Resultat: .
0%
röster
2013-06-09, 19:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Äh..Vilket bullshit...Klart han kommer nu..Det fattar väl vem som helst? Inget konstigt med dylika utspel för att positionera sig i slutförhandlingar..

EDIT: Ang Redbull..Det dom gjort med Salzburg däremot..Det är för jävligt på alla sätt.
Finns ju ingen som vill ha honom förutom Pep(och du då )
Gomez, Mandzukic och Pizarro så heter anfallstrion för nästa säsong.

På tal om Pep det är helt sjukt vad han lärt sig bra Tyska på så kort tid.
Citera
2013-06-09, 19:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Jag vill bara ha honom om Gomez lämnar..Men jag vill helst ha kvar dom som är nu..Sen är jag inställd på att det blir så...
Citera
2013-06-09, 19:34
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:

Hur vet du detta?
Citera
2013-06-09, 19:35
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag erkänner att RB skiljer sig mot tex Volkswagen(Wolfsburg) och Bayer (Leverkusen)...Men situationen är såpass annorlunda som sagts..Situationen är inte hållbar på något sätt med fotbollen i gamla öst...Det gagnar hela tyska fotbollen om det blir någon form av ordning och struktur som hänger med nutiden där. Men dom har startat från noll..så man kan knappast säga något om det.

Är möjligt att det kan anses gynna fotbollen i hela Tyskland. Men det är som sagt systemet, som inte särskilt långsamt, börjar luckras upp. Finns inget som helst som säger att vi om 10 år inte har ett flertal klubbar i Bundesliga som endast ägs av företag utan medlemsinflytande. Och det är där den egentliga faran är, med all respekt för att folk i öst vill se Bundesliga-fotboll också.

Att börja i division fem är väl inte heller alls att börja från noll? Tycker det kan sägas en hel del om det. Hoffenheim spelade där i alla fall i Kreisliga (division 7/8) när Hopp tog över. Sen är frågan om RBL inte nu kommer att dammsuga hela öst på talanger, är nog överlag för tidigt att hävda att det skulle leda till någon slags förbättring av samtlig fotboll i öst snarare än enbart förbättring för RBL som enskild klubb.
Citera
2013-06-09, 19:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Läst att spanjoren pluggat det väldigt intensivt senaste tiden, så han verkar vara möjlig att lära upp.

Jag skulle inte säga nej till Lewandowski, men inte i utbyte mot Gomez och inte till vilket pris som helst. Tror dessutom att Gomez mycket väl skulle kunna ändra sin spelstil lite så den "passar" bättre. Men så lite han fick spela verkade det mer handla om att hitta tillbaka till sin form denna säsong.
Citera
2013-06-09, 19:45
Medlem
OG-lovers avatar
Ni kanske har diskuterat detta förut (länka då gärna sidor i tråden) men vad tror ni Pep kommer ändra med Bayern? Kommer han byta spelmodell helt och hållet eller kommer han göra små justeringar för att sätta lite av sin egen prägel på laget?
Citera
2013-06-09, 19:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hur vet du detta?
Jadu, jag bara vet det.
Snart kommer du själv för höra honom tala Tyska.

Han har pluggat som Motvall skriver mycket sedan han blev klar för Bayern 4 timmar om dagen.

Tror inte Boateng heller vill ha Lewa till klubben.
Citera
2013-06-09, 19:53
Medlem
motvalls avatar
Det som jag främst reagerar mot i fallet RBL är att det just är Red Bull som har gått in i klubben. Blir liksom lite väl genomskinligt vad de egentligen vill, finns ju facit. Är ju långt ifrån ett företag som VW vilka en gång ville skapa något för sina egna anställda eller Hopp som ville göra något för sin lilla byklubb.

Men jag är tveksam om de är så ”farliga”, får ju inte använda sitt företagsnamn som ett exempel. Tror de kommer tröttna snart och klubben återgå till sitt naturliga stadium, när man inte direkt tas emot med öppna armar av den tyska fotbollen. Då se jag egentligen typer som jordaniern Ismaik som värre.
Citera
2013-06-09, 19:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Ni kanske har diskuterat detta förut (länka då gärna sidor i tråden) men vad tror ni Pep kommer ändra med Bayern? Kommer han byta spelmodell helt och hållet eller kommer han göra små justeringar för att sätta lite av sin egen prägel på laget?

Kommer nog inte bli några jätteförändringar..mer än att dom nya spelare som ev. kommer användas påverkar genom sitt spel..På sätt sätter väl Pep "sin" prägel på det hela..

Kom ihåg att detta inte är England...Pep är "bara" tränare..ingen manager. Han har knappast råd att riskera för mycket genom för stora förändringar i början..Utan det kommer att komma successivt i så fall. Han vet ju vad han ger sig in på..och vilka spelare han har att tillgå. Han verkar vara en klok och ambitiös man..annars hade han inte tagit jobbet.
Citera
2013-06-09, 19:59
Medlem
cyberkalles avatar
"Ich glaube, dass ist eine sehr gute Bestätigung meiner Leistung, aber Nein! Ich bleibe für immer beim FC Bayern"

Vem tror ni sagt dessa vackra ord nyss?
Citera
2013-06-09, 20:11
Medlem
Citat:
"Ich glaube, dass ist eine sehr gute Bestätigung meiner Leistung, aber Nein! Ich bleibe für immer beim FC Bayern"

Kan det ha varit Watzke tro?
Citera
2013-06-09, 20:13
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Hoppas på Jupp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in