2013-08-23, 02:38
Medlem
fellahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Vad heter den där spelet som liknar Minecraft? Man gör alltså uppdrag i en liten/stor värld. Fanns en tråd om det här på FB men kan inte hitta den

cube world?
Citera
2013-08-23, 16:33
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellah
cube world?
Ja precis! Tack
Citera
2013-08-23, 18:35
Medlem
Korders avatar
Söker efter ett äldre spel där man styr en kriminell och gör brott (väldigt precist, jag vet). Det spelades ur isometriskt perspektiv och det var bara en demoversion jag körde, där jag tror att man skulle råna en bank eller affär. Jag är ganska säker på att det hette något med Heist eller liknande, men det enda jag hittat är HEI$T, ett nedlagt spel som inte är det jag söker.

Gissningsvis är spelet från 2002-2005, men det kan vara fel.
Citera
2013-08-23, 20:19
Medlem
Payday the heist? kan det vara den, har precis släppts en 2a tror jag med.
Citera
2013-08-23, 22:17
Medlem
Söker ett spel, det är ett klick spel. Man stjäl bilar eller allt möjligt.

Man kan se bilder på de man stjäl etc.

Kanske dåligt förklarat menmen.

Och undrar även ifall det är Svea Rike som man kan köpa mark på? ( kommer ihåg att de handlade om Sverige.
Senast redigerad av fact 2013-08-23 kl. 22:27.
Citera
2013-08-23, 22:54
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adwosean
Payday the heist? kan det vara den, har precis släppts en 2a tror jag med.

Nej nej, isometriskt perspektiv som sagt. Som SimCity och Baldur's Gate, till exempel. Och spelet är betydligt äldre än Payday.
Citera
2013-08-23, 23:01
Medlem
Återkommer, skrev fel.
Citera
2013-08-24, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Söker efter ett äldre spel där man styr en kriminell och gör brott (väldigt precist, jag vet). Det spelades ur isometriskt perspektiv och det var bara en demoversion jag körde, där jag tror att man skulle råna en bank eller affär. Jag är ganska säker på att det hette något med Heist eller liknande, men det enda jag hittat är HEI$T, ett nedlagt spel som inte är det jag söker.

The Sting! ?
Citera
2013-08-24, 10:46
Medlem
conter1s avatar
Flashade nyligen mitt wii vilket ledde till en underbar överraskning. Att jag kan ladda ner och spela alla gamecube-spel jag växte upp med. Underbart att testa tex Hit n Run. Men vilket fall som helst så är det ett gammalt spel som jag körde hos en kompis som jag jävligt gärna vill lira igen. Ska ge så mycket info jag kan:

Citat:
-Man kan vara 4 spelare tror jag
-Man har typ magiska krafter man slås mot monster
-Man liksom går banor och så blir det svårare och svårare.
-Man kan också köra en bana hela tiden så det blir svårare hela tiden, fast man liksom inte går vidare.
-Gubbarna ser ut lite som gubbarna final fantasy (har aldrig spelat det dock).
-En bana är helt rund, en är träsk, en är bland bergen.

Jag har testat att kolla igenom flera hundra covers utan resultat. Ska se om jag kommer på något mer. Vill jävligt gärna lira det lite. Mvh Conter1
Citera
2013-08-24, 10:59
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conter1
Flashade nyligen mitt wii vilket ledde till en underbar överraskning. Att jag kan ladda ner och spela alla gamecube-spel jag växte upp med. Underbart att testa tex Hit n Run. Men vilket fall som helst så är det ett gammalt spel som jag körde hos en kompis som jag jävligt gärna vill lira igen. Ska ge så mycket info jag kan:

Jag har testat att kolla igenom flera hundra covers utan resultat. Ska se om jag kommer på något mer. Vill jävligt gärna lira det lite. Mvh Conter1

Kan det vara Gauntlet du letar efter?
Citera
2013-08-24, 10:59
Medlem
drudys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Det är antagligen The Sting som redan blivit sagt.
Citera
2013-08-24, 11:01
Medlem
conter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Kan det vara Gauntlet du letar efter?

Tyvärr så var det inte det. Men tack. Kunde mycket väl vara det. Är så jävla sugen haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in