2013-08-30, 23:59
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Julio Cesar till Schalke kanske. Då har de målvaktsproblemet fixat, minst sagt, om man ska döma av hans prestationer i confed.
Frågan är om Schalke har råd bara, annars hade det varit en bra värvning.
2013-08-30, 23:59
Medlem
Tottenhams netspend: 83 miljoner pund. Jag tror Bale kommer gå för den summan, och därmed bli den dyraste värvningen genom tiderna.
2013-08-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Så jävla imponerad är jag inte av Spurs värvningar. Visst dom har värvat många och dyrt.... Men än så länge har jag inte sett något som får mig att tro att dom ska vara med och slåss om top 4.

Spurs har slutat topp 5 varje år sedan säsongen 09/10 och knipit fjärdeplatsen två gånger sedan dess. De övriga två gångerna, då man slutat femma, har det handlat om två respektive sex poäng upp till fjärdeplatsen. Jag tänker inte höja laget till skyarna för detta, men att de inte kommer vara med och slåss om fjärdeplatsen är föga troligt. Jag skulle utan att skämmas vilja påstå att de har väldigt goda chanser att t.o.m. ta den. Varför inte?

Visst, jag håller med om att folk överdriver när man pratar om att på allvar slåss om titeln redan denna säsong men varför tror du inte ens att de lär slåss i toppen efter ett fönster som detta? Det stämmer att det tar tid att spela ihop ett lag men faktum kvarstår: Det är en trupp relativt fri från skador, åtminstone på nyckelspelare, för tillfället. Dessutom har man värvat ruggigt bra, förmodligen bäst hittills av alla lag i England, och det ser mer lovande ut än på länge.

Det börjar snart bli dags att sluta underskatta de liljevita. Tror jag
Senast redigerad av radiopanna 2013-08-31 kl. 00:18.
2013-08-31, 00:15
Medlem
Karol.s avatar
Josuha Guilavogui klar för Atletico för €10m
2013-08-31, 00:17
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freudianslip
Vilket football manager fönster de gjort, helt galet. Nu ska de bara spela ihop ett lag också..

Haha, ja, lite för mycket Football manager kanske (särskilt Eriksen). Visst är det lite upplagt för att det ska gå åt helvete QPR-style nu Det är ju trots allt tottenham vi pratar om.

Jag tycker att Tottenham gjort ett fantastiskt fönster, men om man räknar med att bli av med Bale (som verkligen är en stjärna) så är det ändå inte utan att man känner ett visst "njaaee".. Soldado är ju en klasspelare, Lamela är förstås bra, men det känns ändå lite.. tja, Tottenham över det hela. Det är inte utan att man tänker tillbaka på Scott Parker, Van der Vaart o.s.v. det känns i någon mån lite som samma slags typ av värvning i många fall. Relativt uppenbar för vilken FM-spelande tioåring som helst, men som kanske verkar bättre på pappret än man tillslut får ut av det. Om man ska se till de klubbar som ligger ovanför Tottenham så har ju både Ferige och Wenger haft lite annat förhållningssätt genom historien och oljeklubbarna köper stjärnor rakt av.

Om man ska vara lite djävulens advokat så känns det onekligen som det finns en aneldning till varför de bättre klubbarna inte plockat många av de här spelarna. Så jag tror inte Tottenham på något sätt är garanterat framgång, även om projektet är mycket intresstan. I värsta fall blir det efterhand tydligt att en del av de spelare man tog in i själva verket inte var så mycket av en förbättring mot det som tidigare fanns där - trots intressant utvecklingskurva i diverse fotbollsrelaterade datorspel. Arsenal var ju t.ex. långt inne på Capoue redan i vintras men genomförde aldrig den värvningen av någon anledning, trots att det helt klart är Wengers prisnivå. Det finns förmodligen en anledning, liksom att ingen annan klubb gjort slag i saken.
Senast redigerad av zizacon 2013-08-31 kl. 00:22.
2013-08-31, 00:43
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Haha, ja, lite för mycket Football manager kanske (särskilt Eriksen). Visst är det lite upplagt för att det ska gå åt helvete QPR-style nu Det är ju trots allt tottenham vi pratar om.

