2013-08-29, 22:46
Medlem
MrsLibras avatar
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2312695

Vad menar Johansson med att det ligger en stark kollisionsfara om AJ släpps på fri fot? Att han riskerar stryk utav bara h*lvete?
Citera
2013-08-29, 22:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2312695

Vad menar Johansson med att det ligger en stark kollisionsfara om AJ släpps på fri fot? Att han riskerar stryk utav bara h*lvete?
Felskrivet i tidningen. Det ska vara kollusion. http://www.ne.se/kollusion
Citera
2013-08-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
AJ:s motorcykel ÄR RÖD METALLIC, Yamaha XJ 600 som nog närmast får ses som en moped om man jämför de sporthojar jag sett i Idas område!!!

Ja den heter RÖD, men den är fortfarande VINRÖD utseendemässigt (pga metallic nyansen ) ! Och absolut inte röd-vit som alla de olika motorcyklarna här i tråden har spekulerats om.
Jag tror det är 3dje gången jag påpekar detta nu.
Citera
2013-08-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Enl. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Med "efter midnatt" menar de flesta 'strax efter midnatt', inte 'framåt småtimmarna' eller någon liknande diffus tidsangivelse. Å andra sidan var kanske inte PT:s tidsuppfattning/minne att lita på vid tillfället. Å tredje sidan lär polisen veta exakta tidpunkter för samtalets början och slut, oavsett om det var PT eller Id@ som var den uppringande parten. Telefonlistor

DB:s statusuppdatering vid 02:12, vilken rimligen skedde innan han lämnade sin dator i bostaden vid Fler Älgar Än Två, avslöjar i så fall att det tog "c:a 1½ timma" efter den troliga tidpunkten för gärningen tills DB var kontaktad och startklar. Med tanke på omständigheterna tycker jag inte att det är en helt orimlig tidsfördröjning. Den springande punkten är ju när AJ kontaktade DB.

Det kan ju vara så att mordet skedde före midnatt. DB:s statusuppdatering kan ju vara riktig på så sätt att han var färdig med sin del i det hela vid 02:12.
Citera
2013-08-29, 23:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Det kan ju vara så att mordet skedde före midnatt. DB:s statusuppdatering kan ju vara riktig på så sätt att han var färdig med sin del i det hela vid 02:12.
Nej, PT pratade med Ida efter midnatt.
Citera
2013-08-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, PT pratade med Ida efter midnatt.

Och det vet man med all säkerhet? Tänker att om amfetamin är med i bilden så brukar ju tid inte vara det man håller koll på i första hand. Menar att det kan vara ett antagande efter uppskattning att det skett efter tolv.
Citera
2013-08-29, 23:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och det vet man med all säkerhet? Tänker att om amfetamin är med i bilden så brukar ju tid inte vara det man håller koll på i första hand. Menar att det kan vara ett antagande efter uppskattning att det skett efter tolv.
Om PT ljuger i Aftonbladet så vet polisen det. Den har koll på telefonlistorna.
Citera
2013-08-29, 23:52
Medlem
Citat:

telefonmastning och bekräftande från PT i AB
Citera
2013-08-29, 23:54
Medlem
Greger65s avatar
QUOTE=Quarrel|45006719]Nej, PT pratade med Ida efter midnatt.[/quote]

Iofs har vi väl inte fått svart på vitt att det var så? Men jag håller med dig och med tanke på hans uppdatering (har dock inte sett den) så skulle jag snarare uppfatta den som " nu går jag och lägger mig (och svarar inte på inkomna samtal eller sms) för att safe:a att han verkligen gick och la sig...

Som alla vet (tror) .... Allt som händer på Facebook är sant!

Facebook har blivit ett nytt Las Vegas fast med omvända roller...
Citera
2013-08-30, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om PT ljuger i Aftonbladet så vet polisen det. Den har koll på telefonlistorna.

Tänkte bara att det varit mycket diskussioner om att det skulle skett så mycket senare på natten. Tycker inte att det framkommit med exakthet tidpunkten då det skulle ha skett. Vet bara att ett vittne iakttagit en händelse vilken om den iakttagelsen visar sig vara riktig så är mordet utfört tidigare än vad som framkommit här.
Citera
2013-08-30, 03:11
Medlem
Citat:
Tänkte bara att det varit mycket diskussioner om att det skulle skett så mycket senare på natten. Tycker inte att det framkommit med exakthet tidpunkten då det skulle ha skett. Vet bara att ett vittne iakttagit en händelse vilken om den iakttagelsen visar sig vara riktig så är mordet utfört tidigare än vad som framkommit här.

Vaddå för iakttagelse? Berätta!
Citera
2013-08-30, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ja den heter RÖD, men den är fortfarande VINRÖD utseendemässigt (pga metallic nyansen ) ! Och absolut inte röd-vit som alla de olika motorcyklarna här i tråden har spekulerats om.
Jag tror det är 3dje gången jag påpekar detta nu.

Vet du om AJ körde sin MC till Trollhättan och sedan tillbaka till Jönköping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in