Resultat: .
0%
röster
2013-08-29, 19:33
Medlem
Steff83s avatar
Leverkusens grupp ser oviss ut snarare..och alla tre (Leverkusen, Sociedad och Shaktar) är hot mot United..

Leverkusen slutade en poäng bakom Dortmund..Tappat Schürrle..men truppen är väldigt breddad över hela fältet..Dom är verkligen rustade för CL.

Sociedad är knappast något världslag bara för att dom slog ut svaga Lyon...
Citera
2013-08-29, 19:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Helt ok grupper för de Tyska lagen i CL:

Man. United(ENG)
Shakhtar Donetsk(UKR)
Leverkusen(GER)
Real Sociedad(ESP)

Bayern(GER)
CSKA Moskva(RUS)
Man. City(ENG)
Plzeň(CZE)

Chelsea(ENG)
Schalke(GER)
Basel(SUI)
Steaua(ROU)

Arsenal(ENG)
Marseille(FRA)
Dortmund(GER)
Napoli(ITA)

Dom fetade går vidare.
Citera
2013-08-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Leverkusens grupp ser oviss ut snarare..och alla tre (Leverkusen, Sociedad och Shaktar) är hot mot United..

Leverkusen slutade en poäng bakom Dortmund..Tappat Schürrle..men truppen är väldigt breddad över hela fältet..Dom är verkligen rustade för CL.

Sociedad är knappast något världslag bara för att dom slog ut svaga Lyon...

Sociedad har potential att bli årets Malaga. Dock tror jag att gruppen blir för svår, Malaga hade ju Anderlecht, Zenit och Milan bara.

Schürrle har ju inte presterat så mycket förra säsongen dock, tror Son-affären kommer att löna sig i slutet.

Grupp A bjuder minst sagt på intressanta matcher i alla fall.
Senast redigerad av fortississimo 2013-08-29 kl. 19:38.
Citera
2013-08-29, 19:52
Medlem
Ewrus avatar
Stuttgart lyckades slå ut sig ur EL, inte bra för Bundesligas poäng...
Citera
2013-08-29, 19:54
Medlem
marc0p0l0s avatar
Vill knappt ens kommentera Stuttgart. Det här är helt enkelt alldeles för dåligt. Att en Bundesliga-klubb åker ut i playoff omgång i Europa League på det här sättet mot ett sådant här lag. Hade jag varit Stuttgart-supporter hade jag velat se ett antal huvuden rulla nu. Herre gud.
Citera
2013-08-29, 19:55
Medlem
Haha, Ribéry såg så sjukt nervös ut i början. Men fan vad roligt att han vann! Kanske några enstaka fler blickar från Sverige riktas mot Bundesliga.
Citera
2013-08-29, 19:56
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Vill knappt ens kommentera Stuttgart. Det här är helt enkelt alldeles för dåligt. Att en Bundesliga-klubb åker ut i playoff omgång i Europa League på det här sättet mot ett sådant här lag. Hade jag varit Stuttgart-supporter hade jag velat se ett antal huvuden rulla nu. Herre gud.

Vet inte om du såg matchen men det var 2 misstag som orsakade målen. Vi dominerade matchen totalt men gav bort 2 mål. Otur.
Citera
2013-08-29, 19:59
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vet inte om du såg matchen men det var 2 misstag som orsakade målen. Vi dominerade matchen totalt men gav bort 2 mål. Otur.

Över två matcher åker ni ut mot ett lag som kom trea i kroatiska ligan. Oavsett om det var två misstag eller inte så är det väl knappast försvarbart?
Citera
2013-08-29, 20:04
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Över två matcher åker ni ut mot ett lag som kom trea i kroatiska ligan. Oavsett om det var två misstag eller inte så är det väl knappast försvarbart?

Brunos lag blev överkörda i Kroatien.

Schneiders lag dominerade men förlorade pga att Röcker + Ulreich gav de ett öppet mål och att Traore gav de ett friläge med 1 minut kvar.

Visst är det katastrofalt dåligt att åka ut mot ett lag från Kroatien men det går inte att ändra på det nu.

Fullt fokus på ligan, vi har ett starkt lag nu! Se upp!
Citera
2013-08-29, 20:26
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Brunos lag blev överkörda i Kroatien.

Schneiders lag dominerade men förlorade pga att Röcker + Ulreich gav de ett öppet mål och att Traore gav de ett friläge med 1 minut kvar.

Visst är det katastrofalt dåligt att åka ut mot ett lag från Kroatien men det går inte att ändra på det nu.

Fullt fokus på ligan, vi har ett starkt lag nu! Se upp!

Måste ge dig cudos för att du är så optimistisk. Kan väl fortfarande tycka att det är något pinsamt att åka ut på ett sådant sätt för en Bundesliga-klubb. Röcker var under all kritik och standardsituationerna/inläggen var absolut horribla.

Fanns väl visserligen några goda intentioner i spelet, t.ex. passningsspelet och pressingen. Nu har Schneider tid att jobba i alla fall, risken är att hela ny-tränar-effekten försvinner nu.

Ska bli kul att se Frankfurt nu, härlig stämning på Waldstadion och ett enormt taggat SGE.
Citera
2013-08-29, 20:38
Medlem
Steff83s avatar
Inte bra när Stuttgart (egentligen) är det starkaste kortet på långt sikt av Frankfurt och Freiburg...
Citera
2013-08-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dom fetade går vidare.

Jag tror dock att Schalke kan få det tufft mot Basel om andraplatsen om de nu inte spelar upp sig och gör resultat efter vad de borde kunna åstadkomma med spelarmaterialet.

Jag har inte haft jättekoll på Donetsk under sommaren men som jag förstått det har tappat en del viktiga spelare, så jag tror som dig att Donetsk inte kommer vara lika starka i denna upplaga av CL som de var i fjol och att Leverkusen borde ta sig vidare.

Ser inga problem för varken Bayern eller Dortmund att ta sig vidare även fast Dortmund hamnade i "dödens grupp", för det gjorde de väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in