2009-12-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
de är tillför mest att se ut eller för att se bättre ?

Givetvis för att se bättre. Annars bli allt så suddigt om man läser, och jag finner det så svårt och ovilsamt att läsa då.
Citera
2010-01-03, 20:54
Medlem
doktor.kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hischnick
Nu är han en snobbig privatoptiker men han råkar vara den bästa i världen och även detta borde väl snarare också tilläggas till aristokratilistan.
Påstår du/han.
Citera
2010-01-04, 00:44
Medlem
Hahaa! Som sagt snobbig, så jag misstänker oss båda!
I vilket fall så skall jag försöka få upp lite monokelbilder.
Från alla vinklar och i alla vrår!
Citera
2010-01-22, 13:06
Bannlyst
Pincené passar mig bättre eftersom jag är närsynt på vänster och översynt på höger öga. Just nu har jag Jaguar glasögon.
http://davidnessle.files.wordpress.com/2009/05/stravinsky.jpg
Senast redigerad av PerZerk 2010-01-22 kl. 13:10.
Citera
2010-01-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Pincené passar mig bättre eftersom jag är närsynt på vänster och översynt på höger öga. Just nu har jag Jaguar glasögon.
http://davidnessle.files.wordpress.com/2009/05/stravinsky.jpg

Fantastiskt stiligt!
Jag har aldrig burit sådana själv, men länge funderat på det och talat med flera människor och optiker om det. Samtliga bärare jag talat med, ger medhåll om att smärtan som uppkommer efter en timmas bärande blir outhärdlig. Har ni inga problem med detta?!
Citera
2010-02-22, 23:01
Bannlyst
Är det någon som vet vart jag kan köpa ett jättebilligt fickur?
Det får vara "Made in China". Ska bara ha den på fest.
Citera
2010-02-23, 00:58
Medlem
1905s avatar
OT såhär i Monokeltråden men det finns billiga fickur på Claes Ohlsson.
Citera
2010-03-06, 08:16
Medlem
Andy Pandys avatar
Tack för alla tips och kommentarer från ännu en eventuell monokelspekulant. Är det nån som har priser också?
Själv skulle jag dock ha en slipad, eftersom jag är kraftigt närsynt och bär glasögon, men inte linser.

Ska det bli nån monokel för min del, får det helt klart bli en med de redan nämnda extra bågarna.

Det som gör att jag tvekar, är att jag inte har åldern och kroppshyddan. Mannen på bilden
http://www.big-metto.net/Upload/files/Monocle.gif
ser ju ut som en olidlig tönt. Nu är jag inte riktigt lika ung, men i alla fall. Å andra sidan har jag skägg.

Vad gäller
http://media.photobucket.com/image/monocle/ParallelRose/monocle.jpg
så bevisar den väl att kvinnor strängt taget inte ska bära monokel. Låt oss slå vakt om denna sista bastion av manlig särart! Inte ens att pissa stående får vi ju numera ha för oss själva.

Tillägg: vad gäller fickur, skulle jag nog hellre pröva nån antikaffär än Clas Ohlson, åtminstone om det inte är bråttom. Behöver inte uret fungera, kan det bli både billigare och stiligare där, i annat fall åtminstone stiligare. Dessutom känner väl alla vid det här laget igen CO:s enda, rätt fula och antagligen inte särskilt hållbara fickursmodell.
Sorry för OT.
Senast redigerad av Andy Pandy 2010-03-06 kl. 08:20.
Citera
2010-04-26, 09:25
Medlem
Fantastiskt att monokelintresset än lever!

Jag köper mina monoklar billigt. 700 kr kostade nog den senaste nu, så det är billigare än glasögon.

OT: Vad beträffar Claes Ohlsson-uret, så funkar det ypperligt. Det är kanske inte så vackert, men med ny kedja kan det bli fräckt. Det fyller sin praktiska funktion, och jag har länge haft ett som bruks-ur.
Citera
2010-04-26, 09:38
Medlem
miklons avatar
Intressant, jag har nedsatt syn bara på ett öga, så monokel skulle ju faktiskt kunna vara ett alternativ för mig. Problemet är väl närmast att det inte räcker med bara monokeln, den måste ju kompletteras med en helt ny garderob och helst också en Land Rover och en egendom på landet. Det äter snabbt upp besparingen gentemot vanliga glasögon.

Men nog ger det en helt annan nivå av pondus, det ska erkännas.
Citera
2010-12-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Intressant, jag har nedsatt syn bara på ett öga, så monokel skulle ju faktiskt kunna vara ett alternativ för mig. Problemet är väl närmast att det inte räcker med bara monokeln, den måste ju kompletteras med en helt ny garderob och helst också en Land Rover och en egendom på landet. Det äter snabbt upp besparingen gentemot vanliga glasögon.

Men nog ger det en helt annan nivå av pondus, det ska erkännas.

Det räcker faktiskt med bara monokeln! En ovanligt välpassande accessoar! Okey, har du byxorna i knävecken och en T-shirt stor nog för tre personer, så rekommenderar jag det inte, men klär du dig någorlunda normalt, så är det inga problem. Monokel fungerar väldig bra både med eller utan hatt till råga på allt.
Sedan är det ju billigt ogg!
Citera
2011-05-26, 22:44
Medlem
DoucheBagVonArses avatar
Jag själv har funderat på monokel. Jag gick faktiskt till optikern idag och frågade om en, men hon sa att det måste special beställas och det kan bli dyrt. Uppmot 1000 kronor, for att vara exakt. Verkar inte som att jag kommer att få en monokel ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in