2011-05-30, 11:34
Medlem
gsonators avatar
Verkar inte vara så bekvämt:

http://www.youtube.com/watch?v=XX5WfFKULlo&feature=player_embedded

Bär du cylinderhatt och spatserkäpp så blir det säkert en skitbra combo..!
Kolla om det finns någon mer "exklusiv" optiker som inte är sådär jättekänd, känns som om det skulle finnas där. En sådan affär med damm på provbågarna.
Citera
2013-08-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoucheBagVonArse
Jag själv har funderat på monokel. Jag gick faktiskt till optikern idag och frågade om en, men hon sa att det måste special beställas och det kan bli dyrt. Uppmot 1000 kronor, for att vara exakt. Verkar inte som att jag kommer att få en monokel ändå...

1000 kronor för att korrigera synen är i min värld billigt. Glasögon är ju MINST dubbelt så dyrt.

Vad beträffar monokelmoderaten, som är hysteriskt rolig, så ser hans monokel för liten ut, enligt mig. Det i kombination med att han tittar neråt. Sedan beror det nog på vilket synfel man har. Har man flaskbotten i monokeln, så blir den ju mycket tyngre och faller lättare ut. Ansiktsform borde också spela in. (Nu kommer rasbiologin in ) Han man djupa Clint Eastwood-ögon, så sitter en liten monokeln bra, och fästs med lätthet mellan ögonbryn och kindben. Om man har begåvats med ögon och ögonhålor av Marty Feldmans karaktär, kan det bli svårare, och monokeln får göras stor som ett båtfönster och kommer sitta sämre.

Roligt klipp, monokelmoderaten, men också en skam mot oss stolta monokelbärare!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in