avundsjuka på eriksen nästan. Men håller med dig! Ni(spurs) har gjort fantastiska värvningar och jag hoppas att ni vinner titeln i år!
2013-08-31, 09:25
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddevil165
Som united supporter känner man sig lite smått avundsjuk på spelarna spurs har värvat. Med tanke på att vi inte har värvat en ända topp spelare i år. Övergångsfönstret är inte över än but still.. Paulinho är en spelare vi verkligen skulle behöva! Eller intr just paulinho kanske men en spelare på hans position. Och ifall Nani åker behöver vi en lamela också! Och sen så är nog alla supporters i hela världen avundsjuka på eriksen nästan. Men håller med dig! Ni(spurs) har gjort fantastiska värvningar och jag hoppas att ni vinner titeln i år!

Du håller på United men hoppas att Spurs vinner titeln?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in