Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Var delarna emballerade? – Om ej: Eftersom man kan anta att de emballerats innan de fraktats till fp1 resp. fp2 så bör man också kunna anta att om emballagen tagits bort fp1 resp. fp2 varit tänkta som slutdestinationer.
Om benen ej fått plats i gropen borde gm på vägen mellan fp1 och fp2 ha kunnat hitta ett bättre gömställe än det utrymme vem som helst kunde nå genom ett öppet fönster med vägvisande ramp.
Slutsats: Gm ville att delarna skulle upptäckas. Förutom att placera delarna mitt i en brandgata (där det för en likeldare ej kan anses tillrådligt att anlägga eld) bydde han sig heller inte om att täcka över dem så noga. Benen inne i ödehuset uppenbarade sig också så fort man landat på andra sidan rampen.
”Finn tre fel”
Man hittade ju en presenning vid fp2, men så vitt jag vet har man inte hört om den kopplats till fallet eller ej.
Det fetade håller jag med om helt. Jag tror inte benen hamnade i ödehuset i någon panikhandling.
Att han ville att delarna skulle hittas kan jag köpa till viss del. Men varför inte bara lämna dem på vägen då?
Om det inte var så att han ville att några speciella skulle hitta dem. En lite morbid parodi: Han blev nekad av Hemvärnet vilket säkert tog hårt, kanske hårdare än man kan föreställa sig. Sedan går just Hemvärnet runt dag ut och dag in, psykiskt påfrestade av vad de kan tänkas snubbla på, och letar kroppsdelar som just han antas spridit omkring. Några delar hittas, folk mår dåligt av synen och får kanske gå i terapi resten av livet, och några delar hittas inte. De verkar ha givit upp nu. De har misslyckats med att hitta hela henne. Undrar om han känner att han visat Hemvärnet att han är smartare än dem.
Detta ser jag inte som motiv till mord, men ett sammanträffande.