2008-03-27, 00:55
Bannlyst
Hej.

Jag har lust att införskaffa en monokel för att höja min aristokratiska level till 67 så jag blir 1337 h4xXx0r. Finns det någon butik i Göteborgsområdet som säljer utsökta dock billiga monoklar?

Citera
2008-03-27, 01:29
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmskadad
Hej.

Jag har lust att införskaffa en monokel för att höja min aristokratiska level till 67 så jag blir 1337 h4xXx0r. Finns det någon butik i Göteborgsområdet som säljer utsökta dock billiga monoklar?

Synsam säljer tydligen. Men det verkar i stort vara en beställningsvara.

Citat:

Frågan:
var kan man köpa en monokel?
hasse

Svaret: Hej!

Tack för din fråga!

Monokel finns att köpa hos optiker, inte många har det på lager eller med din styrka, alltså en beställningsvara.
Lars Eriksson

Från denna länk: http://www2.unt.se/extfaq/1,2496,FG_ID=14-FAQ_ID=1434,00.html
Citera
2008-03-27, 02:07
Medlem
Dr. Wilys avatar
Det kan vara knepigt att få monokeln att sitta kvar om man är en ung man med lite ansiktsfett och jämn hy. Om du stämmer in på den beskrivingen, råder jag dig att börja äta ordentliga brakmiddagar med konjak och cigarr, samt dricka minst en liter punsch om dagen. Så småningom bör du kunna bära upp din monokel med samma lätthet som Sir Patrick Moore.
Senast redigerad av Dr. Wily 2008-03-27 kl. 02:10.
Citera
2008-03-27, 15:42
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Det kan vara knepigt att få monokeln att sitta kvar om man är en ung man med lite ansiktsfett och jämn hy. Om du stämmer in på den beskrivingen, råder jag dig att börja äta ordentliga brakmiddagar med konjak och cigarr, samt dricka minst en liter punsch om dagen. Så småningom bör du kunna bära upp din monokel med samma lätthet som Sir Patrick Moore.

Hahaha, den bilden fick mig på gott humör
Jag ska nog också skaffa mig ett monokel när jag blir gubbstrutt, det är klass på det.
Citera
2008-03-27, 15:55
Moderator
Semesters avatar
Ett tips är annars att skaffa fickur med kedja som du bär i kavajen (för det bär du väl?! ).
Citera
2008-03-27, 15:56
Medlem
urbanexplorers avatar
Det är klass med monokel!
Citera
2008-03-27, 20:05
Medlem
_Dante_s avatar
Monokel?

Det tror jag inte att jag har sett sedan jag såg Henning Sjöström på Tv för en massa år sedan....En effektfull sak som han då gjorde var att när hans kombatant sa något som han tyckte var lite chockerande så lät han monokeln ramla ner lixom,,fast den hängde ju förståss fast i en kedja så den gick ju inte sönder mot golvet i alla fall....

Med en sådan i ögat lär nog "kreti" o "pleti" fatta att dem har med respektingivande överklass att göra...
Citera
2008-03-27, 20:36
Bannlyst
Ska gå till närmsta optiker och fråga imorgon, då kan de även se vilken styrka jag skulle behöva.
Citera
2008-03-27, 20:58
Medlem
Här i stan har vi en herre med klass som går klädd i ridbyxor, ridstövlar, frack, monokel och en ditmålad mustasch. Bör nämnas att han är ganska psykiskt instabil också

Men hell yes, iallafall ! Jag vill också ha monokel!
Citera
2008-03-27, 21:08
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Ett tips är annars att skaffa fickur med kedja som du bär i kavajen (för det bär du väl?! ).

Det skall heller inte vara vilken kavaj som helst den skall helst vara dubbleknäppt, det är dock inte så lyckat om du är 190 lång och väger 75kg. Men en väst hör iallafall till.

Edit: Tyget måste såklart vara rutigt.
Citera
2008-03-28, 02:33
Medlem
tjaboooos avatar
Övrigt >> Mode & Livstil.
/Mod.
Citera
2008-03-28, 18:27
Medlem
trafalgars avatar
Jag anser att man ser ut som en pajas om man har käpp/monokel och är under 60 år. Man ska dessutom ha gott om cash, gjort något vetenskapligt eller dylikt. Gamla industrimän som har problem med leder och syn förtjänar monokel och käpp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in