Jag tycker att Tottenham gjort ett fantastiskt fönster, men om man räknar med att bli av med Bale (som verkligen är en stjärna) så är det ändå inte utan att man känner ett visst "njaaee".. Soldado är ju en klasspelare, Lamela är förstås bra, men det känns ändå lite.. tja, Tottenham över det hela. Det är inte utan att man tänker tillbaka på Scott Parker, Van der Vaart o.s.v. det känns i någon mån lite som samma slags typ av värvning i många fall. Relativt uppenbar för vilken FM-spelande tioåring som helst, men som kanske verkar bättre på pappret än man tillslut får ut av det. Om man ska se till de klubbar som ligger ovanför Tottenham så har ju både Ferige och Wenger haft lite annat förhållningssätt genom historien och oljeklubbarna köper stjärnor rakt av.

Om man ska vara lite djävulens advokat så känns det onekligen som det finns en aneldning till varför de bättre klubbarna inte plockat många av de här spelarna. Så jag tror inte Tottenham på något sätt är garanterat framgång, även om projektet är mycket intresstan. I värsta fall blir det efterhand tydligt att en del av de spelare man tog in i själva verket inte var så mycket av en förbättring mot det som tidigare fanns där - trots intressant utvecklingskurva i diverse fotbollsrelaterade datorspel. Arsenal var ju t.ex. långt inne på Capoue redan i vintras men genomförde aldrig den värvningen av någon anledning, trots att det helt klart är Wengers prisnivå. Det finns förmodligen en anledning, liksom att ingen annan klubb gjort slag i saken.

Det är sant, men du måste ha i åtanke att alla lag kan inte göra värvningar i klass med Flamini och Sanogo, som Tottenham-supporter får man ibland vara nöjd med det lilla och se glad ut.
2013-08-31, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Det är sant, men du måste ha i åtanke att alla lag kan inte göra värvningar i klass med Flamini och Sanogo, som Tottenham-supporter får man ibland vara nöjd med det lilla och se glad ut.

Tack och godnatt!
2013-08-31, 01:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
.

Tror knappast man skall framhålla Wenger i något avseende längre. Han missbedömer en hel del.
2013-08-31, 01:38
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker f ö det är otroligt komiskt med alla Arsenal-fans som tror att Draxler skulle pissa på sig i brallan av chansen att gå till deras klubb. Alltså. Tiderna är annorlunda nu. Runt 2004, kanske. Men nu har det gått 8 ÅR sen ni vann något. Det verkar som att ni inte överhuvudtaget har tagit in denna insikt. Det har skadat klubben något enormt.
2013-08-31, 01:48
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tror knappast man skall framhålla Wenger i något avseende längre. Han missbedömer en hel del.

Bara att hålla med. Wenger har inte visat prov på det där ögat han ofta hade förr.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker f ö det är otroligt komiskt med alla Arsenal-fans som tror att Draxler skulle pissa på sig i brallan av chansen att gå till deras klubb. Alltså. Tiderna är annorlunda nu. Runt 2004, kanske. Men nu har det gått 8 ÅR sen ni vann något. Det verkar som att ni inte överhuvudtaget har tagit in denna insikt. Det har skadat klubben något enormt.

Vet inte vilka Arsenal-fans du syftar på men jag ser Arsenal som ett liiitet kliv uppåt från Schalke, trots allt. Båda kan med tur nå åttondelen i CL och i ligan är det hugget som stucket om CL- eller EL-plats.
Skulle en sån som Draxler göra den flytten så är det för att han vill byta miljö, liga och land, inget annat.
2013-08-31, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Bara att hålla med. Wenger har inte visat prov på det där ögat han ofta hade förr.

Vet inte vilka Arsenal-fans du syftar på men jag ser Arsenal som ett liiitet kliv uppåt från Schalke, trots allt. Båda kan med tur nå åttondelen i CL och i ligan är det hugget som stucket om CL- eller EL-plats.
Skulle en sån som Draxler göra den flytten så är det för att han vill byta miljö, liga och land, inget annat.

Man får vara lite realistisk. Om det ska vara värt för en sån som Draxler att lämna klubben i sitt hjärta så bör det vara Bayern, Barca, Real etc som knackar på dörren. Inte värt det annars.

Men men, märkligare saker har hänt.
2013-08-31, 02:04
Medlem
Citat:
Det är inte utan att man tänker tillbaka på Scott Parker, Van der Vaart o.s.v. det känns i någon mån lite som samma slags typ av värvning i många fall.

Hoppas du får rätt. Två kanonvärvningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in