2013-08-30, 07:49
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Tänkte bara att det varit mycket diskussioner om att det skulle skett så mycket senare på natten. Tycker inte att det framkommit med exakthet tidpunkten då det skulle ha skett. Vet bara att ett vittne iakttagit en händelse vilken om den iakttagelsen visar sig vara riktig så är mordet utfört tidigare än vad som framkommit här.

Jag är också mycket intresserad av detta vittnesmål eftersom jag av olika skäl vill att hela nattens skeende tills "nu åker vi hem" skall ske innan gryningen.

Jag anser också att all datering till 02.30 vilar på ytterst bräcklig grund.

Hur som helst så gjorde jag igår en liten turne med bilen för att se hur lång tid allt tar transportmässigt. Här är tiderna:

00:00:00 Tre älgar
00:19:32 BP via 44:an, Tunhemsvägen
------
00:00:00 BP
00:37:50 Fyndplats Id* via 44:an, svängt mot N. Björke, Kabelvägen, Forshall
00:42:13 Tre älgar
00:53:03 BP1
01:02:40 FH:s ruckel
01:07:57 Tre älgar genaste vägen från FH
01:10:00 BP2

Jag har hållit laglig hastighet. Kabelvägen är dock så slingrig att laglig hastighet leder till avåkning. Där har jag hållit säker hastighet men aldrig över laglig hastighet.

Ovan nämnda körning återspeglar inte den väg jag menar att man åkt utan snarare har jag lagt upp det hela så att delsträckor kan tidsbestämmas på bästa sätt för att beräkna alternativa färdvägar. Jag menar att man efter dumpningen av kroppen har åkt till FH:s ruckel om FH:s bil stod där. Denna sträcka är inte tidsbestämd, men 9 minuter är fullt tillräckligt oavsett väg.

Om mordet skedde 00:30 och om DB åkt Kabelvägen så skulle han alltså ha kunnat vara på BP inom 40 minuter transportmässigt, men sannolikt skulle han utan lik i lasten åkt raka vägen på 17 minuter. Att AJ skulle stå i porten 02.30 är alltså högst märkligt om brottet beror på telefonsamtalet med PT 00.30. Dessutom har Meegamind frågat om AJ var blodig i porten 02:30 då, vilket han borde ha varit.

Om mordet skett 00:30 så hinner DB åka Kabelvägen in till BP, hämta kroppen, dumpa den på FP och återvända till 3 älgar för statusuppdateringen och har bra marginal för annat också.
Citera
2013-08-30, 08:22
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Felskrivet i tidningen. Det ska vara kollusion. http://www.ne.se/kollusion

Tack! Det stämde bättre

Är det en ny häktningsförhandling idag? Vilken tid? Kan väl omöjligt bli så att han släpps på fri fot. Misstankarna har ju stärkts.
Citera
2013-08-30, 09:07
Medlem
AJ är omhäktad idag enl radion
Citera
2013-08-30, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissSofia74
AJ är omhäktad idag enl radion

Japp, tydligen inte så mycket att snacka om, så småsmå-Tommy får fakturera skattebetalarna lite mindre idag. Regnar gör det med.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2314084-just-nu-36-aringen-omhaktas
Citat:
Beslut togs utan förhandling.
Citera
2013-08-30, 09:11
Medlem
Laiskuris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
...
Jag har hållit laglig hastighet. Kabelvägen är dock så slingrig att laglig hastighet leder till avåkning. Där har jag hållit säker hastighet men aldrig över laglig hastighet.

...
Är du van att åka utefter den vägen? Jag har själv inte varit i närheten av den men vet om många andra slingriga vägar som går bra att ta i laglig hastighet och över det när man vant sig vid dom

Så har gänget åkt där ofta så kanske dom vet precis hur man ska köra för att hålla så hög hastighet som möjligt?
Bara en liten tanke
Citera
2013-08-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Vaddå för iakttagelse? Berätta!

Vill inte gå närmare in på iakttagelsen ännu. Mycket lite har sagts från polisens sida och att då tala om exakta tidsangivelser känns inte helt ok. Dessutom är det svårt för mig att avgöra om iakttagelsen har relevans i förhållande till de misstänkta. Polisen bör ha "alla korten på bordet" och kan avgöra om iakttagelsen är möjlig.
Citera
2013-08-30, 09:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Japp, tydligen inte så mycket att snacka om, så småsmå-Tommy får fakturera skattebetalarna lite mindre idag. Regnar gör det med.

TTELA har uppdaterat.
Citat:
Beslut togs utan förhandling, eftersom tingrätten anser att det är uppenbart att det inte är nödvändigt. Åklagarens motivering räcker, menar man, för att låta 36-åringen stanna i häkte ytterligare två veckor till innan nytt beslut tas i ärendet.
Uppenbarligen brydde sig TR inte om försvarets invändning.
Citera
2013-08-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA har uppdaterat.

Uppenbarligen brydde sig TR inte om försvarets invändning.

TTELA har uppdaterat igen 09:33.
Citera
2013-08-30, 10:19
Medlem
Citat:

Visst är det skönt när rättsväsendet fungerar
Citera
2013-08-30, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissSofia74
Visst är det skönt när rättsväsendet fungerar

Småsmå-Tommy förnekar sig inte, tror tom. media är lite trötta på honom:
Citat:
Skulle det varit en rättegång idag hade min klient fått gå hem
Var har jag hört det förut ???
Citera
2013-08-30, 11:23
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Småsmå-Tommy förnekar sig inte, tror tom. media är lite trötta på honom:
Var har jag hört det förut ???
Advokaten gör sitt jobb, att företräda sin klient. Tycker du att om brottet är hemskt så ska advokaten jobba för åklagaren i stället?

Tramsigt och tjatigt med öknamn. ALLA misstänkta har rätt till advokat, även massmördare som Breivik.
Citera
2013-08-30, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Advokaten gör sitt jobb, att företräda sin klient. Tycker du att om brottet är hemskt så ska advokaten jobba för åklagaren i stället?

Tramsigt och tjatigt med öknamn. ALLA misstänkta har rätt till advokat, även massmördare som Breivik.

Jag ställer mig frågande till om advokaten gör ett sådant bra jobb ? Hans kollegor advokater till DB/FH har en mer professionell hållning än småsmå, tycker inte du ?

Alla vet att en MT i ett mord har 10-20 förhör minst innan saker är klara, att rapa något om något som inte kommer inträffa friar eller omisstänkliggör inte AJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in