• 1
  • 2
2013-08-28, 15:59
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inga problem att pumpa på macken.
Omdöme och öga på tryckmätaren är allt som behövs.

EDIT:
Länk sida 4

Kopplingen fästs i höjdjusteringen till sadeln ser det ut som
Tack!

Det där underlättar ju en hel del för en som är så oteknisk som jag.
Citera
2013-08-28, 17:13
Medlem
tänk på att minst använda 55mm kula för anslutning runt sadelstolpe.
Citera
2013-08-28, 18:05
Medlem
Peripheryys avatar
Jag har för mig att man använder en sådan ventil just för att dom tål högre tryck bättre? Inte sant?
Pumpa inte i för mycket. Titta på däcket om det står något där hur mycket det tål.
I vilket fall kan du köpa en adapter i vilken affär som helst som säljer cyklar. Testa på Team Sportia eller något annat ställe. En adapter kostar inte mycket.
Citera
2013-08-30, 15:15
Medlem
Minipaxs avatar
Faaan!
Skiten passar ju inte.
Röret som sadeln sitter på är för tjockt, jag testade med en sadel från en annan cykel och det fungerar.

Vad göra nu?
Jag kan ju inte använda ett smalare rör till min cykel för då går det inte att dra åt.

Jävla Piss-EU som standardiserar allt från lakritspipor, dasspapper, plåster och all annan skit men storleken på ett sadelrör är minsann inte viktigt att standardisera!?
Ut ur EU! Bu!

Finns det rör som är tjocka nertill och smalnar av upptill?
Finns det andra lösningar, en ny kulkoppling som passar min vagn samt klarar lite tjockare rör?

EDIT:
Kila in något där sadelröret möter ramen?
Senast redigerad av Minipax 2013-08-30 kl. 15:19.
Citera
2013-08-30, 16:11
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Faaan!
Skiten passar ju inte.
Röret som sadeln sitter på är för tjockt, jag testade med en sadel från en annan cykel och det fungerar.

Vad göra nu?
Jag kan ju inte använda ett smalare rör till min cykel för då går det inte att dra åt.

Jävla Piss-EU som standardiserar allt från lakritspipor, dasspapper, plåster och all annan skit men storleken på ett sadelrör är minsann inte viktigt att standardisera!?
Ut ur EU! Bu!

Finns det rör som är tjocka nertill och smalnar av upptill?
Finns det andra lösningar, en ny kulkoppling som passar min vagn samt klarar lite tjockare rör?

EDIT:
Kila in något där sadelröret möter ramen?
Att kila in något borde väl fungera. Vet att man brukar kunna få med gummiringar att lägga i fästen utifall att röret, som i ditt fall, är för smalt.
Citera
2013-09-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Att kila in något borde väl fungera. Vet att man brukar kunna få med gummiringar att lägga i fästen utifall att röret, som i ditt fall, är för smalt.
köp 55 mm kulkoppling så slipper du problemet med för grov stolpe.
Citera
2013-09-02, 15:51
Medlem
Megaforces avatar
På en del cyklar skall kulkopplingen fästas i det fäste som är avsedd för cykellås så man måste demontera cykellåset för att kunna fästa kopplingen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in